Beantwoorden
Bianca22
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Internetabonnement zonder tv-abonnement een goed idee?

Momenteel neem ik de volgende diensten af:

Basic internet en Telenet TV. Mijn ex nam recent de tv mee en ik vind het eigenlijk prima zo. Heb ik het tv abonnement dan nog nodig? Ik dacht altijd dat dat moest omdat je kabelabonnement daarin verwerkt zit of kan ik prima verder met alleen mijn basic internet? Ik wil het hier even navragen voor ik stommiteiten uithaal 🙂

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Internet zonder kabel tv

9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Bianca22 

Je kan perfect je Basic internet nemen zonder tv erbij dan ben je niet verplicht.

Je betaald enkel je kabelabonnement als je een pack zou nemen maar als je t zo prima vindt dan zou ik de tv opzeggen. 

Lees zeker hier eens al wat je kan nemen want in de tijd zijn er misschien wel al dingen veranderd voor je. Want nu heb je namelijk Esay internet en All internet dat je kan nemen. Op die manier kan je dat nemen zonder tv of eventueel met streaming , misschien is dat wel iets voor je. Dus lees het eens rustig na zou ik zeggen maar weet dus dat je geen tv nodig hebt of digicorder om internet te hebben. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Bianca22 Inderdaad je kan een internet only abonnement afsluiten. 

Je hebt easy internet en all internet. Daar ben je dus niet verplicht om een tv abonnement af te sluiten. 

je kan een kijkje nemen op volgende site ; https://www2.telenet.be/nl/producten/internet/abonnementen/

KristofDW | Krak
  carpé diem.
Bianca22
Experienced Beetjesweter

Dankjewel voor de reactie. Dus als ik het goed begrijp, het kabelabonnement zit inbegrepen in het Easy internet abonnement? Want vroeger, met basic internet, was dit niet zo, vandaar dat ik maandelijks 18,58 euro betaal voor de kabel naast de 28,88 euro voor basic internet.

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

@Bianca22 

Nee nee dat begrijp je nu toch even verkeerd , zal het je uitleggen. 

Je hebt nu Basic internet met tv dus je betaald je tv abonnement ( lees de kabel ) + digicorder + het internet en dat vormt dus je factuur. 

Als je nu zegt dat je geen tv meer wil hebben , lees geen digicorder of kabel meer , dan zeg je je tv abonnement op. Dan heb je dus enkel nog maar basic internet zonder tv abonnement , dus dat gaat perfect. 

Maar kabel abonnement en een digicorder zitten niet standaard inbegrepen in de prijs van je Basic internet os Easy internet of All internet. Dat is eventueel een optie die je kan nemen. 

Ook bij de nieuwe One of OneUp kan je het als optie nemen dus ook daar zit het niet standaard bij de prijs inbegrepen als je er geen gebruik van wil maken. Je kan het dus bekijken dat tv als extra betalende optie wordt aangeboden maar je kiest zelf wat je wil. 

Nu zijn er enkel wat nieuwe benamingen , Easy internet en All internet. 

Patrick37 | Krak
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Gewoon Basic Internet houden en abonnement kabel-tv opzeggen. Easy Internet kost méér en biedt enkel als extra Safesurf aan.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Bianca22
Experienced Beetjesweter

Het ding is, dat wij geen digicorder hadden. Wij hadden digitale tv met een kaartje. En daarom kregen wij elke maand 2 facturen: eentje voor de kabel en een voor basic internet. 

Klopt het dan niet dat als ik dat kabelabonnement opzeg, het internet dan niet meer zal werken? Daar vrees ik voor omdat internet toch ook met diezelfde tv kabel werkt? 

patrick37
Professional Superweter

@Bianca22 

Nee dat is geen juiste beredenering. 

Als je de kabel opzegt blijft je internet gewoon werken hoor geen enkel probleem. 

Het is via dezelfde kabel ja maar je hebt geen tv signaal nodig voor je internet te krijgen. Dat is wat er gaat gebeuren je tv signaal zal weg vallen niet je internet signaal. Heb daar dus geen schrik voor je internet zal blijven werken. 

Patrick37 | Krak
Bianca22
Experienced Beetjesweter

Oké, super, dankjewel voor de verduidelijking 🙂

Dan morgen even bellen met Telenet.

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

gewoon de tv dienst opzeggen ,

en internet houden zo het nu is .

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-abonnement-opzeggen/