24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
Mijn 1 maand jonge, splinternieuwe laptop doet al een hele tijd. Nu al 30 minuten... Het is een sterke Acer Aspire, met een SSD-HDD. Speciaal gekocht voor 't snelle opstarten. Maar dit is toch niet wat ik ervan verwacht. (aangezien ik 17 jaar ben hoop ik dat echte profs me hier kunnen helpen!)
Volgens Woody zijn er problemen met een bepaalde update:
https://www.askwoody.com/2018/problem-reported-with-kb4056892-the-win10-1709-delta-update/
(Ik ga ervan uit dat het om Windows 10 gaat?)
Heb je een backup gemaakt?
De nieuwe beveiliging update van KB..... gaat over die lekken in de ships.
Die update heeft bij mij zo ongeveer 3 uur aan het laden geweest.
Toen ik dacht er klaar mee te zijn had ik het mis. Heropstarten duurt nog eens 2 uur.
Daarna gelukkig alles terug OK en geen merkbaar verschil kwa snelheid
Blijven wachten en duimen maar .
- opstarten in veilige modus (shift indrukken terwijl je opstart)
- naar configuratiescherm gaan
- zoeken op het woord "herstelpunt"
- herstelpunt terugzetten (datum: voor dat het probleem optrad)
Dit zet je settings terug naar hoe ze stonden voor het probleem, maar laat je gegevens ongemoeid
@Ex-Netweter
Zit er toevallig een AMD processor in je computer?
Systeemherstel lost het probleem misschien op, maar ideaal is het niet. Mijn ervaring is dat het bestanden en lege mappen achterlaat. Je bent beter af met een image. Dan is alles exact zoals het was. Dat kan makkelijk en gratis met Macrium Reflect Free.
@sb schreef:
Systeemherstel lost het probleem misschien op, maar ideaal is het niet. Mijn ervaring is dat het bestanden en lege mappen achterlaat. Je bent beter af met een image. Dan is alles exact zoals het was. Dat kan makkelijk en gratis met Macrium Reflect Free.
@sb Een image terugzetten zet natuurlijk alles ineens terug en dan ben je alle wijzigingen kwijt die je gemaakt hebt sinds dat je de image gemaakt hebt. Dan moet je de discipline hebben om een nieuwe image te maken telkens je een nieuwe applicatie installeert.
Maar dat zou inderdaad wel mijn volgende stap zijn, moest het systeemherstel niet werken 🙂
En ik gebruik ook Macrium reflect 😉
Enkele minuten na de start van dit topic was het al opgelost. Maar Wacht... Ik heb dit vaker sinds de problemen met de chips, (niet eetbare) vooral de laatste week. En dagelijks soms een 30 minuten wachten is geen pretje!
Hopla...
Was bezig, en plots begon de SSD (C:/) te flippen. Ging van 20GB (van de 128) vrij naar 0KB, naar kan de ssd niet herkennen. De laptop herstart met schijf controle en daarop volgde dit (ALWEER)
@Ex-Netweter
Hoe is je Engels? Ik krijg een hele hoop hits met deze keywords:
https://www.startpage.com/do/search?q=windows+10+hangs+don%27t+turn+off
@Ex-Netweter schreef:Hopla...
Was bezig, en plots begon de SSD (C:/) te flippen. Ging van 20GB (van de 128) vrij naar 0KB, naar kan de ssd niet herkennen. De laptop herstart met schijf controle en daarop volgde dit (ALWEER)
Hey Justnick,
Ik was enkele dagen terug éénzelfde topic begonnen en herken je probleem! bij mij ging hij van 100GB vrij opeens naar 0KB. En windows voorbereiden telkens 3-6 uren. Wat ik ontdekt had was dat gewoon "Afsluiten" en opstarten geen probleem was, maar "Heropstarten" wel.
Persoonlijk was mijn laptop 1 week oud, heb naar Medion gebeld en omdat de fabrieksinstellingen in mijn laptop ontbraken mocht ik hem opsturen voor een nieuwe. Dus.. De exacte oplossing voor het "windows voorbereiden" heb ik ook niet. Persoonlijk hoop ik dat mijn nieuwe laptop die binnen enkele dagen moet toekomen dit probleem niet heeft.
Hopelijk ben je hier iets mee? Volgensmij ligt het ook echt aan die update dat hij wilt doen. Mogelijk kan je updates zo instellen dat je ze handmatig moet uitvoeren tot windows dit probleem heeft opgelost.
Ik heb zonet iemand op de forum gevonden met identiek hetzelfde probleem.
Mijn laptop is nu binnen, en lees dit :