24750
netweters
|
152315
antwoorden
|
20691
vragen
|
Of de website van Telenet is niet up to date (er staan nog fouten in)
Staat poort 80 nu open of niet.
Wanneer ik een online port scan laat lopen, dan is deze standaard dicht.
Ik moet deze (modem instellingen) open zetten.
Iedereen beweert dat er geen lampje (behalve power) oplichten
Wat betekenen de kleuren? Ze tonen wanneer we je Telenet-toestellen (van je internetinstallatie) voor het laatst zien in ons netwerk. Groen: je toestel werkt waarschijnlijk zoals het hoort. Oranje: je toestel is misschien offline. Rood: Er is mogelijk iets mis met je toestel.
De helpdesk heeft me meer dan 250 minuten gekost. En dan nog van het kastje naar de muur.
Alles startte met een defect modem. De nieuwe, waarvan ik smeekte ook deze om te ruilen, werkte ook niet. De derde werkt wel.
De helpdesk: uw modem werkt;
ik: ik kan niet op internet;
helpdesk, dan ligt de fout ergens bij u;
ik nee, op een windows 7 kan je de pc - modem - en internet zien. Er staat een kruisje tussen modem en internet.
Helpdesk, de modem werkt wel.
Ik vraag mijn Wlan IP te testen. Wij kijken alleen naar onze testen, uw modem werkt...
Je kan even goeg tegen een paal rijden met je wagen!!!!
Ik krijg diarree ervan... Kan ik mijn dozen immodium aanrekenen...
Er is een verschil tussen kennis van zaken, of de NLP versie: de doordraaiende plaat op te leggen.
Weet je moderators, ik ben verdomd pissig
Opgelet: onderstaande poorten kun je niet gebruiken! TCP-poorten: 25, 53, 135, 137, 138, 139, 161, 162, 445 1080UDP-poorten: 53, 135, 137, 139, 161 en 162
80 STAAT HIER NIET TUSSEN
Als de website niet accuraat is, dan moet je toch betalen om tegen een muur te spreken....Kassa internet...
AB en nog enkele cijfers...
AKA Ivan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je uw ganse netwerk herstart?
Daarmee bedoel ik eventuele eigen router en zo?
Is alles weer correct aangesloten na de modem wissel?
Poort 80 is namelijk de standaard http poort.
Er moet dus ergens een foutje bij jou installatie zitten.
Ik heb geen eigen router, slechts switches. En die zijn alle gereset.
Om dan 1 voor 1 terug aan te schakelen.
Bij het eerste toestel niets, njet, nada.
Het bedraad toestel rechtstreeks aan de het telenet onding.
niets, njet, nada.
Windows 7 heeft ergens een pagina waar je de
pc---modem----internet kan zien.
Bij mij was het
pc ----- modem --x-- internet.
Kunt u me even duidelijk maken waar ik in de fout ga?
let op, ik wil je niet schofferen.
Ik draai inderdaad een webserver. Poort 80 staat open.
Sedert enige tijd staat 80 inderdaad open.
Tot +/- 18 augustus. In Frankrijk werkte het nog.
sedert enkele dage is 80 opnieuw gesloten.
Mijn derde modem doet het goed.alles (een per een) aangesloten en hopla, snorren over het internet...
In die modem zitten vele soldeerpunten. er moet er maar eentje zijn die slecht contact geeft, en je hebt het hangen...
(na 5 elektronica en 10 jaar ICT; en gepensioneerd met een verslaving van elektronica en ICT, heb ik iets van ervaring. Maar ik wil niet snoeven, laat dat duidelijk zijn.)
Standaard staat er geen enkele poort open op de Telenet modem/router open. Dus moet je ze open zetten als je deze wil gebruiken.
Dit staat in mijn telenet
Opgelet: onderstaande poorten kun je niet gebruiken!
Poortnummers mogen niet overlappen, de beginpoort moet lager zijn dan de eindpoort en de eindpoort mag niet hoger zijn dan 65000.
Dus je zal poort 80 moeten forwarden naar het IPadres van de webserver.
Heb je al gekeken in Mijn Telenet of de poorten daar daadwerkelijk open staan? Soms geeft een poortscan en verschillend resultaat weer.
Langs die weg kan je die eventueel ook eens opnieuw instellen zoals die ervoor stond.
Mijn Telenet > Mijn Internet > Draadloze instellingen > Geavanceerd > IPv4 firewall & portforwarding