Beantwoorden
Domi19631
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Persoonlijke login gewijzigd

@Suzy 

Beste Suzy,

gisteren avond ging plots mijn internet verbruik met rasse schreden naar omhoog. Daarom heb ik weer een nieuwe persoonlijke login aangemaakt. Kunnjevmij nog eens helpen met het overzetten van mijn Domi1963 account naar mijn @telenet account? Ik moet Het via deze weg doen want ik kan U geen privébericht sturen.

Dus ook aan de andere Netweters : ik ben Domi1963 en niet Domi19631

21 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Persoonlijke login gewijzigd

Aan allen,

@sb @StefaanH 

ik heb een screenshot genomen van de verbonden toestellen met mijn modem. Zoals jullie kunnen zien hebben de meeste toestellen een naam. Momenteel staan er 2 unknow toestellen tussen. Wat ik gisteren heb gemerkt, is dat tijdens het stijgen van mijn verbruik, er zeker 7 a 8 unknow devices tussen zaten op mijn modem. Van waar komen deze terecht op mijn netwerk?? Zijn potentiële wifree gebruikers ook detecteerbaar en gaat hun verbruik van mijn internetvolume?? Hoe kan ik de unknow devices weervinden? Want ik vermoed dat de 2 unknow devices die momenteel aanwezig zijn mijn 2 tv toestellen zijn en mijn 2 home cinema’s. Want deze staan nooit nergens vermeld. Maar waarom worden deze niet herkend??? Is dit omdat deze met een switch verbonden zijn op 1 netwerkkabel??? Graag meer info door jullie die bekend zijn met dit probleem en unknow devices...

 

E2F3B032-E1DA-4EA3-9FF7-6EF8E290199A.png

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Persoonlijke login gewijzigd

Eén ding is zeker: het verbruik van eventuele TelenetWiFree gebruikers is niet voor jouw rekening. En die twee onbekende toestellen kan je in principe makkelijk achterhalen door het MAC-adres te controleren.

 

Je vraagt hoe erachter raken wie die slokop is: door uitsluiting. Sluit je netwerk af en voeg dan toestel per toestel terug toe. Kijk of het verbruik piekt bij een bepaalde gebruiker en kijk dan wat het probleem van die gebruiker (of toestel) is.

 

Dit is wel wat werk, maar persoonlijk zou ik het er voor over hebben, zeker met dat soort extra verbruik!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Persoonlijke login gewijzigd

Waarom wordt mijn foto geweigerd? Bon ik heb ontdekt dat het eerste unknow device met IP eindigend op 122 mijn home cinema beneden is. Dan het device met localhost als naam met IP eindigend op 146 is mijn TV beneden.

Dan heb ik nog 1 unknow device eindigend op IP 123 dat is alles van boven, dus TV, home cinema en play station PS4. Daar hebben de 3 toestellen maar 1 IP maar staan er 3 onderverdelingen onder.

Ik weet niet hoe deze cijfercodes noemen, maar veronderstel dat ze overeen komen met de 3 aangesloten toestellen...

Ook hier is raad welkom, aub?

Dan heb ik nog een vraag: als ik op mijn modem HomeSpot uitzet heb ik dan zelf ook nergens meer toegang tot home spots of wifree etc?

Ik vraag dit omdat ik eerder al,aanhaalde dat er gisteren wel 7 of 8 unknow devices op mijn netwerk zaten?????

Never trust in Dust
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Persoonlijke login gewijzigd

@Domi1963 

 

Ik heb de screenshot "ter controle" ingesteld omwille van de MAC-adressen. In principe kan dat niet veel kwaad, al gaat het wel om unieke adressen die door jouw toestellen gebruikt worden. In theorie zou iemand die kunnen 'spoofen' om op jouw netwerk te raken. Noem het paranoia als je wil... 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Persoonlijke login gewijzigd

@sb 

Ah ok. Veiligheid voor alles natuurlijk.😉

Never trust in Dust
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Persoonlijke login gewijzigd

@sb, ik volg je hierin. Lijkt me veiliger deze afbeelding (gezien alle details) niet goed te keuren. Men kan er normaal niet veel mee, maar om zeker te zijn.. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Persoonlijke login gewijzigd

Probleem met dubbel profiel = opgelost! Nu staan er maar 5 simkaarten op en het zesde profiel is verwijderd! Met dank aan Telenet.😁

Nu nog mijn Triiing apps in orde krijgen...🙏

Never trust in Dust