25.434
netweters
|
156.946
antwoorden
|
21.215
vragen
|
Ik krijg volgende melding in mijn Telenet. “Je kreeg een uitnodiging om je login over te dragen naar een andere klant. Je login overdragen doe je door op de naam te klikken van de persoon die je heeft uitgenodigd
De naam is van mijn moeder (96 jaar)ze heeft wel Telenet maar geen internet.
Wat wordt met dit bericht bedoeld?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat lijkt me phishing; controleer het mailadres van de afzenders en de link(s) in de mail. Dit kan je doen door met je muis te 'hooveren' over de link (niet klikken).
Is geen phishing. Heb ik niet via mail. Als ik MyTelenet opstart dan komt deze melding boven in beeld.
Spreek eens met je moeder. Het is niet omdat je dat verzoek krijgt, dat je het moet aanvaarden.
Mijn moeder is 96 jaar, heeft geen internet. Hoe in godsnaam kan ze dan deze aanvraag doen? Hele goeie vraag?? En ik kan ook niet op haar profiel.
Ze heeft geen e-mail adres, alleen TV en Telefoon.
Neen, ik heb Telenet even gebeld en dit schijnt toch een foutje bij hun te zijn, wel moeilijk te verklaren. Mijn e-mail adres (welk in mijn profiel staat) staat ook bij mijn moeder geregistreerd. Ik krijg nl de digitale facturen van haar binnen. Oplossing > een ander e-mail adres doorgegeven op profiel van mijn moeder. Melding was hiernaar onmiddellijk verdwenen in MyTelenet.
Ik heb dat hier ook voor.
Ik had voor mijn schoonouders PlaySports stopgezet.
Ze vroegen een e-mailadres voor de bevestiging. Vermits mijn schoonouders geen e-mail hebben, ha dik die van mij opgegeven.
Ik had het e-mailadres van mijn login gegeven. (beetje dom)
Ik kreeg dadelijk een mail van Telenet om de nieuwe login te bevestigen.
Sindsdien staat het ook in "Mijn Telenet"
Dus niets om je ongerust te maken
Het is goed en het meest praktische hoe je het probleem van Telenet opgelost hebt.
Deze melding had jij en al de anderen in hetzelfde geval, niet mogen krijgen. Dat is een ernstige fout van Telenet. Blijkbaar gebruikt Telenet een ERP systeem van Oracle. Met zeer grote zekerheid weet ik dat deze systemen 25 (vijfentwintig) jaar geleden al verschillende soorten klanten konden hebben aan een bestelling. Meestal heb je één en dezelfde klant, maar niet altijd. Een klant bestelt voor iemand anders en nog iemand anders krijgt de rekening en nog iemand anders krijgt een kreditnota. En dat alles in een N op N relatie.
Heeft de bevoegde persoon/dienst eens goed nagedacht over dit probleem? Ik sta aan wal, dus weet van het specifieke niets af, ik denk aan het geval van klanten die al dan niet een door een rechtbank aangeduide bewindvoerder hebben die alle betalingen beheren. Er zijn professionele bewindvoerders die de rekeningen van verschillende personen beheren. Als het e-mailadres van een bewindvoerder in het systeem van Telenet bij meer dan één klant zit, dan krijgt die plots de mogelijkheid om alles over te nemen. Ik, aan de wal staande en er niets vanaf wetende, acht de kans zeer groot dat het zal gebeuren. Niet uit kwade wil van een bewindvoerder, maar uit onwetendheid. Het spreekwoord zegt dat een een geen twee keer van over dezelfde steen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Telenet met zijn ERP systeem zulke fouten blijft maken.