Beantwoorden
JohanC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

poort openzetten

Voor de installatie van een domoticasysteem in onze nieuwbouwwoning had ik graag een poort opengezet.

Ik heb hier, tot wij verhuizen, een 'basic internet' van Telenet genomen. Omdat dit momenteel nog niet onze hoofdverblijfplaats is kan dit niet via 'mijn telenet'. Via 'mijn Telenet' kan ik enkel wijzigingen aanbrengen aan de modem van onze huidige woonplaats. Telenet biedt in deze geen ondersteuning, maar zegt wel dat ik via de internet-login van de nieuwbouw moet aanmelden. Helaas heb ik hiervoor geen paswoord, en kan ik ook het paswoord niet veranderen. Ik heb zowel in de nieuwbouw, als in mijn huidige woning rechtstreeks verbinding gemaakt tussen de modem en de laptop met een utp kabel maar krijg steeds de melding "Je kan je wachtwoord enkel opnieuw instellen als je via je eigen Telenet modem verbonden bent! Surf je via een proxy server (of VPN-verbinding), gelieve deze dan uit te schakelen vooraleer verder te gaan." Iemand suggesties? Als ik het paswoord kan veranderen van de modem in de nieuwbouw denk ik wel dat ik er uit raak.

0 Likes
12 reacties
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

poort openzetten

Krijg je bij aansluiting niet normaal een document waar alle gegevens opstaan?

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

poort openzetten

Je kan je wachtwoord enkel opnieuw instellen als je via je eigen Telenet modem verbonden bent!

 

Verleden week kreeg ik ook deze boodschap op m'n laptop.

Niettegenstaande de UTP kabel instak van de modem bleek de laptop draadloos verbonden met internet (homespot) en dit zonder dat ik ook maar iets aangepast had op de laptop.

Bij inloggen telenet om men paswoord van e-mail te veranderen kreeg ik dus die boodschap.

Alles van mijn telenet werkt behalve Paswoord aanpassen ????

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poort openzetten

Normaal gezien krijg je bij de aansluiting een login en paswoord. Login = 1 of 2 letters en een aantal cijfers.

of het aangemaakte mail adres.

Wil je dit veranderen dan moet je in je nieuwbouw verbinding maken met het internet. De login ingeven en paswoord vergeten aanklikken en dan zal je een nieuw krijgen op je scherm en dit dat wijzigen.

Eens je dit hebt kan je vanuit eender welke plaats je aanpassingen doen.

Dus opgepast; je hebt thuis en in de nieuwbouw een verschillende login en paswoord. Het zijn tenslotte 2 verschillende aansluitingen.

 

 @Pa Via een verbinding met homespot kan je zeker geen paswoorden aanpassen. Tenzij je uw huidig paswoord nog kent en dan via "Mijn Telenet" in logt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

poort openzetten

@Pa,

 

Je zegt dat je laptop via UTP verbonden is met de modem maar dat je laptop toch verbinding maakt via WiFi met een HomeSpot.

 

Dit is zeer eenvoudig op te lossen: je bent namelijk tweemaal verbonden, eenmaal met UTP en eenmaal draadloos; je laptop kiest één van beiden en laat de ander ongemoeid. Uw laptop heeft dus voor de WiFi gekozen. De oplossing bestaat er dus in om uw WiFi uit te zetten op uw laptop. Je laptop zal dan wel moeten op het net gaan via de UTP en uw probleem is opgelost.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

poort openzetten

beste Stefaan,

 

het is toch raar, heb het zonet nog even getest.

Enkel de UTP aan de laptop en wifi UIT gezet dat is dus OK maar ...als ik in mijn telenet klik op wachtwoord vergeten gaat het venster open om je login of e-mail adres in te geven en vervolgens klik ik op "verder" en dan komt die boodschap "Je kan je wachtwoord enkel opnieuw instellen als je via je eigen Telenet modem verbonden bent!" en kom ik dus terug op die invul pagina en zo blijft dat maar in een kringetje lopen. Nu hoeft het voor mij niet meer omdat ik mijn wachtwoord heb terug gevonden en ik dus gewoon heb kunnen veranderen in "wachtwoord aanpassen" en dat is gelukt.

Maar "wachtwoord vergeten" dat werkt dus niet.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

poort openzetten

Als je met je laptop rechtstreeks verbinding met de modem maakt krijg je de melding dat je niet met je eigen modem verbonden bent?

