Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Nu er zoveel te doen is over glasvezel, en ik zie dat er verschillende providers op fiberklaar zitten had ik toch graag geweten welk aanbod er is qua specificaties en de prijs ervan. Daar is moeilijk iets over te vinden. Het is leuk als je een 10 Gbps lijn hebt hebt maar kan je ook dergelijke abonnementen afsluiten?

Ik zie bvb bij EDPnet 500 down en 100 up, Mobile vikings 1000 down en 500 up, Proximus 500 down en 100 up. Blijkbaar staan ze toch nog op de rem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
27 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@igvfer 

Heb eventjes Proximus gehad dit met glasvezel want ze kwamen dit aansluiten en kreeg een mooie korting. Had dan 10 Gbps down en had dan een upload van 2.5 gbps als ik me niet vergis. In de praktijk merk je er niet heel veel van ja het loopt soepel maar goed dat de lijn bij Telenet ook. Denk ook niet dat er veel websites zijn die deze snelheden aan kunnen maar goed geen idee hoe dit werkt. In de praktijk heb je dan met de 10 Gbps wat ze zeggen maar 7,5 Gbps en de upload is wel gelijk. je hebt bij Proximus ook dedicated fiber dus een gedeelde fiber lijn. En bij drukte dan verlaagd je snelheid wel heel snel , maar dat vertellen ze er niet bij. 

Had dan een totaal pakket met de gsm en alles erbij maar 80 GB per nummer aan mobiele data en tv en vaste lijn. Die vaste lijn is trouwens een verplichting bij Proximus want anders kan je die hoge snelheden niet nemen. Dat hangt af in een bepaald pakket wat je erbij dient te nemen want dat bepaald je snelheid voor het internet. 

Na de promotie liep de prijs rap op € 200 per maand om die snelheden te hebben. Maar goed technisch gezien bij proximus had ik enkel maar problemen. Om online tv te kijken , zoals Telenet heeft , Telenet tv , heet bij proximus Pickx , werkte voor geen meter. Elke keer meldingen dat ik geen HD zenders kon kijken , en heb alles geprobeerd maar geen oplossing. Ook de My Proximus app niks als problemen , geen verbruik nazien als niet kunnen inloggen en andere meldingen. Ook via de website zelf , vergelijk het met My telenet , niks als problemen. Zag eerst enkel oude gegevens van vroeger , dan weer van wat ik had en geen verbruik ook weer dan niet alles zichtbaar was. Al met al veel technische problemen. 

Na herhaaldelijk dit te hebben doorgegeven veranderd er niks en ben ik weg gegaan , Fiber of geen Fiber , maar ik ben nu weer zeer tevreden bij Telenet. Ook de aanrekening is veel minder dan toen. 

Nu terug bij Telenet en ben zoals al die andere jaren er voor zeer tevreden bij Telenet en wacht op hun Fiber aansluiting dat geduld heb ik wel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@igvfer  Er bestaat een firma dat aansluitingen doet fiber 1000/1000 snelheid maar deze is ondertussen al failliet, hadden nog geen klanten aangesloten, 

ik heb voor gsm en internet Mobile Vikings en vindt voor die prijs het aanbod perfect, werkt stabieler bij mij dan met Telenet met dezelfde toestellen, ook een voordeel is de fiber direct op de router zonder een modem ertussen, en werkt perfect, een toestel minder ook dat in gebruik is dus, ik doe me wel profijt op alle vlakken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 257
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@Master-MagicEn wat is dan de prijs als ik mag vragen ?

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@FVDM  67€ met gsm erbij, dus internet aan 52€ en gsm abbo 15€, voor 1000/500 snelheid via fiber en haal een 940/509 snelheid (via utp kabel,met wifi6 op eigen router tussen de 650 en 700 down en 509 up)


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Ben je zeker dat ze failliet zijn de info is nog op internet

https://www.fiberweb.be/jet

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Wie is er mee gestopt is om te weten de rest werkt ook nog altijd

https://rapidxs.be/bestellen/

https://www.multifiber.be/internet-only/

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@patrick37Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar zodra je daar bent, wil je alweer terug.

