24751
netweters
|
152336
antwoorden
|
20691
vragen
|
synchroniseren, mail in/out lukt niet,
met windows 10
( de instellingen voor uw account
telenet mail zijn verouderd )??
Is dat de melding di je krijgt? Dan wis je best deze account en stel je het opnieuw in.
Hier in instellingen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
en je hebt uiteraard je mailadres en paswoord nodig.
Ik heb de telenet richtlijnen gevolgd; account gewist en opnieuw handmatig aangemaakt,alle gegevens correct ingevuld maar desondanks blijft het probleem steeds opnieuw terug komen. De inkomende mail is geen probleem maar ik kan onder geen beding mails versturen, wat behoorlijk wat ongemak mee brengt. Telkens opnieuw en opnieuw komt de melding op het scherm dat de telenet account instellingen verouderd zijn. Dit probleem is begonnen sedert de windows 10 update, voordien had ik geen problemen met mijn mails. Graag wat feetback aub
gewoon TLS werkt bij mij ook niet altijd, op mijn smartphone moet ik expliciet de optie "StartTLS (Accept all certificates)" kiezen. Gewoon starttls werk ook niet...
Ik zal straks een kijken wat ik thuis bij mijn win10 PC staan heb als optie...
blijkbaar toch TLS...
Ik gebruik Outlook 2016 voor mijn mails op Windows 2016. Nog even op een rijtje:
Standaard settings:
Incoming server: imap.telenet.be
Outgoing mailserver: smtp.telenet.be
"Require logon using secure password authentication (SPA)" checked
More settings:
Outgoing server:
- "My outgoing server (SMTP) requires authentication" checked
- "use same settings as my incoming mailserver" checked
Advanced:
- incoming port 993, encryption SSL
- outgoing port: 587, encryption: TLS
Beste,
Kreeg melding ' instellingen telenet verouderd'
Wat doe ik hiermee?
Willy
Beste,
Melding verscheen in links beneden in zwart kader maar verdween daarna weer.
Groeten,
Willy
@Ex-Netweter schreef:
Ik heb zopas een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en wou het mailprogramma installeren maar krijg telkens de melding "uw instellingen voor uw Telenet account zijn verouderd". Ik heb dan naar Telenet gebeld en de persoon van de helpdesk verwees mij door naar het Mircosoft kantoor in Brussel! Die zouden het moeten oplossen. Ik denk dat ik eerstdaags eens terug naar de handelaar ga waar ik de laptop heb gekocht!
Ik kan maar 1 ding daarop zeggen. Gebruik het interne mailprogramma van win 10 NIET. Ik installeer nu altijd het alternatief Thunderbird, komt uit de stal van Mozilla, gratis en makkelijk te installeren en je hoeft er enkel je Telenet e-mail adres en paswoord voor te kennen. En dan kies je IMAP en het installeert zichzelf zonder problemen. Je kan alles vanaf download tot installatie in 10 minuten afwerken.
@Ex-Netweter schreef:
Ik heb zopas een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en wou het mailprogramma installeren maar krijg telkens de melding "uw instellingen voor uw Telenet account zijn verouderd". Ik heb dan naar Telenet gebeld en de persoon van de helpdesk verwees mij door naar het Mircosoft kantoor in Brussel! Die zouden het moeten oplossen. Ik denk dat ik eerstdaags eens terug naar de handelaar ga waar ik de laptop heb gekocht!
Ik heb in januari ook een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en heb al bijna een jaar hetzelfde probleem. Ik vind dat Telenet zelf toch ook acties zou moeten voeren die een oplossing bieden voor de klanten!
@Ex-Netweter schreef:
Ik heb in januari ook een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en heb al bijna een jaar hetzelfde probleem. Ik vind dat Telenet zelf toch ook acties zou moeten voeren die een oplossing bieden voor de klanten!
TN is in principe niet verantwoordelijk voor zgn. derde partij software. Dat wil zeggen als jouw mailclient niet werkt, dan is dat in feite niet het probleem van TN, op voorwaarde dat er bij hen geen probleem is met de servers of zo.
Heb je het advies hierboven al geprobeerd? Met name NIET de standaard mailclient van W10 gebruiken, maar een alternatief zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird. Gratis, makkelijk in gebruik en ook heel makkelijk om een backup van te maken.
men deelt mee dat mijn account telenet mail is verouderd.
Ik wou voor alles , gmail of andere accounten, gelijk welk altijd het zelfde wachtwoord gebruiken omdat ik er anderds niet meer wijs uit geraak.
Nu heb ik nog één gmail adres en één telenet gmail adres. EN ik dacht voor telenet weer het zelfde wachtwoord te gebruiken.
Maar de account waar men het nu over heeft voor telenet is waarschijnlijk niet het zelfde ?
- Voor "mijn telenet gebruik ik xxxxx als gebruikersnaam en als wachtwoord xxxxx, deze vermeldingen gelden al jaar en dag voor het inloggen van de telenet internetinstellingen om bereikbaar te zijn.
Let wel, nu heb ik het over telenet voor de pc EN NIET voor mijn smarthphone die ik ook voor de eerste maal nieuw heb sinds enkele malen.
Ik weet echt niet wat ik nu moet doen om opnieuw mijn é-mails accounts (slechts 2 nu nog te kunnen synchroniseren, zowel voor de PC als voor mijn smarthphone.
Kan u me helpen ?
Dank u.