|
26.501
netweters
|
164.864
antwoorden
|
|
22.126
vragen
|
Ik kreeg onlangs een brief van Telenet om over te schakelen naar Fiber. De firma Fiberklaar heeft vorig jaar 2 x mijn oprit open gebroken om de fiber tot in de woning te brengen. Er hangt nu een kastje van fiberklaar in de garage. Ik veronderstel dat Telenet bij de installatie van fiber niet opnieuw de oprit moet uitbreken en dat ze verder kunnen met het aangebrachte kastje ??
Momenteel heb ik via de gewone kabel internet dat voldoet, is het de moeite om over te schakelen naar fiber ? Het is toch gratis.
Dank voor het antwoord...
Georges Mets
Normaal zit er onder jouw oprit een buis dat ze kunnen gebruiken, want ze gaan niet de kabel van Fiberklaar gebruiken. Tenzij je in een dunbevolkte gebied woont, dan ja.
Fiber is de toekomst, je hebt toch veel artikels gelezen over instabiliteit en storingen bij Telenet? Dat komt allemaal door hun antieke coax kabels en infrastructuur. Jouw toekomstige zelf zal je bedanken.
Ik denk dat alle coax kabels van Telenet allemaal van 1970 tot 1990 zijn, nieuwe infrastructuur is altijd goed. Misschien zijn deze kabels zelfs even oud als jij.
Dankjewel voor de reactie, ik ga er toch nog eens over nadenken, heb er geen zin in dat mijn oprit voor de derde keer wordt opengebroken ( die buis zit daaronder en kunnen ze zo niet aan denk ik ) Bovendien heb ik geen enkele klacht over kwaliteit, snelheid etc.. alles verloopt hier heel goed met de installatie die er is...Ik wacht nog even af...
met dank,
Georges Mets
Zou dit toch in overweging nemen
Moest je later een probleem hebben met fiberklaar heb je nog een alternatief
Zou wel nog een wachtbuis extra leggen , lig je in een goede zone zal prox ook zelf een kabel leggen om niet aan fiberklaar te moeten betalen
En dan zwijg ik over ander spelers dat weet je nooit
@LordCoeCoe schreef:Normaal zit er onder jouw oprit een buis dat ze kunnen gebruiken, want ze gaan niet de kabel van Fiberklaar gebruiken. Tenzij je in een dunbevolkte gebied woont, dan ja.
Dat is nogal cru uitgedrukt. Volgens de deal:
Met andere woorden van de 3.6 miljoen Vlaamse adressen vallen er 2 miljoen adressen (55%) binnen deze deal. Dat zijn dus niet alleen "dun bevolkte gebieden" maar de meerderheid van Vlaanderen 🤔
Als je dus in deze zone woont, zal Telenet wel de Fiberklaar glasvezel gebruiken.
@luc55 schreef:Zou wel nog een wachtbuis extra leggen , lig je in een goede zone zal prox ook zelf een kabel leggen om niet aan fiberklaar te moeten betalen
Wat een onzin vertel je hier nu weer. Waar er een Fiberklaar glasvezel zit, zal Proximus niet zelf nog een kabel leggen (Fiberklaar is 100% Proximus). Een Proximus klant zal aangesloten worden op de Fiberklaar glasvezel.
Meer nog: waar Fiber beschikbaar is, zal Proximus na enkele jaren de koperlijn afsluiten.