Beantwoorden
Royal
Freshman Meerweter
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag

Plotse 'Login overdragen'-uitnodiging van Telenet

Ik krijg volgende melding in mijn Telenet. “Je kreeg een uitnodiging om je login over te dragen naar een andere klant. Je login overdragen doe je door op de naam te klikken van de persoon die je heeft uitgenodigd 

De naam is van mijn moeder (96 jaar)ze heeft wel Telenet maar geen internet. 
Wat wordt met dit bericht bedoeld? 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Login overdragen

7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Dat lijkt me phishing; controleer het mailadres van de afzenders en de link(s) in de mail. Dit kan je doen door met je muis te 'hooveren' over de link (niet klikken).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Royal
Freshman Meerweter

Is geen phishing. Heb ik niet via mail. Als ik MyTelenet opstart dan komt deze melding boven in beeld. 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Spreek eens met je moeder. Het is niet omdat je dat verzoek krijgt, dat je het moet aanvaarden.

Royal
Freshman Meerweter

Mijn moeder is 96 jaar, heeft geen internet. Hoe in godsnaam kan ze dan deze aanvraag doen? Hele goeie vraag?? En ik kan ook niet op haar profiel.
Ze heeft geen e-mail adres, alleen TV en Telefoon.
Neen, ik heb Telenet even gebeld en dit schijnt toch een foutje bij hun te zijn, wel moeilijk te verklaren. Mijn e-mail adres (welk in mijn profiel staat) staat ook bij mijn moeder geregistreerd. Ik krijg nl de digitale facturen van haar binnen. Oplossing  > een ander e-mail adres doorgegeven op profiel van mijn moeder.  Melding was hiernaar onmiddellijk verdwenen in MyTelenet.

Bolletje
Professional Veelweter
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) WOW!

Ik heb dat hier ook voor.

Ik had voor mijn schoonouders PlaySports stopgezet.
Ze vroegen een e-mailadres voor de bevestiging. Vermits mijn schoonouders geen e-mail hebben, ha dik die van mij opgegeven.
Ik had het e-mailadres van mijn login gegeven. (beetje dom)
Ik kreeg dadelijk een mail van Telenet om de nieuwe login te bevestigen.
Sindsdien staat het ook in "Mijn Telenet"

Dus niets om je ongerust te maken

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Het is goed en het meest praktische hoe je het probleem van Telenet opgelost hebt.

Deze melding had jij en al de anderen in hetzelfde geval, niet mogen krijgen. Dat is een ernstige fout van Telenet. Blijkbaar gebruikt Telenet een ERP systeem van Oracle. Met zeer grote zekerheid weet ik dat deze systemen 25 (vijfentwintig) jaar geleden al verschillende soorten klanten konden hebben aan een bestelling. Meestal heb je één en dezelfde klant, maar niet altijd. Een klant bestelt voor iemand anders en nog iemand anders krijgt de rekening en nog iemand anders krijgt een kreditnota.  En dat alles in een N op N relatie. 

Heeft de bevoegde persoon/dienst eens goed nagedacht over dit probleem? Ik sta aan wal, dus weet van het specifieke niets af, ik denk aan het geval van klanten die al dan niet een door een rechtbank aangeduide bewindvoerder hebben die alle betalingen beheren. Er zijn professionele bewindvoerders die de rekeningen van verschillende personen beheren. Als het e-mailadres van een bewindvoerder in het systeem van Telenet bij meer dan één klant zit, dan krijgt die plots de mogelijkheid om alles over te nemen. Ik, aan de wal staande en er niets vanaf wetende, acht de kans zeer groot dat het zal gebeuren. Niet uit kwade wil van een bewindvoerder, maar uit onwetendheid. Het spreekwoord zegt dat een een geen twee keer van over dezelfde steen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Telenet met zijn ERP systeem zulke fouten blijft maken.

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@janne_man we hebben dit eens even intern bij onze collega's nagevraagd, we kunnen alvast bevestigen dat de uitleg over het ERP-systeem en Oracle niet van toepassing is.

We kregen de info dat het gedrag dat door @Royal en @Bolletje zijn ervaren, normaal is. Wanneer er een e-mailadres wordt opgegeven bij een productaanpassing én die klant heeft nog geen e-mailadres, dan zal het systeem een uitnodiging sturen naar dat e-mailadres om een PID aan te maken. Als dat e-mailadres al een PID is bij Telenet, wordt er inderdaad een overdrachtsbericht voorzien voor dat e-mailadres in MyTelenet. Dat is dus de melding dat beide Netweters te zien kregen. Je kan de melding als klant dan gewoon aanklikken en niet aanvaarden, daarmee is het opgelost. Bedankt voor jullie feedback hierover alleszins! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.