 

Kun je op manier aan "Mijn Telenet"? Ga dan eens naar "Mijn netwerk" en doe dan eens een modemtest. Wat krijg je dan voor boodschap?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

poort openzetten

Speed test geeft :

Download / PING / 10ms / 95.5 Mbps

Upload / Jitter 2ms / 7.9Mbps

 

Die uitgebreide test geeft bij alle verbindingen "gelukt"

en dan een snelheid en adres (maar ik weet niet of ik dat wel mag vermelden)

IPv4-verbinding

IPv6-verbinding

IPv4/IPv6-verbinding met groot bestand

IPv4/IPv6 dual stack-verbinding

 

Alles werkt in mijn telenet zelfs "wachtwoord aanpassen"

enkel bij "wachtwoord vergeten" krijg ik die melding en kom ik steeds terug op de eerst tab om je login of mail-adres in te geven en dan terug die melding en dan terug naar die tab (een kringloop zeg maar)

 

Maar Stefaan, we zitten hier eigenlijk op de topic van JohanC???

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5201
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

poort openzetten

Inderdaad, sorry, heb me even laten meeslepen .... Dat heet een topic kapen, en dat is not done.

 

I do apologise.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JohanC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

poort openzetten

Dit is dus mijn probleem. Ik kan met UTP verbinding, WIFI uit, het paswoord niet wijzigen.

Op de installatiedocumenten staat ook nergens een paswoord vermeld. Omdat dit niet onze hoofdverblijfplaats is wil Telenet geen ondersteuning bieden, hoewel ik maandelijks betaal voor een internet abonnement. Wat een service...

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

poort openzetten

@JohanC Toch lijkt wat bij u gebeurd sterk op mijn probleem.

Ik heb ondertussen het volgende uitgevogelt:

4 maand geleden ben ik verhuisd en heb dus een nieuwe installatie en modem.

Bij die installatie stelt de technieker "iets" in en worden je gegevens van je oude modem overgenomen door je nieuwe modem. Je moet nu dus je wifi gegevens en wachtwoorden niet meer aanpassen in je PC.

Maar in heb zo het vermoeden dat je zowat een "gast" bent op je nieuwe modem met de gegevens van de oude. Het paswoord aanpassen etc. zal op een hoger niveau van veiligheid werken en daar loopt iets mis.

Ik denk dus dat jouw modem (in de nieuwbouw) werkt als "gast" op je bestaande modem en je zal dus enkel daarop wachtwoorden kunnen aanpassen etc. , alle gewone bewerkingen in mijn telenet zullen wel werken maar dus geen Paswoord aanpassingen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

poort openzetten


@JohanC@  schreef:

Dit is dus mijn probleem. Ik kan met UTP verbinding, WIFI uit, het paswoord niet wijzigen.

Op de installatiedocumenten staat ook nergens een paswoord vermeld. Omdat dit niet onze hoofdverblijfplaats is wil Telenet geen ondersteuning bieden, hoewel ik maandelijks betaal voor een internet abonnement. Wat een service...


Ga eens binnen in een Center in je buurt. Als je het geluk hebt om een vriendelijke man/vrouw te treffen die zijn c@fé en zijn producten kent zal die voor je beide abonnementen op beide adressen kunnen zeggen wat je login is ( op zijn minst). En met een beetje geluk tref je iemand die je paswoord kan vernieuwen. Dat was vroeger niet mogelijk maar sedert september 2017 wel. Wel je identiteitsgegevens meenemen.

Nogmaals, jammer genoeg een technieker die zijn werk niet naar behoren gedaan heeft en een klantendienstmedewerker die zijn job niet kent.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JohanC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

poort openzetten

De Telenet-logins ken ik. Die kan ik ook terug vinden op de factuur.

Het wachtwoord van de modem in de woning waar ik nu woon ken ik ook. 

Het enige probleem is de modem in de nieuwbouwwoning. Geen paswoord te vinden (ook niet op de documenten die de installateur achterliet). 

@ pa: ik heb zowel in de nieuwbouw als in mijn huidige woning geprobeerd om het paswoord te wijzigen, maar dit werkt op geen van beide plaatsen (telkens WIFI uit en rechstreeks met utp in modem).

Tags (1)
0 Likes