Beantwoorden
Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Iedereen die de laatste maanden zijn Telenet pagina (mijn.telenet.be) heeft bezocht zal het wellicht gezien hebben dat de overgang naar een nieuw IT-systeem niet van een leien dakje loopt (understatement).

Er zijn dus legio problemen met dossiers die compleet in het honderd lopen, en dat heeft de media nu blijkbaar ook opgepikt.

 

Vraag me eigenlijk af, hoe deftig dit nieuwe IT-systeem intern eerst getest is geweest en vooral ook hoe voorbereid de medewerkers waren die ermee moeten werken.

30 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Stiibun 

Als je zelfs ook maar een klein beetje weet/begrijpt van IT dan weet je dat bij het invoeren van een nieuw systeem altijd problemen zijn.

Hoeveel je ook test, je kan nooit alles simuleren. Bij Telenet lijkt dit nu wel "een beetje" uit de hand gelopen.

En iets dat zo uit de hand loopt daar ben je nooit op voorbereid.

Maar ja, commentaar geven dat kan je vanuit je zetel hé.

Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Santa , zo meneer kent me blijkbaar bijzonder goed 🧐

Voor jou informatie, ik werk reeds 20+ jaren in de IT branche en werken voor grote klanten. En als wij een dergelijk systeem zouden opleveren bij een klant dan is het gevolg dat we een flinke klacht en dito schadevergoeding aan onze broek zouden hebben.

 

Ik weet ook dat bug-vrij gewoon niet bestaat, maar als je de problemen met het systeem bij Telenet er eens op na loopt a.d.h.v. de vele verhalen dan weet je dat het toch ergens verkeerd is gelopen, en dat we hier niet spreken over een kleine, of meerdere, bug(s). Wellicht is de testperiode en opleiding gewoon véél te kort geweest, dan kan ook want vaak is er serieuze druk van bovenaf (lees management).

 

Of mogen hier alleen hoera-verhalen gepubliceerd worden volgens jou?

Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Als professional lees je allicht Computable en Data News. Er gaat geen jaar voorbij of er is minstens één keer dat er melding is van zeer grote ict problemen in een grote onderneming. Allicht vraag je jezelf dan af hoe is dat toch mogelijk. 

Mensen zijn mensen en maken fouten. Dat moet je ook aanvaarden. Nooit niets fout gedaan? Bij en migratie naar een nieuw systeem is er enerzijds het nieuwe systeem en anderzijds de gegensmigratie. Vooral dat laatste is het grootste risico. Het begint al met de terminologie in oud en nieuw die verschillend kan zijn. Een zelfde woord in oud betekent A en in nieuw B. Ik moet je niet uitleggen dat de gegevenssamenhang totaal verschillend kan zijn. Meer dan genoeg om misverstanden te hebben die tot catastrofen kunnen leiden, 

Eigenlijk zou het niet mogen gebeuren, maar het gebeurt toch.

Er is geen reden om het te verzwijgen. Er is evenmin reden om het nog verder op te blazen.

Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Geen reden om dit op te blazen? Ik zou als CEO toch redelijk in paniek zijn na het lezen van dit:

https://nl-be.trustpilot.com/review/www.telenet.be

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Wimpie3 

Nu moet ik wel zeggen... In al die jaaaaa...ren voorgeen nooit echt last gehad buiten is wat geplande en aangekondigde werken, contact via social media, tel, shop altijd super gedienstig. Dit is inderdaad een serieus probleem nu, maar op al die jaren is het % problemen met telenet voor mij te klein.(spreek niet voor of over andere,+ eerlijk gebied me ook om te zeggen dat ik geen nieuwe klant beb/nieuwe modem/nieuwe tvbox heb moeten halen, wat wel beetje een geluk is)

Nu moeten we bv ook is naar je site kijken van trust pilot, bij concurrentie waar er voor zover wij weten geen problemen zijn verkeerd gelopen met een "upgrade" (voor het kind snel een naam te geven.)

