Beantwoorden
a156635
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

een subgebruiker aanmaken

kan iemand mij in godsnaam laten weten hoe ik een subgebruiker aanmaak aub.

verwijderen kan die wel (wanneer die zin heeft) maar aanmaken staat nergens

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

een subgebruiker aanmaken

Ik veronderstel dat je het hebt over de WIGO. Normaal gezien kan de beheerder inloggen met zijn e-mail adres en paswoord en bij gebruikers zie je dan via kleine cirkels/bollekes boven aan de verschillende beheerders en subgebruikers en nog een oranje bolleke met een + teken en daar klik je op om een gebruiker te maken. Enkel voor beheerders niet voor subgebruikers.

Je moet wel eerst een nieuwe gebruiker aanmaken vooraleer je een overtollige gebruiker kan verwijderen. Een beheerder kan je niet verwijderen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MisterC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Trick or treat? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

een subgebruiker aanmaken

hallo,

Onder de knop "mailbox aanmaken" bij de categorie internet beginnen.

Daar kiezen voor nieuwe mailbox aanmaken in de keuzelijst, dan kiezen voor nieuwe gebruiker aanmaken in de keuzelijst.

Je kan dus geen subgebruiker aanmaken zonder een mailbox voor die subgebruiker. Dat had je niet in de oude "Mijn telenet".

M.

a156635
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

een subgebruiker aanmaken

geen wigo. gewoonweg internet

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

een subgebruiker aanmaken


@MisterC schreef:

hallo,

Onder de knop "mailbox aanmaken" bij de categorie internet beginnen.

Daar kiezen voor nieuwe mailbox aanmaken in de keuzelijst, dan kiezen voor nieuwe gebruiker aanmaken in de keuzelijst.

Je kan dus geen subgebruiker aanmaken zonder een mailbox voor die subgebruiker. Dat had je niet in de oude "Mijn telenet".

M.


Het klopt wat je hier zegt. Is momenteel zeer verwarrend vind ik. Bovenaan heb je de mogelijkheid om gebruikers aan te maken maar dat blijkt dan alleen voor de WIGO te zijn.

En iets verder onderaan kan je een mailbox aanmaken via een zeer stroeve procedure van eerst gebruiker aanmaken en dan mail-aliassen in te geven. De laatste paar keren dat ik dat gedaan heb voor mensen verliep dit moeilijk en met foutmeldingen. Dat lukte de mensen zelf niet daarom kwamen ze bij mij.  Hopelijk zijn die er nu uit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

een subgebruiker aanmaken

@igvfer - Ik heb dezelfde ervaring. De manier van werken is absoluut niet logisch en gaat gepaard met verschillende foutmeldingen. Ik moest tot 3x toe proberen om enkele aliassen aan te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

een subgebruiker aanmaken

Bedankt voor jullie feedback. We geven jullie graag wat meer informatie.

 

WIGO-klant

Wanneer je WIGO klant bent, maak je gebruik van PID's. De persoonlijke logins zijn steeds gekoppeld aan specifieke gegevens waaronder een mobiel nummer. Zo maak je best voor elke gebruiker in het gezin een persoonlijke login aan. Hierin kan je dan een onderscheid maken tussen beheerders en gebruikers.

 

Niet WIGO-klant 

Wanneer je een ander pakket dan WIGO hebt, kan je gebruik maken van een persoonlijke login, maar ook van van je internet login. Indien je een extra login wenst, is het zeker mogelijk om er één aan te maken. Maar dan moet je er wel steeds een e-mailadres of website onder koppelen. Anders gaat dit niet lukken. Een gewone gebruiker zonder e-mailadres of website kan niet meer. Heb je geen extra e-mailadres nodig? Dan maak je er hier best één onder aan fictief. 

 

Er zijn uiteraard ook een aantal artikels waar je terecht kan voor meer info:


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.