Beantwoorden
weergave
Experienced Weetjesweter
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

ik krijg elke keer hetzelfde ip adres?

ik krijg elke  keer hetzelfde ip adres ik heb zelf modem een nacht uitgelaten  is er anderen manieren om nieuwe ip aders te krijgen 

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dat is normaal. Je kan proberen om je modem nog eens een nacht uit te trekken.

Waarom wil je dat je ip-adres wordt veranderd?

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Heb je een eigen router? De meeste routers bieden de optie om een MAC-adres te klonen (ipv het "échte" MAC adres van de router). In zo'n geval wordt het MAC-adres gebruikt van de computer die verbonden is. Je kan ook een MAC-adres verzinnen.

Gewoon even kijken in de instellingen en aanpassen. Ik weet van "vroeger" dat TN je 2 IP-adressen per aansluiting toekent en wisselen is dan ook niet erg moeilijk. MAC-adres aanpassen en dan zou je een nieuw IP moeten krijgen. Enfin, zo werkt het hier toch...

In principe kan je ook voor een paar euro's een (interne) netwerkkaart kopen, die in je PC steken en dan de kabel verwisselen. Maar dan moet je PC wel rechtstreeks verbonden zijn.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
weergave
Experienced Weetjesweter
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

ik dacht dat telenet met dynamisch ip adres werkt

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Inderdaad Telenet werkt met dynamische IP adressen maar dat belet niet dat ze je telkens hetzelfde IP adres aanbieden.

Bij andere providers bestaat er blijkbaar een systeem die om de x tijd de IP adressen van alle aangesloten klanten vernieuwt. Bij Telenet blijkbaar niet. Hun pot met IP adressen is blijkbaar groot genoeg om dit niet te doen. Ik zie eigenlijk niet in waarom je zou staan springen om je IP adres te veranderen.  Het is niet omdat de naam van je  adres van Haagstraat 17 naar Weistraat 21 veranderd dat een eventuele inbreker zou afgeschrikt zijn.

Wat het clonen van het mac adres betreft komt uit de tijd dat de dieren nog spraken. Toen waren er sommige providers die er als de dood voor waren dat je een eigen router ging plaatsen. Om dit te omzeilen gaf de router dan het mac adres van een PC door.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ander IP bekomen  is geen probleem als je 'n modem only hebt.

Met 'n HGW  moet je geluk hebben,wanneer je deze 'n tijd uitschakeld.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@igvfer schreef:
Wat het clonen van het mac adres betreft komt uit de tijd dat de dieren nog spraken. Toen waren er sommige providers die er als de dood voor waren dat je een eigen router ging plaatsen. Om dit te omzeilen gaf de router dan het mac adres van een PC door.

Maar het werkt wél (met een modem-only) ! 😉

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes