Beantwoorden
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Proximus wil voor het eind van het jaar een 10 Gbps-abonnement introduceren. DataNews meldt dat topman Guillaume Boutin dit heeft aangekondigd bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De voorwaarden en tarieven zijn nog niet bekend. Verder wil het bedrijf dat eind 2024 de 5G-dekking is uitgebreid naar 99 procent van het grondgebied.

Proximus legt glasvezel aan in België en gebruikt als actieve technologie een combinatie van XGS-PON en 25G-PON. Daarmee zijn hoge symmetrische pakketten mogelijk. Een 10G-pakket zou het snelste pakket kunnen zijn op de consumentenmarkt, maar ook interessant kunnen zijn voor bedrijven. Vorig jaar is in Antwerpen de 25G-verbinding in gebruik genomen.

De operator meldt dat de betaalbaarheid van de abonnementen een punt van aandacht is. Het goedkoopste internetabonnement van EUR 27,50 wordt vervangen door het nieuwe pakket Internet Essential: maximaal 50 Mbps, 100 GB per maand voor EUR 25,00 per maand.

Uitrol 5G gaat door

Proximus meldt verder dat het hopelijk de dekking van 5G kan uitbreiden buiten Vlaanderen, na de multibandveiling van dit jaar. Eind 2021 was er 5G-dekking op in totaal 137 sites. De uitrol in Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest begint niet voordat de stralingsnormen zijn versoepeld.

La Libre schrijft verder dat Proximus in april een promotie lanceert voor postpaidklanten met een voor 5G geschikte smartphone. Zij kunnen 5G drie maanden gratis testen. Tot op heden is 5G alleen beschikbaar voor een handvol klanten met een specifiek 5G-abonnement.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
74 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Leuk voor diegenen die graag de grootste en dikste hebben. 😂 Maar het is zo'n beetje zoals een tientonner aanschaffen om 1 keer per jaar een salon te vervoeren. Maar bij Telenet mag de upload wel wat omhoog. Maar eerlijk gezgd voor mij maakt het niet uit als ik 1 GB bestanden op mijn website wil uploaden en dat duurt 3 minuten en nu maar 30 seconden. Als je elke dag 1000 GB aan bestanden wil uploaden maakt dat wel wat uit natuurlijk.  Maar wie doet er dat? Bedrijven die dag in, dag uit de gegevens van hun interne server naar hun externe server moeten updaten? Maar dat gebeurt dan met slimme algoritmes die alleen hetgeen wat verandert updaten.

Of je moet een bedrijf hebben die elke dag 25 streamingsdiensten constant wil ontvangen in 4K. 😂



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Laatste nieuws deze morgen, Proximus gaat dit landelijk doorvoeren vanaf 10 juli, zie bericht hieronder.

 

Fiber gaat nu nog harder

Vanaf 10 juli biedt Proximus het snelste internet van België!

Na de lancering in Brussel, Antwerpen, Namen, Gent en Luik zal de 10 Gbps fibertechnologie binnenkort beschikbaar zijn in het hele land.

Met Giga en Ultra Fiber in je Flex Fiber pack profiteer je van downloadsnelheden tot 8,5 Gbps en uploadsnelheden tot 1 Gbps om te surfen op het internet, films te downloaden of videogames te spelen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Telenet is echt wel aan het achterlopen... Vooral de uploadsnelheid is zeer slecht. Ondertussen ken ik al heel wat mensen die overstappen naar de glasvezel van Proximus/Fiberklaar en daar zeer tevreden over zijn.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Laat je toch zo simpel niet vangen als een vogel in zijn kooi ...... natuurlijk zal proximus iets moeten verzinnen om de twee prijs stijgingen in één en hetzelfde jaar goed te maken maar het plan waar jijj het over hebt is wel erg ambitieus en dat is nog zacht uitgedrukt .

Ken je het spreekwoord veel beloven en weinig geven doet de zotten in vrede leven en wat denk je dat er zal gebeuren mochten ze dat plan toch waar maken ? yep nog maar eens een prijs stijging door de proximus klanten hun strot maar goed ik blijf het ambitieus vinden ze halen met moeite de snelheden die ze beloven en dan gaan ze dat eventjes doen ? nope ik ben niet overtuigd en fiberopdringerig die moeten mij al helemaal gerust laten.

Ex-Netweter
 

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Wat baten kaars en bril:

Fiber is meer dan 20 euro/maand goedkoper dan coaxkabel.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7769
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Prachtig voor degenen die er kunnen van genieten, maar ik vrees dat ik er hier nog lang zal moeten op wachten. Trouwens voor mij hoeft het geen 500 Mbps upload zijn. Ik ben al content met de helft. Want ik weet begot niet wat de meesten daarmee zouden moeten doen. Wie moet er nu elke dag 50, 100 of meer GB uploaden. Als het als back-up is naar een cloud server zijn ze vermoedelijk foutief bezig, want back-uppen wordt meestal gedaan door enkel de data die veranderd is door te sturen en niet door telkens de totale Harde schijf te uploaden. Elk zijn meug natuurlijk en er zijn nu eenmaal mensen de de grootste, dikste, snelste willen hebben zelfs als ze het niet echt nodig hebben. Dat is zoiets als een grote bestelwagen kopen om 1 keer in een jaar een kleine verhuis te doen. En Telenet zal binnenkort ook wel eens voor de dag komen met een hogere upload. Als hun andere problemen opgelost zijn natuurlijk...😁🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

@Ex-Netweter 

En vergelijk dan eens de prijzen van Proximus en Telenet voor een one up met 1 gsm abbo waar 300GB data op zit, je betaald al veel meer bij Proximus voor hetzelfde dan bij Telenet, vanaf 10 juli wordt het ook iets duurder als je meer fiber snelheid wilt.

Je begint over MV, dat is het nu net niet, het gaat over het Proximus aanbod dat over heel België wordt aangeboden vanaf 10 juli, als je iets vergelijkt doe het dan goed en zak niet af naar 2de rangs providers.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

als de blinde niet zien wil dan betaal ik toch liever meer wanneer de snelheid er is dan een zacht prijsje voor een poging tot van misschien 30% mobile vikings is trouwens proximus .

Evdb
Experienced Meerweter
Berichten: 97
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Je zegt 'als hun andere problemen opgelost zijn natuurlijk'.

Ik vrees dat dat nog even gaat duren. Het verbruik van mijn vast internet kan ik al maanden niet meer oproepen. Het werkt niet via 'mijn telenet' op mijn vaste pc en het werkt niet via de Telenet-app.

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Ik vergelijk met alles wat beschikbaar is op de Belgische telecommarkt.

Dus:

Mobile Vikings Unlimited superfast internet (55 euro/maand) + Orange Go Extreme 300 GB (37 euro/maand) = 92 euro/maand

Goedkoper dan Telenet ONEup voor 95,39 euro/maand

Wie een bundel koopt bij één provider komt dus duurder uit!

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

@Ex-Netweter 3€ per maand minder ga je niet voelen, is geen goede actie 😉

als ik goedkoper wil met hetzelfde zoals ik nu heb ga ik betere optie moeten hebben, voor die 3€ verander ik niet 😛

vind voor mij een nog betere korting en ik overweeg om te veranderen 😛


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Het is zoals je zegt de prijzen liggen zeer dicht bij elkaar

Zeker voor de glasvezel er komen elke dag aanbieders bij vanaf morgen youfone

Naar hey ben ik benieuwt we zullen +- in september zien

Voor de gsm is er keuze genoeg alleen zien wat bij jouw profiel past

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

@luc55 

Klopt niet, als je vergelijkt met Proximus is Telenet goedkoper, net nog eens pakket samengesteld, 

internet 1giga met gsm onbeperkt (is in praktijk ook 300GB) komt samen op net geen 102€ en dan heb je nog geen tv, dus zo dicht liggen de prijzen niet, upload is hier in wel 100 mbps upload maar is ook duurder, en voor 60 mbps meer betaal je wel veel meer.

ik zou dus bij Proximus niet goedkoper zijn voor internet en gsm (one up).

en de meesten betalen liever alles bij 1 provider omdat dit makkelijker is en overzichtelijker elke maand.

wie mij iets goedkoper kan geven met wat ik nu heb en ongeveer hetzelfde maar veel goedkoper (geen 3€ per maand goedkoper) is een held.

 

youfone is met snelste fiber internet en gsm duurste abbo ook al 90€, dus niet veel goedkoper dan Telenet weer.

ik zie geen directe goedkoper knallers.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Ik heb nog een goedkopere aanbieding gevonden voor 12 maanden met 300 GB mobiele data:

Mobile Vikings Unlimited superfast internet (55 euro/maand) + Lycamobile Plan XXL (29,99 euro/maand) = 84,99 euro/maand

Meer dan 10 euro/maand goedkoper dan Telenet ONEup voor 95,39 euro/maand

Dus een besparing van 124,8 euro het eerste jaar. Volgend jaar nog eens shoppen op de Belgische telecommarkt, dan vind je misschien weer iets goedkoper.

Als je effectief maandelijks een stuk minder dan 300 GB mobiele data verbruikt kan je nog véél goedkopere aanbiedingen vinden!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Proximus introduceert dit jaar 10 Gbps-internetpakket

Er is voor iedereen altijd iets dat bij hem past

En er zal per maand altijd iets nieuw  bij komen dus altijd de prijs na zien is de boodschap

https://www.multifiber.be/internet-only/