Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

Ik krijg deze week een mailtje van Google analytics of ik een bepaald mail adres nog steeds als herstelmailadres wil gebruiken.  Ik heb inderdaad een gmail account, dat ik maar voor heel weinig dingen gebruik.

Wat blijkt nu? Google is blijkbaar in staat om te zien dat ik op 6 sites hetzelfde paswoord gebruik op nog 3 andere sites nog een ander paswoord gebruik enz.. Het is inderdaad zo maar ik gebruik daar nergens mijn gmailadres, wel adressen gekoppeld aan een catch-all adres. En het zijn minder belangrijke dingen. En paswoorden van minstens 18 tekens.

Mijn conclusie: Big brother is watching you en wachtwoorden zijn blijkbaar niet zo geheim als we denken en ons surfgedrag wordt heel hard gemonitord.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Google ziet u, hier vloekt men niet



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
10 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

Ze weten precies wat je op het net doet.

Klik je op mail wachtwoorden onthouden,dan staan ze open en bloot op internet.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

@igvfer Waarschijnlijk gebruik je chrome en heb je je passwords bewaard in de password manager van Google chrome.

Ze staan niet op Internet maar zijn wel bekend bij Google via password manager. Op zich nog redelijk veilig als je met 2way authentication werkt.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt


@kristofDW  schreef:

@igvfer Waarschijnlijk gebruik je chrome en heb je je passwords bewaard in de password manager van Google chrome.

Ze staan niet op Internet maar zijn wel bekend bij Google via password manager. Op zich nog redelijk veilig als je met 2way authentication werkt.


Tegenwoordig staan ze wel op het internet (op de servers van Google). Je kan op deze manier van overal ter wereld je wachtwoorden bekijken, zelfs met vreemde toestellen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

@kristofDW  Ik gebruik heel zelden chrome. Alleen als het niet lukt via firefox of Edge of IE voor de een of andere reden. En mijn standaard zoekmachine is Ecosia Search.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

Ik gebruikte vroeger Scroogle, maar toen dat niet meer werkte ben ik overgeschakeld op Startpage.com. Google, maar via een omweg. En IE? My g0D @igvfer !? Zelfs M$ zegt: 'Friends don't let friends use Internet Explorer.' ! 8-)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

@sb  IE gebruikte ik zelden. Alleen dat tot een paar maanden geleden het soms heel moeilijk was om in te loggen op overheidstoepassingen met de EID lezer in firefox e.d.. Nu log ik meestal in via ItsMe. Gaat wat vlotter zeker via Firefox.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

Dat probleem heb ik in het verleden ook dikwijls gehad met Firefox. De EID gebruik je niet alle dagen, je brengt dat in orde en een jaar later is het terug van af. Met Chrome nooit een probleem gehad. Nu met Itsme maakt het niets meer uit welke browser.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

@janne_man dat klopt maar als je 2way authentication gebruikt is dat geen probleem.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt


@kristofDW  schreef:

@janne_man dat klopt maar als je 2way authentication gebruikt is dat geen probleem.


Eigenlijk zijn we op den duur bezig zoals in het echte leven. Een slot, een driepuntslot, nog een extra slot, een grendel erbij en dan kloppen ze een raam uit en komen ze langs daar binnen. Alles moet sneller gaan maar we zijn wel 5 minuten bezig voor we kunnen beginnen. 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google monitort of je wachtwoorden hergebruikt

Dat Google veel weet over mij, daar kan ik mee leven, het is tenslotte grotendeels mijn schuld. Ik vertrouw erop dat Google rekening houd met mijn privacy instellingen. Het is tenslotte een goede zoekmachine, die 'gratis' aangeboden wordt. De reklame moet je er dan maar bijnemen. Het is een moeilijke oefening tussen aan enerzijds privacy en anderzijds comfort.

De resultaten die je bijvoorbeeld krijgt met DuckDuckGo vind ik meestal minder goed dan met Google. Enkel als ik de informatie echt nodig heb, en dat is zelden, zal ik andere cookies aanvaarden dan de strikt noodzakelijke. Dit vermindert het comfort, want ik moet dat dan telkens opnieuw doen als ik met een nieuwe sessie op die pagina kom. Ik wil geen gepersonaliseerde reklame. Dat creëert tunnelvisie. Het comfort van het bijhouden van wachtwoorden en invulteksten smaak ik ook wel. Dat Google dat ook bijhoudt, baart me zorgen. Niet dat ik vrees dat Google dat zal misbruiken (nu toch niet, je weet nooit eens), maar voor hackers is dat een gedroomd doelwit. Wat een prestige als men dat kan kraken (prestige hangt uiteraard af van uit welk standpunt het bekeken wordt). Geef toe het is interessanter om een grote speler te kraken dan de pc van janneke snot. Als je op straat rondloopt kan iedereen langs waar je komt je zien. Dat is normaal. Als je op het internet 'rondloopt', kan heel de wereld je zien. Als je u dat realiseert, zou je dan niet vloeken?