Beantwoorden
averbrug
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

maximaal aantal publieke ip adressen

Op kot hebben wij een modem only van telenet staan. De kotbaas heeft daarachter enkel een switch en access points gehangen. Iedereen die op kot dus verbinding maakt met het internet (zowel kabel als wifi) krijgt een publiek ip-adres. 

Maar nu is het probleem dat velen op kot vaak geen ip-adres kunnen ophalen.

Nu vroeg ik mij af of dit is omdat er ergens iets fout is in de installatie van de kotbaas? Of ligt dit enkel en alleen aan het feit dat je niet onbeperkt publieke ip adressen kunt verkrijgen bij Telenet? (in tegenstelling tot wat de kotbaas beweert dan)

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

maximaal aantal publieke ip adressen

@averbrug

Ik weet niet vanbuiten of het intussen veranderd is, maar vroeger kreeg je maximaal 4 verschillende publieke adressen op uw modem.

 

Misschien dat uw kotbaas een andere regeling getroffen heeft met Telenet? ..

 

In ieder geval, met een eenvoudige router (die zijn echt niet duur) achter de modem zijn al die problemen van de baan. Die switch kan blijven om meer aansluitingen voor AP's te hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thomasvd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

maximaal aantal publieke ip adressen

Hallo,

 

Er zit een maximum op van 4-8 publieke ip adressen.

Als je met een modem only werkt, is het de bedoeling dat uw kotbaas daar een router achter plaatst.

Deze zal het internet verdelen naar alle gebruikers.

Bijvoorbeeld: TP-link AC1750 kan u een oplossing bieden.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

maximaal aantal publieke ip adressen

Het kan zelfs goedkoper dan die TP-link AC1750. Die beschikt immers over WiFi en dat is hier niet nodig.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

maximaal aantal publieke ip adressen


@sb@  schreef:

Het kan zelfs goedkoper dan die TP-link AC1750. Die beschikt immers over WiFi en dat is hier niet nodig.


Ik denk het niet of bijna niet. Op de consumentenmarkt vind je (bijna) geen routers zonder WiFi. Je komt dan in het professionele segment en dan ben je weer duurder af. Zoals bijvoorbeeld Draytek Vigor 2133 (vanaf 145€).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes