Beantwoorden
Dokterstoffel
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! Hi there!

geen aansluiting van telenet via Wyre

Sind 01/23 ben ik aangesloten op fiber (via orange). was een proefproject van fluvius.

ondertussen is die overgenomen door Wyre maar kan tot op heden nog niet aansluiten via Telenet op de fiber.

samenwerking tussen fluvius en telenet is dan toch niet zoals ze graag voorstellen, maar bij mij eerder een samenwerking fluvius met orange.

volgens telenet fiber expert kan ik niet aangesloten worden omdat er geen fiber tot in huis komt.

wie kan ik aanspreken om toch telenet fiber te kunnen aansluiten?

3 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Dokterstoffel  schreef:

samenwerking tussen fluvius en telenet is dan toch niet zoals ze graag voorstellen, maar bij mij eerder een samenwerking fluvius met orange.

volgens telenet fiber expert kan ik niet aangesloten worden omdat er geen fiber tot in huis komt.

Dat was inderdaad een proefproject tussen Fluvius en Orange, in Genk, Gent, Diksmuide, Poperinge en Antwerpen...

Deze proefprojecten werden ook door Wyre overgenomen, je hebt nu dus wel degelijk een Wyre glasvezel in de woning 😀.

@Dokterstoffel  schreef:

wie kan ik aanspreken om toch telenet fiber te kunnen aansluiten?

Ik zou via de Ombudsdienst gaan, het is wel te belachelijk voor woorden dat je een Wyre FttH aansluiting hebt, en dat Telenet beweert dat je geen fiber hebt 🤔.

Je zal normaal wel moeten "bewijzen" dat je eerst Telenet gecontacteerd hebt, en dat Telenet weigert om jou aan te sluiten, vooralleer de Ombudsman in werking treedt. Maar via de Ombudsdienst is Telenet verplicht om jou een antwoord te geven, jouw vraag zal dus binnen Telenet geëscaleerd worden naar de juiste dienst.

Misschien kan een Moderator hier jouw vraag naar de juiste dienst sturen. Dit is wel een vraag van "algemeen" belang, gezien er nog wel mensen zijn in jouw geval, die in een gebied wonen van dit proefproject, en in principe dus zouden kunnen overschakelen naar een Telenet fiber abonnement?

Tenzij de technolgie binnen dit proefproject niet compatibel is met het huidige Wyre/Telenet fiber aanbod (XGS-PON) ? 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Andersom eigenlijk het zelfde hé.

In gebieden waar Wyre vandaag fiber legt kan je als Orange klant ook nog niet intekenen maar via Telenet wel.

Ik vermoed dat er een technische incompatibiliteit is tussen die proefprojecten van Fluvius en wat ze vandaag aanleggen dat men nog moet wegwerken

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Roy78
Freshman Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Die proefprojecten zijn nooit aangesloten op het backbonenetwerk van Wyre.
Het is een kwestie van geld om die aansluiting naar de backbone te maken. Voor Wyre is dit blijkbaar geen prioriteit.