Beantwoorden
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

https://www.fsma.be/nl/news/persbericht-over-de-schorsing-van-de-notering-van-telenet-group

https://datanews.knack.be/nieuws/bedrijven/handel-in-aandeel-telenet-geschorst/

Weet er iemand welk dit nieuws zou zijn?

Het moet toch goed nieuws zijn. Het aandeel is geschorst omdat het al 10% was gestegen.

 

49 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

De handel in het aandeel van Telenet werd donderdag geschorst na een koersopstoot van 10 procent en hoge handelvolumes. De beurstoezichthouder FSMA onderzoekt de zaak. De handel in het aandeel werd vandaag om 15.30 uur hervat. De koers van het aandeel van telecombedrijf Telenet gaat deze namiddag 40 procent hoger, tot 21,24 euro, nadat de handel in het aandeel hernomen werd.

 

PS: het lijkt alsof de beurs akoord is met de verkoop, anders had het al veel hoger dan 22 euro gestaan. In het verleden werd al eens zo'n overname van Telenet weggewerkt doordat de koers na het nieuws veel hoger stond dan het bod. Nu lijkt dat dus niet het geval te zijn.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Ze kunnen toch al die particulieren, die samen ergens rond de 30% van de aandelen hebben, niet zomaar verplichten om te verkopen, toch?

Ik ken niks van de beurs, dus vraag ik het even liever ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Hier een interessant artikel, goed en duidelijk verstaanbaar van wat er zich nu afspeelt.

link overnamebod-telenet 

@StefaanH 

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe je volk kan verplichten?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Handel in aandeel Telenet geschorst.


@DeLLiAnO  schreef:

Hier een interessant artikel, goed en duidelijk verstaanbaar van wat er zich nu afspeelt.

link overnamebod-telenet 

@StefaanH 

Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe je volk kan verplichten?


Wel, ik heb daar iets over gevonden. Blijkt dat er een regel is op de beurs: als iemand meer dan 95% van de aandelen heeft kan hij de resterende eigenaars verplichten om te verkopen.

Nu is het nog wel niet zo ver, ik meen ook gelezen te hebben dat ongeveer 30% van de aandelen in particuliere handen is. Dus ik zie Liberty nog niet zo snel over 95% beschikken.

Maar goed, iedereen weet dat als het over veel, heel veel geld gaat, dat recht soms krom wordt ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

@StefaanH 

Er wordt een bod gedaan op uw aandelen. Wat houdt dat in? Wat kunt u doen?

https://www.bolero.be/nl/support/veelgestelde-vragen/er-wordt-een-bod-gedaan-op-uw-aandelen-wat-houd...

Het aandeel van Telenet is nu iets meer dan 21 euro waard op de beurs. Het bod is 22 euro. Ik denk dat het duidelijk is ... de overname en beurs-exit gaat gewoon door. Had de waarde van het aandeel nu plots 30 euro gestaan, dan was het antwoord van de beurs: "uw bod is veel te laag, de deal gaat niet door, u moet meer bieden". Een "vijandig bod" is het in elk geval niet.

Ex-Netweter
 

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Er is geen verplichting.
Er is alleen een vrijblijvend aanbod van 22 euro per aandeel.

Elke aandeelhouder moet voor zichzelf maar uitmaken of het alternatief beter is wanneer hij die 22 euro weigert.

Er is namelijk geen garantie dat het Telenet-aandeel in de toekomst ooit nog 22 euro waard zal zijn als het bod van Liberty Global mislukt.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5209
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Liberty Global is een bloedzuiger. Hopelijk mislukt het bod. Wat is de intrisieke waarde van Telenet? (mijn subjectieve mening).

Wees er maar zeker van dat het divident dat de moeder krijgt maar borrelnootjes zijn. Wat kopen de Telenet dochters (meervoud) aan bij de moeder en wat moeten ze verplicht van de moeder bij X, Y of Z aankopen. Wie heeft de echte korting van de bulkaankoop denk je? 