->Proximus trustpilot reviews 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Wimpie3 

Ja, trustpilot is echt de referentie 🤣

Hier Orange:

https://nl-be.trustpilot.com/review/orange.be

Wimpie3
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Voor mij zijn de problemen ook nog (geen) reden om over te stappen. Vroeger altijd goede ervaringen gehad. Maar dat neemt niet weg dat er een serieus probleem is dat men lang onder de mat probeerde te vegen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Santa Ik stel me ook grote vragen bij trustpilot. bij de reviews staat meerdere keren dit is geen 1 ster waard, lijkt me dat deze allemaal geschreven zijn door dezelfde persoon

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Zelf kan ik de problemen qua bereikbaarheid van de klantendienst en het gebrek aan technische en product kennis alleen maar bevestigen. De klantendienst van Telenet is dood! De klantendienst van Telenet bestaat niet meer!

Vroeger reageerde de klantendienst binnen de paar uur op een Whatsapp bericht, nu ben ik al meer dan een week aan het wachten op een reactie. En als je dan reactie krijgt moet je hopen dat het iemand is die de boel niet nog meer verziekt, want dan ben je nog verder van huis. En meestal is er dan een reactie volledig naast de kwestie (om tijd te winnen). Dan reageer je terug en mag je opnieuw dagen/weken wachten! NOT DONE!

Mijn modem is op afstand niet te bereiken voor Telenet, de instellingen worden niet opgeslagen, mijn Safespot werkt niet meer, etc etc.

Via een Telenet center is er evt. wel zicht op de nieuwe zwarte WIFI modem, maar via Telenet zelf is er geen enkele actie te verwachten. Het Telenet center heeft een halve week geleden contact genomen met Telenet hoofdkantoor en zij wachten nu ook al dagen op een antwoord. Dus interne communicatie tussen Telenet en hun Telenet centers loopt ook volledig fout.

NOT DONE! Facturen volgen wel altijd zeer netjes op tijd, maar daar staat niets tegenover qua dienst na verkoop! NOT DONE!

 

Misschien kan @Suzy ook eens reageren op de meer dan terechte heisa ... ik ben er ook één van!
Het gaat niet lang meer moeten duren of ik beslis binnenkort ook om de Corporate Fibernet niet te verlengen!

 

https://www.hln.be/tech/opvallend-veel-klachten-over-telenet-wat-is-er-precies-aan-de-hand-wij-zocht...

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

Mail ons: via e-mail zijn we tijdelijk niet bereikbaar, maar bel ons gerust op 0800 66 365.

 

HAHAHAHAHA ... en als je belt dan nemen ze niet op! Vorige week gebeld en ik kreeg te horen dat het minstens 30 minuten wachten is. Na 45 minuten heb ik het opgegeven en ingehaakt. Telenet is niet goed bezig. En ik voel het aan mijn kleine teen ... binnenkort komt er een aankondiging van een prijsverhoging.

Stiibun
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) Jij bent af!

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

Zoals hier aangegeven is Trustpilot zeker geen referentie. 

Eigenlijk is het heel simpel, als je niets aanpast via de Mijn Telenet pagina, je modem niet de geest geeft of je digicorder beslist om ermee op te houden, dan heb je weinig problemen. Gebeurd een van bovenstaande zaken dan is de kans vandaag de dag helaas groot dat je vodden hebt om het in orde te krijgen. 

Ik kon het niet meteen vinden, maar heeft Telenet zelf tijdens de afgelopen maanden zelf een officieel statement de wereld ingestuurd? Als dat niet zo is, dan toont dit eigenlijk aan hoe ze denken over hun klanten 🤐

Nu moeten ze het eigenlijk ook niet meer doen, gezien verschillende media het probleem hebben opgepikt. 

Weet niet wat er van aan is, maar heb ook gelezen dat de Back Office zelfs een tijd hun lijnen hebben afgesloten omdat de stroom aan problemen te groot was, wat is hier van aan?

Ex-Netweter
 

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet


@Stiibun  schreef:

 

Ik kon het niet meteen vinden, maar heeft Telenet zelf tijdens de afgelopen maanden zelf een officieel statement de wereld ingestuurd?


Dit staat op de website van de klantendienst:

telenetwachttijd

en CEO John Porter verwees naar de problemen op de webcast met de aandeelhouders:

telenetissues

Dus er volgt een prijsverhoging deze zomer, denk ik.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Media pikt op over de problemen die spelen bij Telenet

@Ex-Netweter 

Je vergat te zeggen.

"Dit staat nog maar recent op de website van de klantendienst" 😉

Btw heb je linkje van die laatste foto of bericht ofzo? Kan hem nog niet zien

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.