25.133
netweters
|
154.749
antwoorden
|
20.957
vragen
|
Ik heb gigabit internet thuis waarbij ik toch een 950Mbps haal op mijn modem rechtstreeks
Ik heb al meerdere malen gemerkt dat wanneer er een toestel draadloos verbonden is met een 360° pod gemakkelijk 800Mbps haalt. wanneer ik via een Cat7 UTP kabel die aangesloten is op mijn 2.5Gbps poort op mijn PC ik maar tussen de 250 en 500Mbps haal, terwijl ik voor beide de speedtest van Ookla gebruik en zeker ben dat ik met het toestel draadloos ook op dezelfde pod verbonden ben. is er iemand die weet of dit klopt, of dit probleem ook heeft?
Mogelijk is er iets fout met de instellingen of stuurprogramma van jouw ethernet-adapter op jouw PC.
Misschien heb je hier iets aan om dit recht te zetten:
Trage doorvoersnelheid op een netwerk met hoge latentie en bandbreedte
@yeurick Ik heb enkele vragen voor jou :
1. Gebruik je de speedtest van Ookla in je browser of gebruik je hiervoor de aparte app ? Dit geeft ook al een verschil.
2. Is je pc direct aangesloten op de 2,5 Gps poort van je F@ST3896LG-TN of zit hier nog een switch tussen ?
3. Hoe staan de instellingen van je netwerkkaart van je pc ? Alles automatisch of heb je zelf instellingen aangepast ?
Zet zeker eens QOS af op je netwerkkaart, dit geeft soms problemen.
De eco stand van je netwerkkaart zet je ook beter af, want dit zorgt er soms voor dat je netwerksnelheid naar beneden gaat.
Heb je toevallig nog een CAT6e kabel bij de hand om te testen? Op sommige toestellen geeft CAT7 problemen.
Onlangs meegemaakt met een ASUS router van een klant. Ik heb toen de kabel vervangen naar een CAT6e en het probleem was opgelost. (blijkbaar gekend probleem bij ASUS)
De huidige snelheden kunnen zeker behaald worden met een CAT6e kabel. Dus dat is geen probleem.
Hey Hey
Ik zal de vragen ook met puntjes beantwoorden 😛
1) Ik gebruik op beide toestellen zowel de app als de website en het probleem is bij beide
2) de pc staat fysiek aangesloten op de Pod, ook check ik altijd dat mijn mobiel toestel ook met dezelfde verbonden word
3) Ik heb mijn instellingen met de tijd redelijk geoptimaliseerd om toch de beste te bekomen, ook heb ik een Cat7 en de bijgeleverde cat6e kabel bij de pod al gebruikt, beide geven hetzelfde resultaat.
__PRESENT