Normaal? Vanuit neo-liberaal en kapitalistisch standpunt: ja. 

Vanuit het standpunt van de OESO (maatschappelijk verantwoord ondernemen): neen. 

Wat er gebeurt is eigenlijk en hold up op Telenet. Eerst uithollen en als de beurskoers het laagst is de kleine aandeelhouder het mes op de keel zetten. Dat allemaal binnen de wettelijke regels. Dus geen vuiltje aan de lucht.

Arm Vlaanderen dat nalaat zijn parels te verankeren. 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Daar zal miljardeir John Carl Malone niet van wakker liggen,als het aandeel van Telenet niets meer waard is.

John Carl Malone heeft niets liever.

Toen Liberty global en Duco Sickinghe Telenet uit de goot haalden,want ze zaten diep,toen hoorde je de Belgische staat en Belgacom niet.Ze waren gewoon te dom.(bang)Antwoord daarop,weer veeeeeeeeeel te laat begonnen met uitrol glasvezel.

Sickinghe werd alom geprezen als een goede ceo voor het bedrijf. In 2002 loodste hij het bedrijf door een erg moeilijke periode, toen het op de rand van het faillissement stond. Ook daarna kreeg hij nog ruime bijval, wat ook bleek uit het feit dat hij in 2010 de hoogste score haalde bij Het Rapport van de CEO in De Standaard. Trends kende hem in 2011 de titel van manager van het jaar toe.

Nu zitten ze nog steeds te janken,over het geval dat LIberty global (en Duco Sickinghe)hun in 2002 het nakijken gaf.

Beleggen houd risico's in,te nemen of te laten.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

https://www.hln.be/geld/dit-gaat-puur-over-wie-100-de-controle-heeft-wat-zijn-de-gevolgen-voor-klant...

“Dit gaat puur over wie 100% de controle heeft”: wat zijn de gevolgen voor klanten en aandeelhouders als Telenet van de beurs wordt gehaald?

Het Amerikaanse telecommunicatiebedrijf Liberty Global lanceerde vandaag een bod op Telenet. De onderneming wil Telenet zo volledig van de beurs halen. Per aandeel biedt het bedrijf 22 euro. Maar wat betekent dat precies voor jouw telecomfactuur? En wat moet je doen als je zelf een aandeel hebt van Telenet? Wij vroegen raad aan onze geldexpert Pascal Paepen. “Besef dat er ook zoiets bestaat als een uitrookbod.”

Telenet staat al sinds vorige week in het middelpunt van de belangstelling. Afgelopen donderdag werden de aandelen van het bedrijf plots geschorst. Het was op dat moment niet meer mogelijk om aandelen van Telenet te kopen of verkopen. Er deden toen al geruchten de ronde dat het Amerikaanse bedrijf boven Telenet, Liberty Global, het bedrijf van de beurs wil halen. Die geruchten bleken vandaag ook te kloppen. Liberty Global biedt 22 euro per aandeel. In totaal zijn er 42 miljoen aandelen, waardoor het om een forse investering van 930 miljoen euro gaat.

Waarom is er een bod op Telenet?
“Telenet, dat van oorsprong een Mechels bedrijf is, is op dit moment al grotendeels in handen van Liberty Global. De Amerikaanse speler bezit nu 59,18 procent van Telenet”, zegt geldexpert Pascal Paepen. “Als ze het voor elkaar krijgen om de andere aandelen op te kopen, is het bedrijf volledig voor hen. Ze zijn dan alleenheerser, en dan is het gemakkelijker om beslissingen door te voeren. In 2012 probeerde Liberty ook al om een bod te doen op Telenet, maar dat mislukte toen door verzet van enkele leden van de raad van bestuur.” Het bod bedroeg toen 35 euro per aandeel.

