24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Iemand evaring met Telenet en Owncloud. Hebben eigen owncloud server draaien.
Van buiten af sync'en geeft geen probleem. Sync'en als client in LAN zit, dan valt internet volledig weg.
Alvast bedankt
Philip
Thx, zal vandaag doen
Goed tip, zal kijken wat ik of dat mogelijk is
@Steven-E schreef:Workaround: ervoor zorgen dat intern dns antwoordt met het private ip. Dmv een interne dns server of de lokale hostfile op je pc (niet zo handig).
Ik heb geen ervaring met een interne dns server maar met een lokale hostfile op de PC kan het wel lukken als die PC vast blijft staan. Voor een laptop ofzo die regelmatige meegaat op verplaatsing is het niet zo makkelijk. Mocht je erop een of andere manier een voorwaarde kunnen aan koppelen zoals lukt het niet naar de weg aangegeven in de hostfile probeer dan de andere weg.
Antwoord van Telenet: kunnen wij niets aan doen, dat moet je een externe IT'er inschakelen !!!
Dan sturen ze nog deze mail door:
Beste klant, |
|
Telenet Klantenservice, jouw online hulp |
|
Een vraag over je Telenet-diensten? Neem dan zeker eens een kijkje op onze Klantenservice. Je vindt er snel en onmiddellijk een antwoord op de meest gestelde vragen. |
Niet gehinderd door een teveel aan kennis, dit antwoord.
Dit is een bug in de homegateway, en er is maar 1 partij die dit moet oplossen: Telenet.
Ik zou geen genoegen nemen met dit antwoord en een case laten loggen.