Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Nu er zoveel te doen is over glasvezel, en ik zie dat er verschillende providers op fiberklaar zitten had ik toch graag geweten welk aanbod er is qua specificaties en de prijs ervan. Daar is moeilijk iets over te vinden. Het is leuk als je een 10 Gbps lijn hebt hebt maar kan je ook dergelijke abonnementen afsluiten?

Ik zie bvb bij EDPnet 500 down en 100 up, Mobile vikings 1000 down en 500 up, Proximus 500 down en 100 up. Blijkbaar staan ze toch nog op de rem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
27 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Er zal zeker een app komen als je in de buurlanden bekijkt gaan we deze richting uit

De ip box is niet nieuw meer wordt op veel plaatsen zelf al over geslagen

8 jaar geleden was dit (ip box ) een hot item maar nu is dat veel minder door dat chromecast built-in tv

De snelheid dat nu alles gaat kan je niet tegen houden de veranderingen volgen zich vlug op

En de kost van de app  is veel aantrekkelijk tegen deze toestellen

En bij veel mensen hangt  de achterkant van de tv al vol met veel bakjes en toestellen om tv te zien

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Het probleem is dat je af toe regio beperkingen hebt  en een vpn op zo toestel krijgen is niet gemakkelijk

Toestellen die via app gaan  is het  veel gemakkelijker

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

IK zou begot het nut van een VPN verbinding niet zien om TV te kijken. Die stel je trouwens in op je internetverbinding. En dat zal volgens mij niet anders zijn of het huidige systeem om bvb naar Netflix te kijken met het aanbod van bvb USA. En ik kan me voorstellen dat Netflix en deergelijke de IPadressen die de VPN providers gebruiken zo onderhand wel kennen en daar dan proberen om er filters op te zetten om dergelijke klanten het moeilijk te maken. Ik kon jaren geleden trouwens al via mijn eigen VPN server via IP naar mijn Vlaamse zenders kijken. Ik heb dat gedaan vanuit Zuid-Afrika en vanuit Peru. Niet bij de deur dus. Het enige voordeel dat zo'n IP box heeft is dat het de klant wat makkelijker gemaakt wordt. De software zit ingebouwd terwijl je anders naar een URL moet surfen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@igvfer en met die IP TV Box ook maar 1 keer stroom verbruik, bij andere opties moet je al je gsm stroom voorzien en in sommige gevallen die casting optie als dit niet op je tv zit.

nog niet iedereen heeft een smart tv of wilt dat niet gebruiken omdat dit ook maar beperkt wordt ondersteund, de update's zijn niet levenslang.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

De laatste tijd moet je een vpn gebruiken anders kan je niet kijken er komt boodschap op scherm dat er geen rechten zijn voor jouw land

Met een vpn lost je dit probleem op

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@luc55 ik heb nog nooit een VPN nodig gehad voor Disney+,netflix, Primevideo, Tv app, streamz of VTMGo, als je dit voor hebt dan zit je buiten europa landen waar er geen uitzendrechten voor zijn via app.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Een app is de toekomst dat zie je nu al

Zeker nu de crome cast in de tv zit en andere merken gaan volgen van de  tv 's

Heb je geen nieuwe tv dan koop je een toestel voor 35 euro

Is het defect dan koop je een nieuwe

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?productId=2128979&productName=Google%20Chr...

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Voor deze app's heb je dit niet nodig 

Is wel basis dat je nu op noemt er is veel meer

Natuurlijk ik ken vtm fans kijken alleen vtm + en de rest niet

Je mist af toe zaken in de wereld maar als dit genoeg is dan heb je geen vpn nodig

Zeg dit niet tegen de jonge mensen we mogen niet zien dat bestaat niet

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Spaar mij van het gedoe met chromecast en gedoe met je smartphone. Dan is die smartphone net plat. Dan moet je die juiste app zoeken enz.. Geef mij maar een simpele box met afstandsbediening, aan en uit en zendrs verzetten en volume aanpassen. Mer moet dat niet zijn hoor.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Voor de oudere is er een nokia tv box 8010  zoals de gsm blijft Nokia deze markt bespelen

zeer gemakkelijk zoals de gsm zeer  simpel

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

@igvfer Ik begrijp niet dat ze nog een ipbox uitbrengen.

Ik werk al jaren gewoon via een apple tv, voor android gebruikers heb je een google tv of mi box.

Deze bestaan , waarom gebruikt telenet nog eigen hardware.

Ze zouden beter een flow abo maken met alle zenders

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Ik zie niet in waarom ik de Apples, Googles, Microsofts van deze tijd nog rijker zou maken. Ik ben voorstander van zo'n IPbox (wat zijn die apple, google en andere boxen tenslotte?) ondersteunt door een lokale provider met een lokale helpdesk waarbij ik heel simpel mijn favoriete zenders kan kiezen (en dat zijn er niet veel)en indien gewenst eens iets anders kan opvragen. Zeker al niet te bedienen met een smartphone ( die te pas en te onpas plat is).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Glasvezel wat zijn de abonnementsprijzen?

Wat heeft die hele discussie over TV-boxen vs Chromecast te maken met deze topic (abonnementsprijzen glasvezel) 🤔

Is dat niet zwaar off-topic? 🤗