Wat doe je best als aandeelhouder?
“Je hebt drie opties als aandeelhouder. Je kan je aandeel op voorhand verkopen, akkoord gaan met het bod of afwachten. Je ziet nu dat het aandeel van Telenet al met 40 procent is gestegen, tot 21,24 euro. Dat is een mooie stijging, dus als je snel geld nodig hebt, zou je ervoor kunnen kiezen om het aandeel nu te verkopen. Je hebt dan onmiddellijk cash. Het enige nadeel is dat je dan wel nog altijd taksen en kosten aan je broker moet betalen. De tweede optie is om te wachten tot het bod officieel ingaat en dan te verkopen. Liberty Global biedt 22 euro, dat is zo’n 40 procent meer dan de laatste beurskoers. Ook een mooi bedrag. Als je dus nog even kan wachten, zou ik dit zeker aanraden.

“Vind je het bedrag toch te weinig? Dan kan je kiezen voor de derde optie, en niet akkoord gaan met het bod. Als veel aandeelhouders je daarin volgen, bestaat de kans namelijk dat Liberty een nieuw bod zal doen. Je krijgt in dat geval dus meer voor je aandeel. Spijtig genoeg schat ik die kans in dit geval heel klein in. Bovendien moet je weten dat er ook zoiets bestaat als een uitrookbod. Dat betekent dat iemand die meer dan 95 procent van de aandelen van een bedrijf bezit, de andere aandeelhouders voor een ultimatum mag stellen. De minderheidsaandeelhouders krijgen dan nog één kans om hun aandeel tegen een redelijke waarde te verkopen. Als je weigert, verlies je je eigendomsrecht.

Maar is 22 euro echt niet te weinig voor een aandeel?
“Vroeger was Telenet echt een populair aandeel. Het was Vlaams en zette zich een beetje af tegen bedrijven zoals Belgacom (het vroegere Proximus, nvdr.). Ik ben er dan ook zeker van dat duizenden mensen een aandeel van Telenet zullen hebben. Maar tegenwoordig heeft de telecomsector het niet meer zo makkelijk. Er is veel concurrentie op de markt. Wisselen tussen abonnementen is heel gemakkelijk geworden voor klanten. Bovendien staat de sector voor heel wat grote investeringen, denk bijvoorbeeld aan het 5G-netwerk. Het is daarom logisch dat de aandelen van bedrijven zoals Telenet wat zijn gezakt in waarde.”

Heeft dit alles impact op mijn gewone factuur?
“Die kans schat ik relatief klein. Je zou kunnen zeggen dat Liberty de kosten voor het bod wil laten betalen door de klant, maar dat is geen goed idee. Er is zoals eerder gezegd al veel concurrentie op de markt, en zo’n beslissing zou klanten eerder wegjagen naar de concurrent.” Iets wat Tom Simonts, financieel econoom bij KBC, vandaag ook nog bevestigde bij HLN Live: “Telenet zit in een zware concurrentiestrijd verwikkeld. Dit gaat puur over wie 100 procent de controle heeft, en niet over de consument. Vandaag heeft Liberty Global al de meerderheid van de stemmen in handen. Ze kunnen eigenlijk al doen wat ze willen”, klinkt het.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Mocht Liberty global in de nabije toekomst Telenet fuseren met Vodafone/Ziggo daar wil Malone naar toe,dan zal het met minder personeel,en een CEO minder zijn.

Weg van de beurs.

Liberty global is baas.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Momenteel geen aandelen van Telenet in bezit, maar is misschien wel een kans om nog iets mee te pikken van de lage koers.
Zowel het initiële bod als de squeeze-out is 22 euro. Dus nu kopen onder de 21 euro en dan verkopen op het bod genereert een winst van 5% op korte termijn.
Jammer dat ik vorige week geen aandelen van Telenet in portefeuille had zitten ... 🙄

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Handel in aandeel Telenet geschorst.

Dat uitrookbod, dat was hetgeen ik bedoelde.

Daarvoor moet je dus wel meer dan 95% van de aandelen hebben....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.