Beantwoorden
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

heb hier een vervelend probleem met mijn beveiligingscamera.Ik heb altijd iSpy gebruikt en dit werkte heel goed totdat onze elektricien onze elektriciteit moest afleggen om werken uit te voeren.Na opstart van alles krijg ik totaal geen verbinding meer met mijn IP camera,alsook met andere programma's geprobeerd maar zonder resultaat.Maar als ik het IPadres rechtstreeks invoer in een browser heb ik wel beeld van de camera.Ben ook eens gaan kijken via mijn telenet bij gebruikers,daar staat wel degelijk het IP adres van de camera.Ik heb al vanalles geprobeerd maar spijtig genoeg niets werkt.Zou dit op een of andere manier geblokkeerd zijn door de heropstart van de modem?Ik zou graag toch terug iSpy gebruiken,beter programma dan andere.

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: foscam FI9903P

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@sloeber445 

Is de camera met wifi of met de kabel aangesloten ? 

 

Als het via wifi is kan het zijn dat je die opnieuw via hun eigen app met de wifi moet connecteren. Heb ook al aan de hand gehad dat mijn camera's eruit waren en dat ik ze opnieuw aan de wifi moest verbinden. Kan ook zijn dat je ze eerst aan de kabel moet hangen alvorens ze met wifi verbonden kunnen worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

Ik vermoed dat het nodig is port-forwarding aan te passen om de camera bereikbaar te maken.

Waarschijnlijk is de camera nu zo ingesteld dat deze automatisch een IP adres ontvangt van de Telenet HGW. Na een langere stroom onderbreking is het goed mogelijk dat de camera nu een ander adres ontvangen heeft.

Je ziet deze in aangesloten apparaten, maar waarschijnlijk is dit een andere dan degene die ingesteld is bij port-forwarding. Die dien je dan even aan te passen via mijn telenet.

 

Indien mogelijk is het waarschijnlijk beter de camrea een vast IP adres te geven (in de config van de camera), het beste ergens tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99 om conflicten met de dynamisch uitgegeven adressen te voorkomen.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@patrick37 

De camera is van het begin altijd verbonden met de utpkabel.

0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@Arnie 

De camera heeft altijd een vast IP adres gehad en bij mijn weten was zelfs de port forwarding niet nodig toen alles nog werkte.Het programma werkte perfekt voor de stroomuitval.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@sloeber445  

En is dat dan een rechtstreekse verbinding naar de modem of heb je daar nog iets tussen staan ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

Ik zitten nog telenetboosters tussen,1 verbonden aan modem en andere in mijn garage in de tuin waar de camera met utpkabel verbonden is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@sloeber445 

Misschien dat daar ergens het probleem zit. Je kan eens proberen die te resetten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

dan moet ik gewoon het knopje reset een aantal seconden indrukken op de booster die aan de modem hangt?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@sloeber445 

Als je er twee hebt dan alle twee doen. Maar ik vermoed dat je twee powerlines hebt dus het beste is de powerlines te ontkoppelen uit het stopcontact en bij elkaar te steken ergens in een stopcontact. Dan op die manier de powerlines weer te verbinden met elkaar.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

heb de powerlines gereset en terug met elkaar verbonden,nu nog even testen in iSpy of het probleem hetzelfde  is.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

@sloeber445 

Ben eens benieuwd of het geholpen heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

spijtig genoeg to steeds geen verbinding,ik snap het niet meer

0 Likes
sloeber445
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

foscam FI9903P onbereikbaar via iSpy

Is ondertussen in orde nu,alvast bedankt voor de nodige hulp.

0 Likes