Beantwoorden
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

Sinds ongeveer een week krijg ik geen mails meer van de Netweters. Is er wat verandert?

18 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

Joepie!

Gisteren 27-8, heb ik drie mails gekregen van de Netweters.

Heeft Telenet (of de leverancier die de e-mail verzorgt) iets gedaan of is het vanzelf in orde gekomen, weet ik niet.

 

Je moet wel veel geduld hebben. De zaak aangekaart bij de helpdesk van Telenet op 29 mei.  Vijf keer gebeld naar de helpdesk: 24-6, 12-7, 19-7, 4-8 en 23-8. Telenet had op 2 juni de case gesloten omdat ik niet kon zeggen wanneer exact de mails die ik niet ontving verstuurd werden.  Op 3 juni case heropend. Drie keer een telefoontje van Telenet: 1e na melding, 2 na herbevestiging van het probleem en 3e op 24-8 van een technieker (die mens kon er natuurlijk ook niets anders aandoen dan het nogmaals door te geven aan de achterliggende dienst).

 

Samenvatting van het probleem:

Ik heb een mailbox met drie aliassen. Alias 1 was sinds het begin ingesteld als mijn e-mailadres op de Netweters.  Toen ik vaststelde dat ik geen e-mails meer kreeg, heb ik alias 2 ingesteld op de Netweters. Om het probleem te kunnen herhalen heeft @Suzy met mijn akkoord alias 1 terug ingesteld (ik kon dit niet, want ik kreeg geen e-mail om deze wijziging te bevestigen). Mijn instelling op Mijn Telenet waren en zijn: Anti-Spam aan en Verplaats spam-berichten naar Spam folder. Ik heb geen regel die berichten weggooit.

De instellingen op Mijn Telenet hebben steeds betrekking op een mailbox. Dit wil zeggen dat alle aliassen van een mailbox op dezelfde manier moeten behandeld worden.

 

Begin juli heb ik van @Suzy vernomen dat de e-mails van de Netweters aan mijn alias 1 gedropt werden door Telenet. Ik kreeg tevens de vraag of ik e-mails van de Netweters aangemerkt had als spam. Niet bij mijn weten, maar ik kan niet uitsluiten dat ik in Thunderbird eens op Ongewenst geklikt heb in de plaats van op Verwijderen die beiden juist naast elkaar staan. Ik vind dit niet relevant want ik vraag dan via mijn instellingen dat die mails dan in de Spamfoder komen.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Geen mails meer van de Netweters

@janne_man 

Wellicht is er iets aangepast.

Op 26/8 in de namiddag kreeg ik geen notificatie-emails meer van Netweters als er geantwoord werd op geabonneerde posts (wel nog bij likes en als je vermeld werd).

Ik heb dit toen opgelost door naar de meldingsinstellingen te gaan, en daar op "opslaan" te klikken, zonder iets te wijzigen aan de instellingen.

 

Maar er moet dus wel iets aangepast geweest zijn op niveau van het Netweters platform. Het feit dat jij nu plots ook verandering ziet, kan geen toeval zijn.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen mails meer van de Netweters

Gisteren heb ik een berichtje gekregen van @Suzy dat de mijn mail geblokkeerd werd door SendGrid.  Khoros heeft een aanpassing gedaan waardoor ik  terug de mails van de Netweters krijg.

 

De Netweters zend met een @telenet-adres de e-mails naar Khoros. Khoros gebruikt SendGrid en stuurt de mails verder naar de bestemmeling. Mij lijkt dat het versturen van de Netweters-mail naar Khoros een overbodige tussenstap is. Ik mag aannemen dat hiervoor goede argumenten zijn.

 

Ik ben ook opgelucht dat mijn veronderstelling niet klopt. Ik was zo goed als overtuigd dat het probleem bij Telenet zat. Niet dus. Ik kan dus terug 100% vertrouwen hebben in de e-mail.

 

Allicht bestaan er goede argumenten, niet alleen commerciële, om bepaalde diensten (niet alle) van SendGrid te gebruiken. Waar ik over twijfel, is de wettelijkheid (comform met de AVG [GDPR]).  Ik weet niet of deze info al dan niet gedateerd is. Allicht geldt dezelde overweging voor Khoros.

 

@Suzykan dit probleem voorgelegd worden aan de verantwoordelijke AVG-verantwoordelijke bij Telenet?

 

@Steven-E  neen het is geen toeval, het is met de bijwerking van Khoros.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen mails meer van de Netweters


@janne_man  schreef:

...

 

Allicht bestaan er goede argumenten, niet alleen commerciële, om bepaalde diensten (niet alle) van SendGrid te gebruiken. Waar ik over twijfel, is de wettelijkheid (comform met de AVG [GDPR]).  Ik weet niet of deze info al dan niet gedateerd is. Allicht geldt dezelde overweging voor Khoros.

 

@Suzykan dit probleem voorgelegd worden aan de verantwoordelijke AVG-verantwoordelijke bij Telenet?

 

...


Jaarlijks worden alle partners of platformen waar Telenet mee samenwerkt onder de loep genomen om te zien of alles (incl. hun processen en tools) conform onze GDPR standaarden hier is. Zeker bij de niet EU-partners (zoals Khoros) wordt dit in detail gecontroleerd. 😉

 

Maar je redenering is dus correct, het probleem lag aan Khoros (lees SendGrid) zijde en niet aan de Telenet mail kant. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.