Beantwoorden
nawesi007
Experienced Weetjesweter
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Wlan poort modem only

Moet de WLan poort van de modem only verbonden worden met de router? Of is dit niet nodig om een wifi netwerk op te zetten via de router?

4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Wlan poort modem only

Welke modem heb je juist? Ik dacht dat de model-only (EMTA) niet meer gebruikt werd.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

Wlan poort modem only

@sb die wordt niet meer gegeven aan klanten maar vrees dat er nog klanten zijn met een oude modem only dat ze niet willen omruilen naar een nieuwer model dat geen modem only meer is omdat de router functie gebruikt wordt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Wlan poort modem only

@nawesi007  schreef:

Moet de WLan poort van de modem only verbonden worden met de router? Of is dit niet nodig om een wifi netwerk op te zetten via de router?

Een "Wlan" poort bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk een WAN poort 🤔...

Wat wij een "modem-only" noemen (de "meest recente" is de oude Docsis 3.0 CV7160E) heeft ook geen "WAN" poort, maar een gele "ETHERNET" poort.

Uit de vraagstelling van de TS leid ik af dat hij het heeft over de CV8560E (of E-router), soms verkeerdelijk aangeduid als "modem-only" omdat deze geen WiFi heeft (betere naam is misschien "router-only" 😀).

De CV8560E heeft 4 (gele) gigabit LAN poorten, en één (blauwe) gigabit WAN poort. In een normale opstelling is de WAN poort gedeactiveerd.

• Als je een eigen router hebt met WiFi, moet je de WAN poort van jouw router verbinden met één van de LAN poorten van de Telenet modem. Al jouw toestellen in huis  moeten dan aangesloten worden op jouw eigen router, en hierop moet je de WiFi instellen.
  • Als je gewoon WiFi accesspoints wilt aansluiten (of een router die ingesteld is als AP) mogen deze aangesloten worden op één of meerdere LAN poorten van de Telenet modem. Dan gebruik je de Telenet modem als router.
  • De WAN poort van de CV8560E kan niet gebruikt worden.

nawesi007
Experienced Weetjesweter
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Wlan poort modem only

Dankjewel voor het uitgebreide antwoord.