24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
ik krijg elke keer hetzelfde ip adres ik heb zelf modem een nacht uitgelaten is er anderen manieren om nieuwe ip aders te krijgen
Heb je een eigen router? De meeste routers bieden de optie om een MAC-adres te klonen (ipv het "échte" MAC adres van de router). In zo'n geval wordt het MAC-adres gebruikt van de computer die verbonden is. Je kan ook een MAC-adres verzinnen.
Gewoon even kijken in de instellingen en aanpassen. Ik weet van "vroeger" dat TN je 2 IP-adressen per aansluiting toekent en wisselen is dan ook niet erg moeilijk. MAC-adres aanpassen en dan zou je een nieuw IP moeten krijgen. Enfin, zo werkt het hier toch...
In principe kan je ook voor een paar euro's een (interne) netwerkkaart kopen, die in je PC steken en dan de kabel verwisselen. Maar dan moet je PC wel rechtstreeks verbonden zijn.
ik dacht dat telenet met dynamisch ip adres werkt
Inderdaad Telenet werkt met dynamische IP adressen maar dat belet niet dat ze je telkens hetzelfde IP adres aanbieden.
Bij andere providers bestaat er blijkbaar een systeem die om de x tijd de IP adressen van alle aangesloten klanten vernieuwt. Bij Telenet blijkbaar niet. Hun pot met IP adressen is blijkbaar groot genoeg om dit niet te doen. Ik zie eigenlijk niet in waarom je zou staan springen om je IP adres te veranderen. Het is niet omdat de naam van je adres van Haagstraat 17 naar Weistraat 21 veranderd dat een eventuele inbreker zou afgeschrikt zijn.
Wat het clonen van het mac adres betreft komt uit de tijd dat de dieren nog spraken. Toen waren er sommige providers die er als de dood voor waren dat je een eigen router ging plaatsen. Om dit te omzeilen gaf de router dan het mac adres van een PC door.
Ander IP bekomen is geen probleem als je 'n modem only hebt.
Met 'n HGW moet je geluk hebben,wanneer je deze 'n tijd uitschakeld.
@igvfer schreef:
Wat het clonen van het mac adres betreft komt uit de tijd dat de dieren nog spraken. Toen waren er sommige providers die er als de dood voor waren dat je een eigen router ging plaatsen. Om dit te omzeilen gaf de router dan het mac adres van een PC door.
Maar het werkt wél (met een modem-only) ! 😉