Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

script contactformulier

Volgens de stappen van https://www.webhulp.x10.bz/FormulierViaEmail/index_telenet.php heb ik voor een website op de gratis webruimte van Telenet een contactformulier gemaakt maar het werkt niet.

Ik heb de Y en X vervangen door het emailadres en de naam van de url van de website en dan alles geuplodet.

Het formulier is zichtbaar maar na het invullen en klikken op verzenden krijg ik geen mail dat het formulier door iemand ingevuld en verzonden is.

Wat loopt er fout?

Alvast dank voor het mee denken.

0 Likes
7 reacties
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

script contactformulier

Nog even meegeven dat de site gemaakt werd met Adobe Dreamweaver 2021.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

script contactformulier

@toontje  Ofwel zie ik erover maar ik zie nergens de instellingen voor de knop Submit of verzenden. Achter die knop moeten normaal de SMTP instellingen zitten. Zonder dat zal het verzenden moeilijk gaan denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

script contactformulier


@igvfer  schreef:

@toontje  Ofwel zie ik erover maar ik zie nergens de instellingen voor de knop Submit of verzenden. Achter die knop moeten normaal de SMTP instellingen zitten. Zonder dat zal het verzenden moeilijk gaan denk ik.


<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="POST">

Deze code-lijn zorgt voor de "submit-send". Dat ziet er op zch wel juist uit.

Waar "YYY" staat dient het email adres te komen waarop je de formulieren wilt ontvangen. Heb je al in je spam folder van dat account gekeken?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

script contactformulier

Ik heb zelf juist even snel de code op mijn telenet webspace geladen.

De email die ik ontvang na het invullen van een formulier verschijnt in mijn inbox afkomstig van:

Apache <apache@telenet-ops.be>

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

script contactformulier

Dank voor het mee denken.

Aan spam had ik ook al gedacht maar bij nazicht blijkt dat daar van het contactformulier geen mail te bespeuren is.

Iets dat lijkt op 'Apache <apache@telenet-ops.be>' is ook nergens te zien.

De letters Y en X werden op de juiste manier vervangen.

Een ander probleem?

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

script contactformulier

Het probleem is opgelost.

Ik had de betreffende pagina in een verkeerde map opgeslagen.

 

Dank voor de reacties.

toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

script contactformulier

Blijkbaar zijn er nog twee andere probleem opgedoken.

 

Vooreerst goed om weten:

- site gemaakt met Dreamweaver 2021

- webruimte van Telenet

- stappenplan van https://www.webhulp.x10.bz/FormulierViaEmail/index_telenet.php gevolgd.

 

Eerste probleem:

Als er op de pagina van het contactformulier op één van de knoppen bovenaan geklikt wordt om terug te gaan naar de ‘gewone’ pagina’s van de site, komt de melding ‘no found’.

De links achter die knoppen zijn echter dezelfde als die op de ‘gewone’ pagina’s van de site en daar werken ze wel. Van de ene naar de andere pagina gaan is daar geen probleem.

Wat moet ik aanpassen om via de knoppen op van het contactformulier terug naar de gewone

pagina’s te kunnen gaan?

 

Tweede probleem:

Als het contactformulier fout ingevuld wordt (verplicht vak niet ingevuld of emailadres niet conform), verschijnt een gewone witte pagina met die melding en dat is uiteraard ook de bedoeling.

Als ik die pagina dan mijn opmaak wil geven (achtergrond, knoppen bovenaan, enz…) dan werkt die niet meer.

Wat loopt hier fout?

 

Ter info:

De pagina ’verzonden’ werd ook aangepast aan de eigen lay-out en de tekst werd gewijzigd in ‘dank voor uw bericht’.

Als het contactformulier goed ingevuld wordt, wordt deze pagina getoond met de eigen lay-out en de knoppen (zelfde als de ‘gewone pagina’s en contactforumlier’ werken perfect.

Het bericht dat ingevuld werd op het contactformulier komt ook aan in de mailbox.

 

Alvast dank voor het meedenken.

0 Likes