Beantwoorden
sylvain12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

Ik zit met een heel vreemd probleem. Al mijn cd's zijn geript en op een usb stick gezet voor in de wagen. Nu heb ik een viertal cd's geript en zoals altijd op stick gezet, maar deze willen niet afspelen in de wagen. Als ik ze aanklik slaat hij de cd over tot het volgende album. Het vreemde is dat ze dus wel afspelen op mijn computer. Ik heb twee sticks voor onze twee wagens. Ik heb ze onderling gewisseld, alle muziek eraf gesmeten en opnieuw opgezet, maar niks helpt. Ik heb dan eens de eigenschappen van de files bekeken, maar ook daar zie ik niets vreemds... Iemand ideeën?

8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

@sylvain12  

Onder welke files worden deze dan gezet ? Heb je het over MP3 files of hoe plaats je deze dan? 

Weet dat niet elke file kan worden afgespeeld in de auto. Soms moet je ze omzetten naar MP3 of MP4 bestanden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

Hoe oud is de wagen ? Het kan zijn dat de USB als FAT32 moet geformatteerd worden ipv NTFS, ook kan het zijn dat de bestanden eerst in een hoofdmap : “MUSIC” moeten 

sylvain12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

Het zijn wma bestanden. Maar het vreemde is dat ik altijd al op deze manier heb gewerkt en nog nooit problemen heb gehad. Ik heb 15000 nummers staan op deze manier. Het zijn enkel de laatste 4 cd's die ik heb geript. We hebben twee wagen en twee sticks. Alle combinaties die ik heb gedaan hebben hetzelfde resultaat.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

@sylvain12 

Je bitrate 64,128,256,....is misschien te hoog of de bestanden zijn niet "afgesloten".
Het kan ook zijn dat er teveel files op je stick staan en dat ze daarom niet kunnen afgespeeld worden.

Beter eens proberen met enkele tracks en dan meer en meer op je sticket zetten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sylvain12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

Ik heb ontdekt dat de bitrate inderdaad hoog is. Heel vreemd, meer dan 1000 en rare getallen telkens, terwijl al mijn andere nummers 128 kb zijn. Hoe kan ik dit nu gemakkelijk en vooral gratis aanpassen. Ik heb een programma gevonden, maar het is betalend. Iemand tips?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

@sylvain12 ik gebruik voor m'n cd's te rippen een programma dat gratis is maar die zet het om in MP3 of WAVE formaat losless dus een constante 320kb bv.

voor m'n hobby en werkgerelateerde diensten heb ik een vaste bitrate nodig, 

WMA is eigenlijk een codec waar veel in verloren gaat van de kwaliteit en de sound, voor in een auto misschien niet erg omdat je met random geluiden zit van de baan en/of de auto, 

kan je bv uw smartphone (als je deze hebt) niet verbinden met je autoradio en zo muziek afspelen???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sylvain12
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

De smartphone verbinden is onhandig. Ik heb de fysieke cd's ook niet meer, aangezien deze van de bib waren. Kan je achteraf deze niet gewoon omvormen?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geripte cd's willen niet afspelen via usb stick

@sylvain12 normaal wel maar je start dan van een mindere kwaliteit van WMA naar bv MP3, je blijft het dan horen de mindere kwaliteit, beste is dat je start van de bron (CD) naar MP3 of WAVE.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.