24789
netweters
|
152695
antwoorden
|
20730
vragen
|
Beste Suzy,
gisteren avond ging plots mijn internet verbruik met rasse schreden naar omhoog. Daarom heb ik weer een nieuwe persoonlijke login aangemaakt. Kunnjevmij nog eens helpen met het overzetten van mijn Domi1963 account naar mijn @telenet account? Ik moet Het via deze weg doen want ik kan U geen privébericht sturen.
Dus ook aan de andere Netweters : ik ben Domi1963 en niet Domi19631
Hey Domi,
Man, jij hebt toch wel heel veel pech hé .... 😯
Ben je zeker dat jij geen undercover tester bent om Telenet het vuur aan de schenen te leggen? 🤔
Voor alle duidelijkheid, dat laatste is niet ernstig gemeend hé. Ik vind het heel erg voor u wat jij allemaal te verduren krijgt ....☹️
Inderdaad, ik zit terug op mijn oude account. Maar zou je mij via privé bericht kunnen laten weten welke login je gekoppeld hebt aan mijn Netweters account? Want ik heb gisteren avond mijn persoonlijke login gewijzigd want mijn internet verbruik steeg met 5 GB PER uur zonder dat wij iets speciaal hadden gedaan of deden. Pas toen ik mijn 2 Gigaset vaste telefoon handsets met WiFi mogelijkheden heb uitgetrokken stopte de stijging van het verbruik. Nochtans waren deze niet in gebruik. Ik heb dan ook maar meteen een nieuwe persoonlijke login aangemaakt en nieuw wachtwoord aangemaakt. En raad eens wat? Weer een probleem van de baan!!
IK KAN NU HET WACHTWOORD VAN MIJN MAILBOX WIJZIGEN!!! Dus dat dossier mag van mij dicht. Nu nog enkel,de toewijzing van de 5 Triiing apps verkrijgen en de kous is af dan met mijn problemen...
Zwijg vlug.😀 Sinds ik de nieuwe persoonlijke login heb aangemaakt, kan ik mijn wachtwoord van mijn mailbox wel wijzigen. Nu nog één probleem oplossen en dat is de toekenning van de 5 Triiing apps.😁
Het is OK! Je hoeft geen privébericht te sturen. Ik heb gemerkt dat mijn oude Netweters account gekoppeld is aan mijn nieuwe persoonlijke login met @Telenet account.
Nogmaals dank! 😉
Ja, dat is inderdaad heel vreemd ....🤔
Geen idee wat zoiets kan veroorzaken ... En we hebben natuurlijk geen tools om na te gaan of dit echt verbruikt is vanuit uw locatie of dat er ergens een teller bij TN dolgedraaid is. Beide zijn mogelijk ....😒
Of die twee foons dat kunnen veroorzaken ... Dat zou best getest worden. Koppel ze eens opnieuw aan en hou het verbruik goed in de gaten ...
@Domi1963 schreef:
@Suzy Ik heb gemerkt dat mijn oude Netweters account gekoppeld is aan mijn nieuwe persoonlijke login met @Telenet account.
@Domi1963, goed dat je het zelf hebt kunnen uitvissen, want wij hebben geen zicht op welke login je precies gebruikt.
Enige dat we weten is dat het om een SSO (single sign-on) login gaat, zoals elke login bij Telenet. Dat zorgt ervoor dat er aan elk Netweter account een SSO ID hangt. En die SSO ID's kan ik van account wijzigen, waardoor we je terug op je oude account kunnen laten aanmelden. Magie! 😃
QUOTE:
inderdaad een vreemde gedraging van je verbruik zo ineens. Goede beslissing om dan je login even te wijzigen en de wachtwoorden van je WiFi eventueel te resetten.
END QUOTE
Akkoord @Suzy , maar als het een legitiem apparaat is in uw eigen netwerk dat dol draait (in dit geval eventueel twee foons) dan helpt dat ook niet hé ... Die dingen mogen immers op het netwerk en je gaat het inloggen van uw eigen toestellen toch aanpassen aan nieuwe credentials ... Maar het is inderdaad nooit een verkeerde reactie, daar heb je gelijk in 😎
Hoe moet ik dat uitvissen Björn?
De 2 handsets liggen nu op tafel ingschakeld en verbonden via WiFi maar ik zie er niets aan...
Ik kan alleen maar verzinnen dat er iets zou gehackt zijn?? Gisteren heb ik de 2 phones uitgetrokken en uitgezet. Toen is het verbruik beginnen minderen. Ik heb ook meteen een nieuwe persoonlijke login met nieuw bijhorend wachtwoord aangemaakt. Verder weet ik niet wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn van het hoge internet verbruik op 1 dag...