Beantwoorden
Tripke2104
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

mac filtering Telenet werkt niet

Dag,

 

Ik gebruikt thuis de router/modem van Telenet wireless modem 3.0 ( docsis ) samen met nog 2 andere routers die ingesteld zijn als accespoint met hetzelfde id en wachtwoord ( 1 groot netwerk )

Maar als er een toestel verbonden is via wifi met een accespoint kan ik deze niet blokkeren via Mac filtering van Telenet. In principe raar want alle verkeer dient toch altijd te passeren van de Telenet router hoe deze ook verbonden zijn.

Op andere routers kan men parental control ed dergelijke instellen maar Telenet router is vrij beperkt qua instellen. Een degelijke parental control zou helpen alsook het dhcp bereik zelf kunnen instellen. Dan kan ik de routerfunctie van een andere router gebruiken..

Wat is er mogelijk bij telenet hieromtrent ?

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

mac filtering Telenet werkt niet

Dat probeerde ik dus duidelijk maken 🙂 maar maakt niet uit.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mac filtering Telenet werkt niet

Ik vraag me af of de OP hier veel aan heeft... (Ik zeg maar. Robot Tong )


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mac filtering Telenet werkt niet


@sb schreef:

Ik vraag me af of de OP hier veel aan heeft... (Ik zeg maar. Robot Tong )



Nee, maar dat had ik in een eerder antwoord al duidelijk gemaakt dat we aan het afwijken waren maar gun ons dat pretje Smiley LOL

 

Voor alle duidelijkheid mac filtering moet op elke AP gebeuren want dit wordt niet gecontroleerd door de router. Wat niet wil zeggen dat dit niet kan gebeuren voor bijvoorbeeld ouderlijk toezicht over welke sites al dan niet mogen bezocht worden maar dat gaat dan over dataverkeer.

In dit geval van de vragensteller gaat het enkel over toegang verlenen tot het netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes