Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

Er zijn nog veel mensen die Windows 7 hebben. Ondertussen is Windows 10 stabiel en denken veel dat ze de boot gemist hebben.

In tegenstelling tot wat overal beweert wordt kan je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.

(nog steeds zeer eenvoudig en 100% legaal).

Ondersteuning voor Windows 7 stopt begin 2020!

Eerst een Backup maken van alle belangrijke bestanden.

Deze blijven ook staan na de update maar je weet maar nooit.

Download Windows 10 Update Assistant.(Windows10Upgrade9252.exe).

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjjndyvqcvkAhULYVAKHWr6BzkQ...

Windows10Upgrade9252.exe starten.

De assistant zal direct kijken of jouw PC geschikt is voor de upgrade.

Als dit het geval is ga je gewoon verder met de installatie en moet je verder niets meer doen.

Op het einde van de installatie moet je nog een paar instellingen doen maar die wijzen zichzelf wel uit. Voila Windows 10 is geinstalleerd!

Wat je hierna zeker moet doen is en zo kan je ook zien dat dit een legale versie is van Windows 10 is jouw Windows 10 Cijfercode ophalen en ergens veilig noteren. Dit kan met: KeyFinder.

https://www.magicaljellybean.com/downloads/KeyFinderInstaller.exe

Deze cijfercode heb je misschien later nodig als Windows 10 moest crashen en dan kan je ook niet meer aan je cijfercode voor de herinstallatie. Je kan dus in geval van nood met deze cijfercode Windows 10 opnieuw (legaal) installeren. Enjoy!

 

Tags (2)
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

De mogelijkheid bestaat idd nog, maar ik sta niet te springen om W10 over mijn W7 te kieperen. Als ik dan toch "moet" overstappen , dan liever een fresh install. Ik meen dat dit alsnog een optie wordt eenmaal je een upgrade hebt gedaan. (Dus dubbel zoveel werk.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

@sb 

Wil je een gratis fresh install dan moet je eerst W10 over je W7 installeren. (duurt een uurtje, verder niks aan). Je Key noteren en een fresh install doen (nog een uurtje). Op een voor- of namiddag gefixt.

Of een Windows 10 Licentie kopen...Deze keuze lijkt me toch een No Brainer... Niet?

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

Is het installatiebestand voor W10 een ISO? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je het op een USB moet zetten om te installeren. Dat is geen probleem, maar ik heb ook graag een versie op CD/DVD. (Ik ben wellicht de enige die nog over een brander beschikt. 🙂  )

 

BTW een andere tool om die sleutel te achterhalen:

http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

de key van Windows 10 wordt weggeschreven in de BIOS en moet dus niet eruit gehaald worden. De gratis upgrade gaat nog maar niet op alle toestellen, sommige blokkeren de upgrade.

 

hoe doe je de upgrade :

ga naar https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

hier kan je de upgrade assistant downloaden en gewoon uitvoeren op je computer deze start dan de upgrade

 

heb je geen netwerk op de pc die je wilt upgraden of wil je netwerk besparen en het op meerdere pc's uitvoeren zonder te downloaden, download nogsteeds de tool open deze en selecteer het is voor een andere pc. hierop kan je kiezen voor 32bit, 64bit of beiden ( opgelet beiden is 6GB en kan dus niet op een gewone DVD gebrand worden ) hierna kan gekozen worden om een .iso te maken die je op een DVD kan branden of je kan rechtstreeks dit op usb zetten.

 

na de upgrade open je je start menu en type je in cmd deze geeft weer opdrachtprompt open dit en type het volgende in :

 

slmgr -ato ( dit activeert de computer en geeft ook weer of deze geactiveerd in )

 

na deze stap mag je gewoon de pc clean installen zonder meer, herhaal na de reinstall de slmgr -ato stap om zeker te zijn dat de activatie gelukt is.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

woensdag voor 12,50 een pro windows 10 licentie gekocht in Nederland en via usb stick een opstart instal gemaakt voor windows 10, 

ging heel snel, 

heb dit moeten doen omdat ik nog windows 8 had op cd rom officieel en als ik die upgrade naar windows 10 via de update tool van microsoft kreeg ik na alle update's van het systeem een zwart scherm en deed de pc niks meer, wat dus door een update geblokkeerd, 

en voor die 12,50 heb ik nu een oficielle full pro versie van windows 10, 

zie wel nog geen echt verschil met de home versie dat ik vroeger had voor die update alles naar de vaantjes hielp.

werk hier met linux, mac en windows en moet zeggen, heb de laatste jaren meer problemen met windows dan de andere, windows crasht nogal snel eens, de andere werken feilloos al enkele jaren.

moest ik niet enkele programma's hebben die ik nodig heb voor de hobby die enkel op windows draaien was ik al over naar een volledig mac systeem (buiten de MacBook en mac mini) 

 

wie dus naar windows 10 wilt kan dit zeer simpel en snel en voor een kleine prijs.

weet niet of ik reclame mag maken voor die site, maar dit is ze --> https://softwarekey.nl


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

@Mathuas 

@sb 

Ik heb de laatste 64-bit ISO via MediaCreationTool1903.exe (van Microsoft) gedownload en deze is nog geen 4GB groot dus past nog steeds op een gewone DVD(RW).

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

Als je met mediacreationtool.exe een DVD maakt en aan de slag gaat met de DVD zal het systeem je tijdens de install om een productcode  vragen. Geef hier je Win7 code in. Als je daarna op dat systeem nog eens een Win10  install doet kan, moet, je deze stap overslagen en kiezen voor "IK HEB GEEN PRODUCTCODE" het systeem is bij MS bekend als Win10 via electronische licentie. Het zal zodra het online is geactiveerd worden als een legale en bekende Win10. Ik heb het onlangs moeten doen om een sputterende SSD te vervangen. Ging vanzelf.

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Windows 7 upgraden naar Win 10 kan nog steeds gratis!

32 of 64 bit past inderdaad op een dvd maar de optie beiden niet

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets