Beantwoorden
d11k
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Producten apart goedkoper ?

Ik was even mijn Telenet abonnement na 20 jaar eens aan het herbekijken en op basis van de nieuwe prijzen vermeld hier (https://www2.telenet.be/nl/nieuweprijzen/) stel ik me volgende vragen:
- onder de noemer 'alles-in-een' staat er 'One up voor 2' kost 110,9€. Wil dit zeggen dat er in deze prijs TV inbegrepen is ? Ik vermoed dat dit een fout is en dat daar nog de prijs van TV iconic bij moet geteld worden, maar dan klopt de noemer alles-in-één niet.
- Onder 'Internet & tv' staat er voor 'All-Internet + Telenet TV iconic' de prijs van €87,12. Daartegenover staat onder 'alles apart' 'All internet' aan €57,68 en 'TV iconic' aan €20,90.

Wil dit zeggen dat als ik deze apart bestel dezelfde combinatie ongeveer 9€ goedkoper is ?

 

Ook stel ik me de vraag waarom het Wigo abonnement een FUP heeft van 750 GB terwijl Oneup (en All Internet) 3TB hebben, hetgeen blijkbaar door BIPT nu een eis is als een provider beweert ongelimiteerd internet aan te bieden. Ik vermoed dat dit een truc is om mensen te pushen naar OneUp zodat ze 20€ meer uitgeven voor eigenlijk hetzelfde (in het geval van 2 GSM abonnementen)

6 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Producten apart goedkoper ?

Hi,

 

-> Prijs lijkt me wel correct te zijn, een One Up voor 2 kost op DIT moment €106, en daar zit TV inbegrepen. Dus de noemer alles-in-één lijkt me te kloppen. 

 

-> Maak daar eens een screen van? Standaard staat bij All-Internet + Telenet TV iconic de optie Iconic aan. "Alles apart" vind ik niet meteen terug maar ik vermoed dat je daar dan TV flow hebt genomen? €9 is nu net toevallig de huur van je TV box / Digicorder 

 

Goh WIGO is nu ook wel een verouderd abonnement, niet meer te verkrijgen voor nieuwe klanten. Is het een truc though? Ik ben zelf als eindgebruiker niet geneigd om hiervoor over te schakelen speciaal voor die 750GB -> 3TB en ik ben een grootverbruiker. Ook lijkt het concept van de One Up wat anders tov de WIGO. 

 

Succes!

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Producten apart goedkoper ?

@d11k 

Je kan wel 20 euro besparen door One for 1 met 2 te gebruiken! (zoals ik!)

Gratis Data-Sim in Dual-Sim smartphone (samen) met abonnement "prijs volgens verbruik".

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Producten apart goedkoper ?


@FilipD  schreef:

-> Prijs lijkt me wel correct te zijn, een One Up voor 2 kost op DIT moment €106, en daar zit TV inbegrepen. Dus de noemer alles-in-één lijkt me te kloppen. 


Jij kijkt blijkbaar op een ander scherm dan de Nieuwe Prijzen (telenet.be) pagina?

Daar staat One Up for 2 aan €110.90. Dat is wel degelijk zonder Iconic TV

Met Iconic TV is dat €110.90 + €20.90 = €131.80 (huur digicorder inbegrepen).

De noemer "alle in een" is dus misleidend.

Wat met "alles-in-één" bedoelen ze de One Up bundel (met internet + mobiel + vaste lijn).

 


@FilipD  schreef:

-> Maak daar eens een screen van? Standaard staat bij All-Internet + Telenet TV iconic de optie Iconic aan. "Alles apart" vind ik niet meteen terug maar ik vermoed dat je daar dan TV flow hebt genomen? €9 is nu net toevallig de huur van je TV box / Digicorder 


Screenshots hieronder

Bij alles apart staan inderdaad aparte kosten, maar dat wil niet zeggen dat je deze zaken "apart" kan bestellen.

Volgens mij is dit gewoon de prijslijst, voor die klanten met oude abonnementen, waar bepaalde opties nog apart betaald worden (zoals huur digicorder).


@d11k  schreef:

- onder de noemer 'alles-in-een' staat er 'One up voor 2' kost 110,9€. Wil dit zeggen dat er in deze prijs TV inbegrepen is ? Ik vermoed dat dit een fout is en dat daar nog de prijs van TV iconic bij moet geteld worden, maar dan klopt de noemer alles-in-één niet.


Je hebt 100% gelijk: dat is misleidend

 


@d11k  schreef:

- Onder 'Internet & tv' staat er voor 'All-Internet + Telenet TV iconic' de prijs van €87,12. Daartegenover staat onder 'alles apart' 'All internet' aan €57,68 en 'TV iconic' aan €20,90.

Wil dit zeggen dat als ik deze apart bestel dezelfde combinatie ongeveer 9€ goedkoper is ?


Neen: dit is niet alleen misleiden maar een duidelijke fout 🤔

  • TV Iconic als optie bij One of One Up kost €20.90
  • TV Iconic "apart" kost €29.44 (huur digicorder of TV-Box inbegrepen)
  • All Internet + TV Iconic is dan ook €57.68 + €29.44 = €87.12€

Het misverstand is gegroeid omdat er 2 prijzen zijn voor TV Iconic en dat staat niet vermeld in de onderstaande prijslijsten. Zéér misleidend.

 

Alles-in-éénAlles-in-éénAlles apartAlles apart

FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Producten apart goedkoper ?

Uw screens moeten nog goedgekeurd worden, maar ik ben even gaan piepen op de Nieuwe Prijzen pagina, daar staat de OneUp for 2 aan €110,90. Maar hier zie je toch niet of het zonder tv of met is? Ik heb daarom het gewoon eens gesimuleerd via die OneUP pagina met TV en dan kom ik uit op die €106, waarvan ik dan ook uitga dat dit nog niet de nieuwe prijs is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Producten apart goedkoper ?


@FilipD  schreef:

Uw screens moeten nog goedgekeurd worden, maar ik ben even gaan piepen op de Nieuwe Prijzen pagina, daar staat de OneUp for 2 aan €110,90. Maar hier zie je toch niet of het zonder tv of met is? 


Dat is natuurlijk zonder TV 😊

Je gaat er dus mee akkoord dat die pagina zéér misleidend is. Foei Telenet 🤗.


@FilipD  schreef:

Ik heb daarom het gewoon eens gesimuleerd via die OneUP pagina met TV en dan kom ik uit op die €106, waarvan ik dan ook uitga dat dit nog niet de nieuwe prijs is. 


Op de OneUp pagina zijn inderdaad nog de oude prijzen.

Maar dan heb jij toch terug de verkeerde simulatie gemaakt 🤔

OneUp + TV = €106

One for 2 = €106€

OneUp for 2 + TV = €126 (nieuwe prijs €131.80)

 

oneup for 2 en TV.png
 

Producten apart goedkoper ?


@Ex-Netweter  schreef:

@d11k 

Je kan wel 20 euro besparen door One for 1 met 2 te gebruiken! (zoals ik!)

Gratis Data-Sim in Dual-Sim smartphone (samen) met abonnement "prijs volgens verbruik".


Dit geldt natuurlijk ook voor One Up!