24748
netweters
|
152281
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo,
Ik heb een zeer irritant probleem.
Alles wat ipv6 gerelateerd is werkt (meestal) niet in mijn netwerk.
Ik kan de modem resetten en als ik geluk heb dan werkt het wel even, maar na een tijdje (uren) komt het probleem steeds terug.
Het gevolg van die probleem is dat:
- bepaalde apps werken niet of héél traag bvb. Strava, Telenet TV, ...
- bepaalde websites werken niet die ik nodig heb voor het werk. (bitbucket).
Ik heb al vele keren contact gehad met de helpdesk via whatsapp maar ze willen me dan telkens laten bellen met een technieker die dan in een breed slot kan bellen met mij. Maar, aangezien ik niet deftig van thuis uit kan werken ben ik daar natuurlijk niet happig op.
Ik heb geen DHCP servers in mijn netwerk.
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het verder moet.
Iemand inspiratie?
mvg Manuel
Ik heb gelijkaardige probemen, maar moeilijk om er een logica in te vinden.
Op mijn PC (mac) werkt nagenoeg alles, maar streams van Telenet TV werken nooit. Ook niet trouwens op een Apple TV.
Andere PC's hebben moeite met random websites, maar andere (zoals Youtube) werken dan weer wel (misschien omdat deze Quic gebruikt?)
Op mijn firewall is niks te zien.
Ik denk dat hetb redelijk moeilijk is om een antwoord te voorzien om "waarom" iets niet wertk als er weining info wordt gegeven.
Ik denk dat er soms misschien ook wel assumpties tussen zitten als zijnde "werkt niet met IPv6" of andere statements, die misschien zelf op toevaligheden kunnen steunen. Kan natuurlijk wel, dus zal zeker niet altijd het geval zijn.
Om te beginnen: als je aangeeft dat X of Y niet werkt op je opstelling, schets dan altijd even je opstelling. In dit artikel gaat het vaak over mensen die een eigen router gebruiken, of niet direct een "router" maar wel een mesh systeem waarvan de eerste mesh node dat in routed mode staat, wat op zelfde neerkomt.
In deze gevallen kan het probleem evengoed aan de eigen router liggen, maar is de test ook vrij eenvoudig eerst eens te doen direct aan de modem, want een CV8560E gaat voor IPv6 ook IPv6 aanbieden aan toestellen direct verbonden aan de modem, uiteraard kan dat niet wireless, want de CV8560E heeft geen wifi, maar wel bedraad, bvb met Apple TV toch vrij eenvoudig eens te checken lijkt me, vele PCs hebben wel of eth of dongle naar eth, dus daar kan de test ook. Sluit dus al even de eigen installs even uit, zal je verhaal richting Telenet ook eenvoudiger maken, want eigen router = non=managed, dus geen support voor een toestel van pakweg Netgear ofzo, wat wel begrijpelijk is.