Alles hangt af van wat je met je internet wilt doen. Het enige minpunt dat ik ervaar, is de upload snelheid.

Aangezien ik veel bestanden naar klanten upload, zou extra power zeer welkom zijn, eventueel in combinatie met de boost optie.

Hopelijk zal Telenet overwegen om de uploadsnelheid te verhogen.

Als ze de downloadsnelheid op 750 mbps en de uploadsnelheid op 300 mbps kunnen zetten, zou ik al tevreden zijn.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Dat zou voor mij ook een aanvaardbaar alternatief zijn tegenover de huidige 40 Mbps.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@igvfer @kristofDW  Dan moeten ze enkele muxen voor tv verwijderen en er enkel internet op zetten, dat zal ooit wel komen eens iedereen via IP tv kijkt bij Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Dit is ter sprake gekomen op het Krak-event. De eerste pure IP boxen komen eraan. Eerst voor nieuwe klanten. Later voor alle klanten. Eerst zouden de extra betaalkanalen zoals Play sport en dergelijke op puur IP komen. Dat hangt er allemaal van af hoe snel ze klanten kunnen overtuigen om de oude digiboxen en de corders los te laten. Maar in wzen is er al ruimte vrijgekomen door de analoge kanalen (radio en TV) af te schaffen. Als ze daar die extra Hertz bandbreedte ( 8 Mhz zou al voldoende zijn voor nog wat meer upstream ) gebruiken zou dit al een oplossing zijn. Nu gebruiken ze enkel tussen (in theorie) tussen 5 en 65 Mhz of 8 kanalen. Analoog zat daar net achter en ook de telefonie dus dat zouden ze kunnen gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@kristofDW 

Het gras is zeker niet groener dat weet ik wel en heb dat in de jaren ook wel geleerd. Maar goed wilde het eens pakken en testen maar goed technisch gezien waren veel dingen een ramp. Ze klagen over Telenet dat de veranderingen zo lang duren en dat ze in de problemen zitten en dergelijke , ja niet fijn kan ik me inbeelden. Maar proximus is nog verschrikkelijker en daar krijg je niet eens hulp zoals hier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Die ip box zal er wel komen maar eerst zullen ze een app maken puur om dat

Een  die je  overal kan gebruiken zeker voor sport dat zie je nu in buitenland al en gemakkelijk op tv box en digicorder en andere toestellen te zetten

In Nederland had je een aantal tv zenders die enkel via ip werd aangeboden op de tv decoders waren niet druk bekeken zenders was een test in de tijd of dat nu nog is geen idee

Dit wordt al een tijdje via satelliet tv gedaan en werkt zeer  goed de 2 samen ip en via satelliet

Maar puur alleen ip zal nog lang duren  zeker de concurrentie staat niet stil

En de digibox en digicoder worden nog altijd aangeboden en de ondersteuning is zeker nog min 6 jaar

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@luc55 

Zelf heb ik zo een IP box hierin Limburg was de test fase en die is inmiddels voorbij. En er hoeft dus niet eerst een app komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Dat systeem via sateliet en IP ken ik al jaren. Wordt zeker al 10 jaar toegepast. Dat was o.a. het geval voor een Franse zender waar ze paardenkoersen uitzenden. Je nam een abonnement via een adres in Frankrijk en je moest via internet, via IP contact maken met je decoder.

En er is geen app nodig hoor voor de Telenet box via IP. Dat zijn totaal verschillende dingen. Het is gewoon dat de verschillende kanalen gestreamd worden. De software zit in de box. En die zal amper het formaat van de helft van de huidige digibox hebben of nog minder. Achter op je tv te plakken als je dat wil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.