Beantwoorden
BelgianMagic
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Zwakke of geen internetverbinding op PS4

[Probleem 1]

PS4 via Wifi, (half) uurtje werkt het perfect. Daarna gebeurt er "iets" waardoor uploadsnelheid maar enkele kbps is en Download hoop en al 1mbps. Alles op zeep dus. Oplossing van klantendienst: Modem opnieuw opstarten, meestal lukt het zo om nog enkele uren verder te gaan. 

PS4 via kabel, exact zelfde, met mss iets hogere snelheid als het fout gaat, maar internet is gewoon "onbruikbaar", krijg niets open.

 

Vaak valt dit samen met een ander toestel wat op dat moment in gebruik gaat (tablet meestal), maar ook niet altijd. Heb al gekeken en de IP adressen zijn niet hetzelfde ofzo dus daaraan kan het niet liggen.

 

Terug naar klantendienst na dagelijks minstens 2x een reboot of zelfs factory reset te doen. "We zien niets mis met het toestel meneer, het ligt aan de PS4". PS4 en alle toestellen die problemen geven heb ik op een ander thuisnetwerk en hotspot geprobeerd daar werkte het perfect ..

 

Wat ik verder in de instellingen bij Mijn Telenet kan zien is dat er soms voor de PS4 tot wel 10 ipv6 adressen staan .. Is dat normaal? Naar mijn weten ondersteunt PS4 helemaal geen ipv6 ..

 

[Probleem 2]

De weinige keren dat het dus wel werkt; heb ik nog een ander tof probleem. Ik kan in verschillende games nooit een online lobby joinen. PS4 Connection test enz alles perfect. Toch altijd connection timeout of broken connection of cannot connect to blabla. In de browser daar of de PS4 store werkt het dan weer wel perfect ..

 

Online zitten snuffelen; UPnP activeren, geprobeerd, geen verschil. Apart de poorten openzetten, weet zelfs niet of dat veel verschil zou maken? Is dat zelfs wel mogelijk ...

 

Soms bij dit zie ik daar ook een NAT-error staan alsk de connectie test op de PS4 zelf. 

 

Iemand enig idee? Blijven aandringen voor een nieuwe modem? Een interne router kopen en via dat toestel alles verbinden? Of heeft iemand een idee na het lezen van dit alles en is er een Magic Fix 🙂 Dat zou te mooi zijn om waar te zijn vermoed ik.

Bedankt alvast !

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: PS4/Tablet doen alles crashen

0 Likes
1 reactie
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Zwakke of geen internetverbinding op PS4

Als je echt online wilt gamen is het uiterst belangrijk om je NAT type goed in te stellen. In veel huishoudens wordt een gameconsole zomaar geplaatst en zijn er diverse mogelijkheden bij het online gamen niet toegankelijk of werken ze slecht.

 

Om je huidige NAT type te bekijken ga je op de PS4 naar "Instellingen > Netwerk > Internetverbinding testen". Na een kleine test kan je jouw NAT type bekijken.

 

Het liefst zie je daar een type 1 staan of een type 2. Heb je type 3 dan moet je zeker aan de slag om je netwerkverbindingen te optimaliseren. Dit doe je door in de Telenet modem UPNP te activeren en je DMZ correct in te stellen. Bij de Telenet modem vul je bij DMZ het IP adres in dat correspondeert met het IP adres van je PS4.

 

In principe zouden deze instellingen voldoende moeten zijn om te kunnen genieten van NAT type 2. Je kan de instellingen nog iets beter organiseren door een 'vast' IP adres in te stellen op je PS4 en dit adres dan in de DMZ instellingen van de Telenet modem in te geven.

 

Mocht dit nog niet goed lukken dan zijn de poortinstellingen zeker en vast ook de moeite waard om te proberen. Daar heb je zelf ook al wat research werk voor gedaan om deze in te stellen. Zorg er alleen voor dat je steeds de poorten goed doorverwijst naar het correct IP adres van je PS4.

 

Gameconsoles hebben het liefst een directe verbinding met het netwerk. Het ideale is om deze rechtstreeks aan te sluiten op een 'modem only' toestel van Telenet. Maar die situatie is niet overal ideaal.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.