Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
Syl
Freshman Weetjesweter
It's your ninth party! Twee handen vol! It's your eighth party! Mooi, mooi!

Eerste herinnering toch aangerekend

Spijtig genoeg hebben we een betaling gemist, dat is niet onze gewoonte. 

We hebben een herinnering gekregen en deze dan ook betaald. 

Op de herinnering stond dat deze eerste herinnering bij de volgende factuur aangerekend zou worden. 
Wettelijk mag het niet en volgens jullie eigen uitleg (op jullie site gevonden) wordt dit pas aangerekend bij de tweede herinnering. 

Hoe kan het nu dat deze toch aangerekend wordt?

20 reacties
Syl
Freshman Weetjesweter

Prima, dat zeer nuttig en hulpvaardig antwoord. Dit was niet eens bewust, we zijn altijd op tijd, maar het kan eens fout lopen. Jij doet nooit eens iets verkeerd?

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

De papieren afrekening zet er enkele dagen op eer je die hebt. Die enkele dagen rond ink naar boven af en dan is dat één week. Na nog een weel (dus twee weken na de aanrekeningsdatum stuurt Telenet per e-mail een verwittiging. Deze verwittiging is gratis. Je hebt dan nog één week om te betalen. Na drie weken van de facturatieperiode krijg je bij niet betaling een te betalen verwittiging. Als je uw betaling op de 21ste dag doet zal die allicht en vroegste op de 22ste dag verwerkt worden bij Telenet.  Ik durf niet beweren dat mail van Telenet nooit in de spam komt. Daarom kijk ook altijd uw spam na. Sommigen zetten in hun instellingen dat alle spam moet weggegooid worden. Met deze instelling kan je onmogelijk weten dat je iets gekregen hebt dat ten onrechte als spam gemerkt werd. Deze personen kunnen terecht zeggen dat ze niet gekregen hebben en Telenet kan terecht zeggen dat ze het wel gekregen hebben. De instelling van het weggooien van spam is immers een opdracht die de klant zelf gegeven heeft.

Gelijk hier al geschreven werd, gewoon eens bellen naar Telenet voor een gerust gemoed.

Roy78
Freshman Meerweter
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

@Syl  schreef:

Hoe kan het nu dat deze toch aangerekend wordt?

Je hoeft alleen de aanrekeningen te betalen waarmee je akkoord bent. Foute aanrekeningen moet je betwisten via de klantendienst.
Als je met de klantendienst niet tot een akkoord komt over die aanrekening, stap dan over naar de concurrentie.

Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

@Syl  schreef:

Prima, dat zeer nuttig en hulpvaardig antwoord. Dit was niet eens bewust, we zijn altijd op tijd, maar het kan eens fout lopen. Jij doet nooit eens iets verkeerd?

@Syl ik ben ook niet perfect maar:

1. betaal u facturen optijd, dan kom je zulke dingen niet tegen of betaal met domiciliëring (te gemakkelijk?)
  2. bel de klantendienst 015 66 66 66

dit is een gebruikersforum hier gaat u niemand kunnen helpen.

Syl
Freshman Weetjesweter

Ook voor deze, grote hulp! Dat weet ik sowieso. 'Betaal uw facturen op tijd. Als ik ze op tijd betaal gebeurt dat niet.

Maar dat is hier toch niet de vraag.

Iedereen kan zich wel eens vergissen of iets vergeten, en daarom is er ook de wettelijke bepaling voorzien dat je minstens één keer een gratis aanmaning zou moeten krijgen voor het geval dat je je eens vergist of iets vergeet.

Ik heb in het begin al gezegd dat we normaal gezien zeer stipt zijn. Waarom geen domiciliëring? Dat is toch iets dat we zelf beslissen? En dat is met een reden.

Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

@Syl  schreef:

Ook voor deze, grote hulp! Dat weet ik sowieso. 'Betaal uw facturen op tijd. Als ik ze op tijd betaal gebeurt dat niet.

Maar dat is hier toch niet de vraag.

Iedereen kan zich wel eens vergissen of iets vergeten, en daarom is er ook de wettelijke bepaling voorzien dat je minstens één keer een gratis aanmaning zou moeten krijgen voor het geval dat je je eens vergist of iets vergeet.

Ik heb in het begin al gezegd dat we normaal gezien zeer stipt zijn. Waarom geen domiciliëring? Dat is toch iets dat we zelf beslissen? En dat is met een reden.

@Syl als je even mondig zijt tegen de klantendienst zal het zeker geen probleem zijn 😉