Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Omdat er zo dikwijls vraag is,wanneer wordt de upspeed verhoogt na enkele jaren op maximaal 40Mbps.

Van 40 naar 75Mbps boostprijs 7,5 euro

Van 40 naar 100Mbps boostprijs 10 euro

Wat vinden jullie Netweters hier van?

10 reacties
Elpenoor
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Lezersgoud. Respect! WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Ik vind het persoonlijk nogal dubbel: ik ben erg tevreden over de service en kwaliteit van Telenet, en voor niets gaat enkel de zon op, maar de genoemde prijzen vind ik behoorlijk hoog. Persoonlijk zou ik nog bereid zijn om de helft te betalen van de voorgestelde prijzen, maar dat zal misschien eerder aan mij liggen 🙂

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Betaalbare boost voor internet upspeed.

@robatoras Ik betaal al een tijdje voor mijn Speedboost en die meerprijs neem ik er graag bij vermits ik veel van thuis werk. 

Moest dit niet zo zijn zou ik misschien nog twijfelen. Om echter nog meer te betalen om de upload te verhogen, dat zie ik nu weer niet zitten 😉

Ik vind wel dat ze de upload ook zouden mogen verhogen als je voor speedboost betaald, maar dat is mijn mening.

De download snelheid is niet alles. Moesten ze de uploadsnelheid op 250mbps zetten zou ik heel blij zijn. Maar dat zal nog een tijdje duren. 

Hopelijk komt er snel fiber in ons straat, dan ben ik de eerste klant 😁

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

AnyConv.com__speed.jpgDat zal afwachten zijn,wie het eerst 250Mbps up bied

Fiber in je straat maar wanneer?

Over de huidige docsis3.1 zou dit ook kunnen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Betaalbare boost voor internet upspeed.

@robatoras ik heb een mail gekregen van Fiberklaar dat ze in de gemeente Grimbergen fiber gaan trekken, maar als ik op hun site opzoek wanneer dit zal gebeuren staat er ; momenteel staat er voor uw straat niets in de planning 😉  Dus wie zal het zeggen wanneer dit zou kunnen.

We zien wel wanneer dit kan gebeuren 😉

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Aanleg glasvezel en er van genieten duurt nog jaren voor de meesten.

Over 5 jaar kan 6/2Gbps over coax en met docsis3.1

De coaxers zitten ook niet stil.

Met 1000/100 kan 95% van de bevolking nog jaren verder.

Bedrijven nemen toch glasvezel van Telenet indien nodig.

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Betalen we al niet genoeg,?

d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Upload limit heeft niks te maken met wat technisch mogelijk is. Het draait puur om wat commercieel haalbaar is (zo min mogelijk geven voor zo veel mogelijk geld). En ze willen commercieel gezien niet dat je veel kan uploaden.
Kwam onlangs ook dit tegen:

d11k_0-1681574398394.png
Dit is toch te gek voor woorden.

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Betaalbare boost voor internet upspeed.


@d11k  schreef:

Upload limit heeft niks te maken met wat technisch mogelijk is.


Upload limiet heeft héél veel te maken met wat technisch mogelijk is

Voor de upload is er heel weinig bandbreedte beschikbaar (op dit ogenblik 5-65 MHz)

Een Docsis 3.0 modem (32 * 8 ) heeft een theoretsich max upload van 245 Mbps. Maar dat haal je nooit.

  1. omdat er geen 8 kanalen beschikbaar zijn in de beperkte bandbreedte.
  2. omdat die bandbreedte verdeeld moet worden door alle gebruikers op dezelfde node (200? 400?)
  3. omdat een stuk van de upoad bandbreedte zal gebruikt worden voor Docsis 3.1 (in éérste instantie één Docsis 3.1 "OFDMA" kanaal, dat méér bandbreedte nodig heeft dan de Docsis 3.0 SC-QAM kanaal). De combinatie zal dus waarschijnlijk 4 Docsis 3.0 QAM kanalen zijn (122 Mbit/s) en één Docsis 3.1 "OFDMA" kanaal.
  4. de huidige NIU's geen grotere upload bandbreedte toelaten (low pass filter 15-65 MHz)

Telenet is nu de bandbreedte aan het verhogen naar 5-85 MHz ("mid split"), daarmee zal Docsis 3.1 tot 450 Mbit/s kunnen gaan (4 QAM kanalen + xx OFDMA kanalen).

Om de volle Docsis 3.1 capaciteit te kunnen gebruiken moet de upload bandbreedte nog véél meer vergroot worden: naar 5-204 MHz ("high split"), dan is er een theoretische upload mogelijk van ~1.5 Gbit/s (nog altijd geshared tussen alle gebruikers op de node)

Conclusie

  1. @d11k het heeft dus wel te maken met wat technisch mogelijk is.
  2. dat zal allemaal niet voor morgen zijn (o.a. roll-out van nieuw type NIU's?).
Ex-Netweter
 

Betaalbare boost voor internet upspeed.


@d11k  schreef:

Upload limit heeft niks te maken met wat technisch mogelijk is.

 


Natuurlijk wel. Op een node op het Telenet-coaxnetwerk moet je 100 à 200 Mbps upstreamcapaciteit delen met gemiddeld 266 breedbandklanten.

Test het uit, vanavond om 20u. Een zip-bestand van 10 GB uploaden naar de cloud. (bijvoorbeeld Google Drive)
Haal je de maximumsnelheid van je abonnement? Met andere woorden, is op een verbinding van 40 Mbps upload het bestand na 35 minuten geüpload?

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Betaalbare boost voor internet upspeed.

Ik heb 40Mbps up meestal iets meer en verstuur een bestand  van 10GB op 31 minuten om 20H13

Op het proximus netwerk velies je zowal 75% van je upload 24 op 24  omdat je te ver van de Ropkast internet verdeler woont.

Op het proximus koper netwerk aan 100/40Mbps mag je blij zijn als je 60/20Mbps haalt.Dikwijls maar 30/12Mbps.

Niemand haalt bij proximus scarlet aan 40Mbps up meer dan 30Mbps up.