Beantwoorden
Flippo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

Hallo,

Bestaat er een manier om de zoekhistoriek op te zoeken op een andere manier dan via het gebruikte toestel (pc of gsm) ?

Mijn dochter is 14 en ik heb geen toegang tot haar pc of gsm en zou eens willen controleren wat ze allemaal uitspookt op haar toestellen...

 

Merci !

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Zoekhistoriek

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

Zonder toegang tot het apparaat wordt dit moeilijk. Bij een PC is dit technisch wel mogelijk, maar niet met een standaard Telenet thuis netwerk.

Wanneer je een eigen router achter het Telenet modem gebruikt zou je de mogelijkheid hebben deze zo te configureren dat je kunt zien welke sites  ze opzoekt (DNS lookups), of als je een meer uitgebreide router hebt kun je het verkeer analyseren.

Niet eenvoudig dus, en ook niet gratis, omdat je extra apparatuur nodig hebt.

 

Bovenstaand is ook van toepassing voor de GSM, zolang ze thuis via wifi verbindt.

Elders, of via 4G werkt deze methode niet.

 

Er bestaan apps die je op de PC of GSM kunt installeren om de historiek op te slaan, maar dan heb je dus wel eerst toegang tot het apparaat nodig.

Ik zit met een vergelijkbare situatie thuis (zoon, bijna 14) en ben ook wel nieuwsgierig wat hij zo allemaal bekijkt. Voorlopig lukt het goed via een eerlijk gesprek.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

Off topic

Ook kinderen hebben recht op privacy. Wisten jouw ouders wat je allemaal uitspookte toen je 14 was? Het is niet omdat er vandaag technische mogelijkheden zijn, dat die te pas en te onpas moeten gebruikt worden.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

@janne_man 

Je hebt een punt, maar ik ga dat wel even nuanceren. De wereld van toen ik 14 was is (helaas) niet meer de wereld van vandaag.

Ik heb er alle begrip voor dat de jonge ouders van deze tijd sterk op hun hoede zijn, en dit niet om het kind te betuttelen maar wel om het te beschermen, begeleiden, gidsen, ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

@StefaanH 

Elke generatie leeft in een andere wereld. Ouders zijn altijd bekommerd om hun kinderen. Wisten jouw ouders altijd waar je was? Heeft niet elk kind (elke mens) zijn geheimpjes? Wat denk je wat er kan gebeuren als een adolescent ontdekt dat die bespioneerd wordt door een ouder? Kan die ouder zwijgen als die bepaalde zaken meent te ontdekken? 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zoekhistoriek van ander toestel nakijken

@janne_man 

 

Zonder hier een polemiek te willen starten ga ik toch dit nog meegeven:

 

Je kan de huidige leefwereld niet meer vergelijken met die uit mijn jeugd:
Een wereld zonder:

  • Internet
  • Smartfoon / gsm
  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • TicToc
  • Vul zelf maar aan met alle "snufjes" van tegenwoordig die "men" niet meer kan missen ...

   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.