24757
netweters
|
152443
antwoorden
|
20707
vragen
|
Telenet is met iets nieuws gestart... je krijgt 5% korting als je 1 keer per jaar betaald ipv 12 keren (per maand dus)
https://www2.telenet.be/vooruitbetaling
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je zelf een Wigo neemt vervalt je inderdaad Freephone Europe.
Omdat Telenet mijn Whop (mét Freephone Europe) heeft omgezet naar Wigo Home S is deze (gratis) behouden.
Is dit dan een achterbaks trucje van Telenet om een groot aantal Wigo Home S abonnees uit te sluiten ???
Of schieten ze in hun eigen voet omdat ze nu veel minder cashflow binnenhalen dan gepland.
Ik moest wel over gaan naar Wigo home,anders werd ik van 400Mbps niet overgezet naar 1Gbps.
Wel geen Free Phone Europe meer.Niet netjes van Telenet.
Terugkijk TV op alle schermen in de plaats boeit me niet.
Dan heb ik hier de stekker van de telefoon er maar uit getrokken.
Concurentie zoals in Nederland dat missen wij hier.
@robatoras schreef:Terugkijk TV op alle schermen in de plaats boeit me niet.
"Op alle schermen" betekent bij Telenet ook jammer genoeg maar 5 vast geregistreerde apparaten...
Dat zijn nogal eens veranderende tijden hé. Vroeger 1 TV en 1 PC voor gans het gezin. Nu voor elk gezinslid een TV, een tablet of laptop, 1 smartphone. Dat zijn al 3 schermen per gezinslid. En ze staan allemaal open en dan gaat hun geestelijke gezondheid achteruit. Waar zijn we mee bezig.
@m-jan20 Zo groot zijn de gezinnen al lang niet meer in vlaams Belgie
Begin 2019 woonden 6,51 miljoen inwoners van het Vlaamse Gewest in 2,81 miljoen private huishoudens. Gemiddeld genomen bestond een privaat huishouden in 2019 uit 2,31 personen.
Sinds 2000 steeg het aantal private huishoudens sneller dan het aantal inwoners. De gemiddelde grootte van een privaat huishouden is dan ook gedaald. In 2000 bestond een privaat huishouden gemiddeld genomen uit 2,45 personen.
@robatoras Gemiddelden zijn wat ze zijn. Een alleenstaande is ook een gezin en als je daar een gezin van 4 tegenover zet heb je inderdaad een gemiddelde van 2.5.
En inderdaad er zijn aan pak alleenstaanden meer dan vroeger maar ook een pak gezinnen waar de samenstelling week na week veranderd. De ene week zijn ze een gezin van 4, de volgende week van 6 door het co ouderschap maar de andere week verschuift dat naar de partner.
En voor iedereen zijn de behoeften anders. Wij zijn met 2 en ik ben de computergebruiker en mijn vrouw is de beller. Daarom is het aan de providers om ergens een grootste gemene deler te vinden voor hun abonnementen. Maatwerk is mogelijk maar op restaurant is een voorgesteld menu ook goedkoper dan à la carte. En je neemt dat ook al ben je geen grote voorstander van het voorgerecht of het dessert. En tegenwoordig heb ik voldoende met kleine porties en vroeger mocht dit dubbel zo groot zijn.
@igvferHoe je het ook draait of keert,een gemiddeld gezin bestaat vandaag uit 2,4 personen.
Voor een groot gezin kies je zelf.En het kindergeld is ook nie mis hier in Belgie.
https://famiris.brussels/files/2020/01/201809_NL_Barema-Vlaanderen_NL.pdf
Hoe je het draait of keert het gemiddelde gezin heeft:
- geen verbinding aan 1000 Mbps nodig
- heeft geen onbeperkt internet nodig
- ...
Als je akkoord kan gaan met mijne zever hierboven, kan ik je redenering volgen.
De gemiddelde bestaat niet. De gemiddelde is een statische fictie. Ik wil niet als de gemiddelde behandeld worden, want dat ben ik niet en niemand is dat.
@janne_manEen gezin met 2 kinderen of meer zullen vandaag niet ver geraken met een Wigo s aan max 200GB.
Gemiddelde.
Dan begrijp ik niet waarom Telenet aangeeft,wij baseren ons op het gemiddelde verbruik(onbeperkt internet) en daar passen wij onze fup aan.
In combinatie met de mediaan en de standaarddeviatie zegt het gemiddelde iets meer. (-;
Maar bon, we zijn aan het afwijken. Persoonlijk vind ik het nog altijd jammer dat ik die 5% optie niet heb met mijn Basic Internet. Zelfs niet als jarenlange trouwe klant.
Ook ik betreur gedeeltelijk de beslissing van Telenet. Niet om dezelde reden als jij, maar wel de uitsluiting van het niet huren van een Digicorder bij de Wigo Home S.
Mijn ontgoocheling belet me niet om tevreden te zijn voor allen die aan de opgestelde voorwaarden voldoen.
Laat die 5% korting schieten,voor het bedrag dat je vooraf moet betalen zijn er meerdere mogenlijkheden waar je zelf het bubbele en meer krijgt.
Veel googlen en vergelijken.