24802
netweters
|
152795
antwoorden
|
20740
vragen
|
Beste, wij hebben telenet wigo en kregen net de melding hoge verbruiker.In de zomerperiode (vakantie voor de kinderen) hebben wij meer verbruikt per dag omdat de kinderen toen elke dag thuis waren,toen hebben wij deze melding niet gekregen en was ons verbruik niet zo hoog.
Hoe komt dit dat dit nu wel zo is,en wat om dit op te lossen voor de maand om is?
Het is toch niet de bedoeling dat wij maandelijks betalen voor onbeperkt surfen en dit nu gelimmiteerd word,wij zijn nog maar net overgestapt op wigo en betalen dus meer per maand dan hiervoor.onbeperkt surfen is toch niet verandert door onze overstap.
Graag wat meer duidelijkheid en een pasklare oplossing van jullie.
Met vriendelijke groet
Kort: als je tijdens de piekuren boven 750 GiB zit, dan verminderen ze de snelheid, maar je blijft gewoon verder surfen. Tijdens de daluren surf je in principe "echt" onbeperkt.
Wigo en whoppa zijn beide fiber 200 dus overstap maakt niet veel uit, enkel de mobiele diensten zijn er uit, wigo is altijd het voordeligste voor trio pack + mobiel
En moedt je nu zeggen ik haal elke dag films en games eraf dan kan je nog zeggen dat het mijn fout is , maar dat doen we niet ik zeg en blijf het maar raar . Voor wigo hadden we 256 na 1 maand hadden we 540 en nu îneens 744 is toch wel raar of ben ik dan mis ??
Kan verschillende oorzaken hebben.
Meer streamen bv met netflix en misschien zelfs in 4k in combinatie met meer kijken in piekuren.
Misschien dat de kinderen niet altijd eerlijk zijn in wat ze verbruiken of zelfs niet doorhebben dat bepaalde zaken een zeer hoog verbruik hebben.
Kan me moeilijk inbeelden dat het verbruik foutief zou gemeten zijn.
@philipperizzo, werd er in de vakantieperiode misschien meer gebruik gemaakt van streaming door de kinderen (online video's bijvoorbeeld)? Of maken jullie thuis gebruik van Netflix? Dit zijn allemaal zaken die meer verbruik kunnen triggeren.
Kijk ook zeker de details eens na via Mijn Telenet. Daar kan je op dagbasis bekijken wat het verbruik was. Zo kan je zien wat het verschil is tussen de verschillende dagen.
Wat je ook altijd eens kan doen is het wachtwoord van de WiFi vernieuwen, zo ben je zeker dat er niemand anders op kan. Niet dat dit nu het geval gaat zijn, maar je weet nooit.
Dat is het nu juist in de zomer zaten ze er dagelijks en langer erop en nu dat het weer school is zitten ze er bijna niet op , en de kids daar hebben we.controle over die maken daar geen misbruik van .
Beste, gisteren ook dezelfde melding gekregen, ik zou op 10 dagen tijd nagenoeg 700G gebruikt hebben, waar ik normaal op een maand tussen de 150 en 200 zit. Gisteren niet op internet geweest, en zou 146G gebruikt hebben, naar klantendienst gebeld maar alleen standaardantwoord. Heb mijn wifi + modem passwoord gewijzigd (had wel 22 karakters + speciale tekens en kleine en hoofdletters) en sindsdien niets meer bijgekomen. Ben meer dan 25 jaar klant en nog nooit meegemaakt. Ter info ben zelf netwerktechnicus ….
Zolang ze je niet op smalband zetten is er niets aan de hand
Tussen 24 en 12 uur smiddags is het echt onbebeperkt,ik kan het weten,heb dit eens uitgetest
Een testbestand van 1000GB enkele keren binnengetrokken,van Telenet niet het minste gehoord,ook niet na +5TB.
Ik zeg er wel bij eenmalig uitgestest Kom maandelijks amper aan 450GB
@Ex-Netweter@ schreef:Beste, gisteren ook dezelfde melding gekregen, ik zou op 10 dagen tijd nagenoeg 700G gebruikt hebben, waar ik normaal op een maand tussen de 150 en 200 zit. Gisteren niet op internet geweest, en zou 146G gebruikt hebben, naar klantendienst gebeld maar alleen standaardantwoord. Heb mijn wifi + modem passwoord gewijzigd (had wel 22 karakters + speciale tekens en kleine en hoofdletters) en sindsdien niets meer bijgekomen. Ben meer dan 25 jaar klant en nog nooit meegemaakt. Ter info ben zelf netwerktechnicus ….
Thx voor de tip, ik heb ze nu ook veranderd en nu afwachten wat het zegt ^_^
Zever , wat doen ze in de winkel u gewoon vierkantig uitlachen doen ze me u terwij da je meer dan 15j klant bent omg komen ze zeggen ja meneer je zal een virus hebben en daarmee da ke meer verbruik hebt dikke zever is da, er gaat nu een hooger hand van telenet laten onderzoeken want die persoon zij het zelf direckt juist van netflix en Ps4 kan niet !! +wat ze zeggen dat je dan nog kunt surfen geloof da maar nie ,.
+wat ze zeggen dat je dan nog kunt surfen geloof da maar nie ,.
Op smalband met whoppa en Fibernet 200 aan 10/1Mbps kan je nog vlot verder surfen.ONBEPERKT
En met Whop en basic op smalband kan je nog gewoon verder surfen,downoaden is wat anders.
Of volume blokken bij kopen.
zal ik zekers onthouden , 1ste afwachten van het onderzoek of wat ook ze gaan doen , want dit kan echt niet !