Beantwoorden
witvrouw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your seventh party! It's your third party! It's your second party!

mijn account telenet mail is verouderd

synchroniseren, mail in/out lukt niet,

met windows 10

( de instellingen voor uw account

telenet mail zijn verouderd )??

23 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mijn account telenet mail is verouderd

Is dat de melding di je krijgt? Dan wis je best deze account en stel je het opnieuw in.

Hier in instellingen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

en je hebt uiteraard je mailadres en paswoord nodig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fonty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

mijn account telenet mail is verouderd

Ik heb de telenet richtlijnen gevolgd; account gewist en opnieuw handmatig aangemaakt,alle gegevens correct ingevuld maar desondanks blijft het probleem steeds opnieuw terug komen. De inkomende mail is geen probleem maar ik kan onder geen beding mails versturen, wat behoorlijk wat ongemak mee brengt. Telkens opnieuw en opnieuw komt de melding op het scherm dat de telenet account instellingen verouderd zijn. Dit probleem is begonnen sedert de windows 10 update, voordien had ik geen problemen met mijn mails. Graag wat feetback aub

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

mijn account telenet mail is verouderd

gewoon TLS werkt bij mij ook niet altijd, op mijn smartphone moet ik expliciet de optie "StartTLS (Accept all certificates)" kiezen. Gewoon starttls werk ook niet...

 

Ik zal straks een kijken wat ik thuis bij mijn win10 PC staan heb als optie...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

mijn account telenet mail is verouderd

blijkbaar toch TLS...

Ik gebruik Outlook 2016 voor mijn mails op Windows 2016. Nog even op een rijtje:

Standaard settings:

Incoming server: imap.telenet.be

Outgoing mailserver: smtp.telenet.be

"Require logon using secure password authentication (SPA)" checked

More settings:

Outgoing server:

- "My outgoing server (SMTP) requires authentication" checked

- "use same settings as my  incoming mailserver" checked

Advanced: 

- incoming port 993, encryption SSL

- outgoing port: 587, encryption: TLS

 

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WillyElza
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier Primeur!

mijn account telenet mail is verouderd

Beste,

Kreeg melding ' instellingen telenet verouderd'

Wat doe ik hiermee?

Willy

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

mijn account telenet mail is verouderd

@WillyElza waar kreeg je deze melding te zien?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WillyElza
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier Primeur!

mijn account telenet mail is verouderd

Beste,

Melding verscheen in links beneden in zwart kader maar verdween daarna weer.

Groeten,

Willy

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

mijn account telenet mail is verouderd

@WillyElza.
Waar ergens? Kun je een omschrijving geven? In je browser op Telenet webmail?

In Outlook 2016/2013/2010/2007?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AnVandeVelde
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf!

mijn account telenet mail is verouderd

Ik heb zopas een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en wou het mailprogramma installeren maar krijg telkens de melding "uw instellingen voor uw Telenet account zijn verouderd". Ik heb dan naar Telenet gebeld en de persoon van de helpdesk verwees mij door naar het Mircosoft kantoor in Brussel! Die zouden het moeten oplossen. Ik denk dat ik eerstdaags eens terug naar de handelaar ga waar ik de laptop heb gekocht!
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

mijn account telenet mail is verouderd

@AnVandeVelde zou je een screenshot kunnen posten?

Bedoel je de Windows 10 mail app of Office Outlook?

Ik vind het ook vreemd dat er staat dat van je Telenet account verouderd zijn. Bedoel je niet de instellingen van je Microsoft account?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mijn account telenet mail is verouderd


@AnVandeVelde schreef:
Ik heb zopas een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en wou het mailprogramma installeren maar krijg telkens de melding "uw instellingen voor uw Telenet account zijn verouderd". Ik heb dan naar Telenet gebeld en de persoon van de helpdesk verwees mij door naar het Mircosoft kantoor in Brussel! Die zouden het moeten oplossen. Ik denk dat ik eerstdaags eens terug naar de handelaar ga waar ik de laptop heb gekocht!


Ik kan maar 1 ding daarop zeggen. Gebruik het interne mailprogramma van win 10 NIET. Ik installeer nu altijd het alternatief Thunderbird, komt uit de stal van Mozilla, gratis en makkelijk te installeren en je hoeft er enkel je Telenet e-mail adres en paswoord voor te kennen. En dan kies je IMAP en het installeert zichzelf zonder problemen. Je kan alles vanaf download tot installatie in 10 minuten afwerken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GR2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

mijn account telenet mail is verouderd


@AnVandeVelde schreef:
Ik heb zopas een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en wou het mailprogramma installeren maar krijg telkens de melding "uw instellingen voor uw Telenet account zijn verouderd". Ik heb dan naar Telenet gebeld en de persoon van de helpdesk verwees mij door naar het Mircosoft kantoor in Brussel! Die zouden het moeten oplossen. Ik denk dat ik eerstdaags eens terug naar de handelaar ga waar ik de laptop heb gekocht!

Ik heb in januari ook een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en heb al bijna een jaar hetzelfde probleem. Ik vind dat Telenet zelf toch ook acties zou moeten voeren die een oplossing bieden voor de klanten!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mijn account telenet mail is verouderd


@GR2 schreef:

Ik heb in januari ook een nieuwe laptop gekocht met windows 10 en heb al bijna een jaar hetzelfde probleem. Ik vind dat Telenet zelf toch ook acties zou moeten voeren die een oplossing bieden voor de klanten!

TN is in principe niet verantwoordelijk voor zgn. derde partij software. Dat wil zeggen als jouw mailclient niet werkt, dan is dat in feite niet het probleem van TN, op voorwaarde dat er bij hen geen probleem is met de servers of zo.

 

Heb je het advies hierboven al geprobeerd? Met name NIET de standaard mailclient van W10 gebruiken, maar een alternatief zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird. Gratis, makkelijk in gebruik en ook heel makkelijk om een backup van te maken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MG1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

mijn account telenet mail is verouderd

men deelt mee dat mijn account telenet mail is verouderd.

Ik wou voor alles , gmail of andere accounten, gelijk welk altijd het zelfde wachtwoord gebruiken omdat ik er anderds niet meer wijs uit geraak.

Nu heb ik nog één gmail adres en één telenet gmail adres. EN ik dacht voor telenet weer het zelfde wachtwoord te gebruiken.

Maar de account waar men het nu over heeft voor telenet is waarschijnlijk niet het zelfde ?

- Voor "mijn telenet gebruik ik xxxxx als gebruikersnaam en als wachtwoord xxxxx, deze vermeldingen gelden al jaar en dag voor het inloggen van de telenet  internetinstellingen om bereikbaar te zijn.

Let wel, nu heb ik het over telenet voor de pc EN NIET voor mijn smarthphone die ik ook voor de eerste maal nieuw heb sinds enkele malen.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen om opnieuw mijn é-mails accounts (slechts 2 nu nog te kunnen synchroniseren, zowel voor de PC als voor mijn smarthphone.

Kan u me helpen ?

Dank u.

0 Likes