Beantwoorden
Ex-Netweter

draadloze router in bridge

Ik heb een nieuwe telenet modem en heb hierachter een draadloze router (na de telenet Dlink switch). Sinds ik de nieuwe modem heb, heb ik alleen maar problemen met de internet snelheid die gekelderd is. Ik heb daarom de router in bridge modus gezet, de kabel dia van de telenet modem komt in één van de lan poorten gestoken en alle instellingen aangepast.

Nu kan ik echter niet meer in de instellingen van mijn tweede routre (linksys e1200). Het laatste IP adres geeft geen toegang meer tot de router en de router komt zelfs niet meer voor in de verbonden apparaten als ik kijk in de instellingen van mijn telenet...

Telenet kan me blijkbaar niet helpen en ik begin een beetje radeloos te worden. Any ideas?

0 Likes
10 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoi,

Welkom op de community! 🙂

Best stel je alles volledig opnieuw in.

Wat is de 1e router?

• Reset de router
  • Als je speciale modussen hebt zet hem dan op access point
  • Stel in de router zelf een vast ip in. Bv 192.168.0.2
  • Schakel DHCP en NAT uit.
  • Steek de internetkabel in de LAN poort

Doe dan bij de 2e router hetzelfde.

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

als je de router rechtstreeks in de telenet modem steekt kan telenet aleen die router zien en niets anders ( alles dat rechtstreeks met de telenet router is verbonden kan telenet zien, tot op het eerste aparaat ) 

waarom zou je er een router tussen steken die je wilt gebruiken als switch/bridge ?

ofwel gebruik je een router als acces point ( verlenging van draadloos signaal ) en gaat alles via de telenet modem ( router settings : AP modus , DHCP uitgeschakeld en vast statis ip adress op de range van telenet modem )

ofwel gebruik je de router als hoofd modem en doe je het volgende

telenet modem -> DMZ -> Vast ip van router

en router -> DHCP ( andere range natuurlijk ) -> DNS -> WIFI ( andere naam ofwel wifi uitzetten van telenet )

telenet kan dan ALEEN de router zien en niets anders , voor de andere aparaten moet je op je eigen router zien en alles MOET op je eigen router staan aangesloten ( verschillende subnets .. ) 

ps: digibox MOET op telenet moden staan of werkt NIET 

mvg

PowerChaos

piet8stevens
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Ik ben nieuw op dit forum - weet dus niet of ik op de originele boodschap mag verder bouwen met een andere maar soortgelijke vraag:

ik heb een 2e router vlak na die van telenet geplaats omdat ik niet wil dat telenet te diep in mijn netwerk kan kijken. 2 vragen:

a. ideaal gezien zou ik de telenet router als bridge willen instellen. Kan dat? Ik zie geen instellingen waarbij dat mogelijk is.

b.  ik zou verwachten met mijn router in DMZ, dat ik geen port forwarding moet doen. Maar zonder port forwarding ziet de poort die ik wil gebruiken er van buitenuit gesloten uit (getest met nmap). Als ik de port forward, dan gaat het wel, maar dan doet blijkbaar de DMZ niets. Heeft iemand anders een soortgelijke ervaring?

MvGr,

Piet

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je kan nog kiezen voor Opties > Bericht bewerken. Verwijder de tekst en geef aan welke berichten je wil verwijderen, dan geef ik het door aan de mods/admins.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
piet8stevens
Experienced Beetjesweter

Bedankt. Ik heb de teksten verwijderd  en het in de berichten aangegeven.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

a) Nee.

b)  Mogelijk werkt de DMZ niet juist. contreleer dat de port forward lijst leeg is en dat het ip-adres juist is.

Waarom zou je dit eigenlijk willen doen?

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
piet8stevens
Experienced Beetjesweter

@Arthur2 schreef:

a) Nee.

b)  Mogelijk werkt de DMZ niet juist. contreleer dat de port forward lijst leeg is en dat het ip-adres juist is.

Waarom zou je dit eigenlijk willen doen?

Bedankt voor het antwoord. Ik wil al mijn instellingen in mijn eigen router instellen en telenet niets in mijn netwerk laten zien. Dus moet het zijn alsof mijn router aan internet verbonden is. Daarom DMZ.  Ik wil enkele poorten open hebben om aan mijn servers te kunnen. Toen ik mijn eigen router nog niet gebruikte, werkte het. Op dit moment geraak ik van buitenaf nog niet aan mijn servers alhoewel ik mijn router in DMZ heb staan (en zoals aangegeven: als ik de porten niet forward, dan krijg ik helemaal niets - alleen een melding dat 'connection refused'). Met mijn porten geforward krijg ik tot nu toe alleen time out. Ik ben nog aan het uitzoeken waaraan dat ligt.

MvGr,

Piet

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Misschien is een modem-only een betere oplossing voor jou. (Ik heb er zelf ook een)
Je verliest dan natuurlijk wel de wifi van de HGW.
Je kan in een Telenet center je HGW gratis omruilen voor een modem-only.
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
piet8stevens
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor je antwoord.

Het werkt intussen: ik forward enkele poorten en had een fout gemaakt bij de instelling van het router IP adres in mijn servers. Nu werkt alles en ik houd het gewoon bij de router van telenet die ik als modem gebruik.

MvGr,

Piet

@Arthur2 schreef:
Misschien is een modem-only een betere oplossing voor jou. (Ik heb er zelf ook een)
Je verliest dan natuurlijk wel de wifi van de HGW.
Je kan in een Telenet center je HGW gratis omruilen voor een modem-only.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Goed om te horen. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes