Beantwoorden
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

google assistant met Digicorder

Ik ben aan het spelen met Google Assistant. Tot nu toe kan ik mijn TV aanzetten en de Assistant maar had graag mijn digicorder ook aangezet via de google assistant. Iemand die hier al enige ervaring mee heeft of waar dit reeds lukt?

Combinatie met Chromecast of Spotify lukt prima en TV schiet ook aan als ik iets van YouTube vraag.

Maar ik moet nog steeds de digicorder manueel aanzetten om deze te kunnen bekijken.

Ik dacht dat dit mogelijk zou moeten zijn via IFTTT maar dat is nieuw voor mij.

Het zou nog leuker zijn moest ik kunnen kanalen verzetten via de assistant maar dat lijkt mij al ver gezocht.

Alle hulp of hints zijn zoals altijd welkom.

 

Tags (1)
10 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

google assistant met Digicorder

Heb je al een geprobeerd om CEC aan te zetten op je HD-Digicorder:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

Verko
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

google assistant met Digicorder

 
0 Likes
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

google assistant met Digicorder

Daar zat het hem dus. De TV is een Samsung en daar stond CEC (Antynet+) aan. Alleen had ik de digicorder niet bekeken. Eerste testen waren positief. In de digicorder heb ik CEC aan gezet en dan via afstandsbediening de TV aan gezet en de digicorder sprong mee aan.

Wegens tijdsgebrek heb ik de Google Assistant nog niet getest. Maar als de remote het doet dan veronderstel ik dat als ik "TV ON" vraag aan Google assistant, ook de digicorder mee zal aanspringen.

Tevens heb ik al de shortcut in Google assistant gezet met als commando "TV Time" en dan springt TV aan en gaan bepaalde lampen in de juiste kleur staan. Heb nog maar 2 smartlights maar het effect is wel leuk op deze manier. Bij commando "Sleep Time" dan gaat alles uit.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

google assistant met Digicorder

Geen angst dat ze bij Google alles meeluisteren? ;-)))


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

google assistant met Digicorder

Meeluisteren? Bwoah…. denk niet dat er zoveel gezegd wordt waar google iets mee kan aanvangen.

Het is niet dat we luidop pin-code's doorgeven aan elkaar of passwd heen en weer roepen.

Ik bekijk eerder vanuit het standpunt van "wat gaan ze met deze info kunnen doen?"

De assistant staat ook niet 24/7 aan. Deze gaat ook uit als we niet thuis zijn of als we in onze nest kruipen. 🙂

Goed dat er geen camera mee verbonden is, dan zou ik toch iets anders reageren 😛

 

Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

google assistant met Digicorder

UPDATE: TV ON is gelijk aan TV die aan slaat maar de digicorder precies niet. TV OFF is dan wel alles af (incluis digicorder).

Dus zal er nog wat tweaking moeten gebeuren.

 

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

google assistant met Digicorder

 

 


@Preve@  schreef:

UPDATE: TV ON is gelijk aan TV die aan slaat maar de digicorder precies niet. TV OFF is dan wel alles af (incluis digicorder).

Dus zal er nog wat tweaking moeten gebeuren.

 


 

"Eerste testen waren positief. In de digicorder heb ik CEC aan gezet en dan via afstandsbediening de TV aan gezet en de digicorder sprong mee aan."

 

Toch raar dat bij TV ON de tv dan aanspringt maar de digicorder niet. Als je de tv gewoon aanzet ging je digicorder wel aan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Preve
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Tien op tien! Jij bent af! Handje vol! Netjes!

google assistant met Digicorder

Sorry voor laat antwoord.

TV ON is dus niet altijd met digicorder aan. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met hoe ik alles afsluit. Ik ga eens kijken bij het afsluiten met afstandsbediening of afsluiten via GA wat er dan **bleep** gebeuren als ik TV ON gebruik.

Ondertussen dan toch een netflix accountje aangemaakt en dit is gewoon zalig via Google Assistant. Gewoon zeggen wat je wil zien en alles schiet aan wat ik nodig heb. Zeker als je serie's aan het volgen bent dan hoef je maar te zeggen [OK GOOGLE …...Watch "naam_van_serie"] en dan gaat deze serie verder waar je gestopt bent. Zet dus TV aan, gaat naar netflix (bij ons via Chromecast) en begint te spelen. Soundbar gaat automatisch mee aan. (hier geen digicorder nodig)

Je kan dan ook via GA je volume regelen en navigeren tussen de serie's met voice.

Ik maak en verschil tussen TV ON en TV TIME.

TV TIME is met aangepast licht en TV ON is puur TV aanzetten met (liefst) de nodige apparatuur.

 

Dus nu is het nog uitvissen wanneer digicorder wel mee aan gaat en wanneer niet. Zal wel uitvogelen wat de juiste volgorde is om alles goed aan de praat te krijgen.

DanGer
Experienced Meerweter
Berichten: 94
It's your ninth party! Een bus vol! Smile! Topicwurm!

google assistant met Digicorder

Ik werk met Alexa. Heb een Echo Plus, een Sonos Beam en 2 surroundspeakers Sonos One.

Ah ja en een LG smart tv met digitale assistentie.

Bijv Digicorder en tv staan af. IK zeg "Alexa turn tv on "  (ja nederlands verstaat die nog niet). De tv gaat aan, maar digicorder niet. Zet ik die manueel aan, dan heb ik beeld.

Zeg ik dan "Alexa turn tv off" dan worden beide toestellen afgezet. Dus het werkt blijkbaar maar in 1 richting

 

Ik krijg de nieuwe TV box pas op 08/08 maar ik wil alleen de oude situatie schetsen, vanaf woensdag probeer ik het op de nieuwe TV box

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

google assistant met Digicorder

@DanGer

 

Dat lijkt me redelijk normaal. Als ik mijn smart tv opzet, dan springt die ook pas naar de Blu-ray speler als ik die laatste op zet.

 

Ik denk wel dat als je de digicorder als eerste aanzet dat de tv dan wel zal volgen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.