24757
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
Ik heb zonet per e-mail een aanmaning gekregen voor een aanrekening van 1 januari 1900! Het rekeningnummer waarop ik moet betalen is wel degelijk dat van Telenet. Het is dus geen poging tot fraude. Volgens mijn Telenet-app is echter alles in orde en is alles betaald. Het is mij ook een raadsel waar het bedrag van € 19,62 vandaan komt.
Ik ben helderziende. 🤣
@Ex-Netweter schreef:
Het is geen phishing, de e-mail komt wel degelijk van Telenet.
De e-mail met een foute datum van 1 januari 1900 is hier op Netweters al eerder gemeld: https://www.netweters.be/t5/Lounge/Aanmaning-voor-een-aanrekening-met-datum-1-januari-1900/m-p/167193
@Ex-Netweter heb de topics samengevoegd.
Ineens ook eens uitgereikt naar het Telenet Abuse team, mijn vermoeden is eerder een foutje in de e-mail over de aanrekening dan phishing. Maar hebben het voor de zekerheid nagevraagd.
@Evdb @Pit1 kunnen jullie deze e-mail even in bijlage doorsturen naar het Telenet Abuse team? Zij zouden de URL's erin eens graag nakijken, maar op het eerste zicht lijkt dit inderdaad ook eerder een IT-foutje in de mail.
E-mailadres = abuse@telenetgroup.be
Ik heb ondertussen telefonisch contact gehad met een zeer vriendelijke dame van Telenet, na amper 5 minuten wachten. Het is wel degelijk een mail van hen, maar het betreft hier een systeemfout van Telenet. Ze vond het wel heel raar dat die datum 1 januari 1900 was, maar heeft het dus toch kunnen uitpluizen.