Beantwoorden
gdlm_
Experienced Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Incompetente chat medewerkers

We hadden een abonnement ONE (internet) met 5 SIM-kaarten (mobiel) + TV Iconic (tv) + vaste lijn.
Twee van onze gezinsleden zijn voor hun mobiele telefonie overgestapt naar de concurrentie.
Na de overgang stelde ik een fout vast op mijn laatste factuur.
Ik leg de situatie van naald tot draad uit aan een chat-medewerker en krijg één enkel bericht terug:
"Bedankt voor de informatie. Ik heb de aanpassing reeds gedaan en je gaat ook een bevestigingsmail ontvangen. Daniel"

Toen dacht ik al meteen: "Ho, ho, how... Niet zo snel en wat je heb je dan wel aangepast?".
Maar als ik dat vraag, krijg ik totaal geen antwoord meer.
Even later komt de mail binnen over de aanpassing.
Blijkt dat ik ben overgeschakeld op ONE for 3, maar dan zonder tv (en vaste lijn).
Gggrrrrrr....
Kijken die mensen dan niet eerst naar wat momenteel hebt van abonnement?
Een fout rechtzetten met een nog grotere fout.
Echt amateurisme is dat.

Tags (1)
18 reacties
gdlm_
Experienced Beetjesweter
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Alvast blij dat geen van jullie bij de supportafdeling van Telenet werkt. 😋
Het eerste en belangrijkste wat je daar moet doen is goed luisteren (in jullie geval lezen) om het probleem van de klant te begrijpen.
Hoe komen jullie erbij dat ik aan een chatmedewerker heb gevraagd om mijn abonnement aan te passen? ("Terwijl je dat toch zelf kan, jij domoor!")

Lees misschien nog eens mijn initiële post.
Twee gezinsleden zijn voor hun mobiele telefonie overgestapt naar de concurrentie. De nieuwe provider verwittigt Telenet daarvan. Daar moet jij zelf niets voor doen.
Alleen stelde ik bij mij eerstvolgende factuur vast dat er toch iets fout was gegaan. DAARVOOR heb ik Telenet gecontacteerd. En het was zaterdag, dus ja, via chat.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@janne_man  schreef:

Je gaat een One aan voor een welbepaald aantal nummers. Of die actief zijn of niet, is niet relavant. Je betaalt voor het aantal dat je genomen hebt. Uw abonnement stoppen omdat je er een nummer uitgehaald hebt, is misschien in uw zienswijze een manier van beëindingen maar zo gaat dat niet. Stel dat je een woning huurt. Op zeker ogenblik verhuis je. Een maand later vraagt de eigenaar de huur op. Jij antwoord: ik woon hier niet meer, dus moet ik niet meer betalen. Kromme logica? Net zo met je gsm.

Ik ben absoluut niet akkoord met jouw vergelijking.

• als je een huurovereenkomst verbreekt moet je inderdaad jouw contract opzeggen bij de verhuurder, en rekening houden met de contractuele opzegtermijn.
  • bij een nummerportatie is dat anders (wettelijk) geregeld.
    1. er is géén opzegtermijn, alle (particuliere) telecomcontrcaten zijn voor "onbepaalde" duur, dus direct opzegbaar.
    2. het uitporteren van een nummer (zowel vaste lijn als mobiel) betekent automatisch de opzeg van deze lijn bij de vertrekkende operator.

Je kan toch geen contract hebben voor een gsm nummer dat niet actief is 😶 ??

Telenet zou automatisch een One-for-5 moeten omzetten naar One-for-3 als er 2 nummers uitgeporteerd worden.

Volgens mij is dat ook gebeurd.

Als ik de TS goed begrijpt, contacteerde hij Telenet voor een ander probleem met de factuur (hij dacht ten onrechte dat zijn TV werd opgezegd?)

@gdlm_  schreef:

Alvast blij dat geen van jullie bij de supportafdeling van Telenet werkt. 😋
Het eerste en belangrijkste wat je daar moet doen is goed luisteren (in jullie geval lezen) om het probleem van de klant te begrijpen.
Lees misschien nog eens mijn initiële post.

Calm down ...

Dit is een Forum van (Telenet gebruikers) die mekaar proberen te helpen, geen "Telenet klaagmuur". Wees tevreden dat mensen hun (vrije) tijd nemen om te antwoorden 🤔 ...

Maar als ik jouw initiële post herlees, heb je eigenlijk geen vraag of probleem, maar wil je gewoon jouw frustratie afschrijven ...

Jammer van onze tijd 🙄

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Men hoeft niet per se een vraag te stellen op dit forum. Een mening geven of even ventileren kan perfect, blijkbaar wel met het risico dat iemand je als 'gefrustreerde' kan bestempelen. Verder ga ik hier geen woorden aan vuil maken.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeMMi
Expert Moderator
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

We begrijpen zeker en vast jouw frustratie, @gdlm_. Het is absoluut niet de bedoeling dat er dingen worden gewijzigd aan jouw abonnement zonder jouw toestemming en we vinden het spijtig om te lezen dat dit toch gebeurde. Ook jammer om te lezen dat je bij de verderzetting van het gesprek niet het gevoel kreeg goed geholpen te zijn. Het is uiteraard spijtig dat je met dat gevoel zit na een chatgesprek met ons. Momenteel zal je door de huidige werkwijze via chat inderdaad met verschillende medewerkers spreken. Daarentegen is het niet de bedoeling dat er "snel-snel" geantwoord wordt op jouw bericht zonder dat je echt een antwoord krijgt op jouw vragen. 

Je hoort wel een volledig overzicht te krijgen met de prijs erbij wanneer er iets gewijzigd werd aan jouw abonnement. Kan je dit misschien verder toelichten in een privébericht naar @Moderator?

Het klopt dat De Netweters een platform is waar klanten of andere tech enthusiasts elkaar kunnen helpen. Daarnaast zijn de aanwezige moderatoren en expert moderatoren wel Telenet-werknemers die wanneer dit nodig blijkt intern zaken na kunnen vragen of door kunnen geven. We zouden, mocht jij dit uiteindelijk toch nog willen, graag jouw feedback intern doorgeven zodat dit op kan genomen worden. Daarvoor mag je een bericht met jouw klantgegevens en wat meer info over het gesprek (eventueel screenshots) sturen naar @Moderator. Zo beschikken we over de nodige informatie om dit verder op te pikken! Laat gerust iets weten.

Verder wil ik ook aan iedereen vragen om op dit platform steeds respectvol te zijn tegenover andere leden. We willen dat dit voor iedereen een aangename en toffe omgeving is! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.