24829
netweters
|
153053
antwoorden
|
20766
vragen
|
Is het mogelijk om een Telenet aansluiting zonder abonnement te bekomen. Ik zou graag zowel de Telenet coax kabel als de Proximus kabel laten aansluiten om zo de put aan de rooilijn en aan het voetpad te kunnen vullen en zo de voorbereidende werken voor de oprit te kunnen starten. Dan moet achteraf de oprit niet meer opengebroken worden.
Welke provider en welk abonnement we gaan nemen zien we later wel, kort voor we de nieuwe woning gaan intrekken.
Bij Proximus is dit alvast geen probleem.
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Coax PE11 aansluiten op paal
Normaal gezien kan je een aansluiting vragen bij Telenet om in de toekomst voorzien te zijn van een aansluiting zonder enige installatie.
Neem contact met de klantendienst en vraag naar Kabel werken binnen de afdelingen. Als dit niet (meer) mogelijk is dan zal er een case opgesteld moeten worden voor dit in gang te zetten.
Weet wel dat deze gehele installatie betalend zal zijn voor eigen rekening en dat is geen goedkope rekening.
Dat kan je zelf doen zie folder
Op straat zelf mag je niets doen slim gezien van jouw trek ook nog een extra wachtbuis je weet maar nooit met de andere aanbieders
https://www.wyre.be/sites/default/files/2025-03/250304_WYRE_Werfbrochure_NL_v01.pdf
@Vinny70 schreef:Is het mogelijk om een Telenet aansluiting zonder abonnement te bekomen. Ik zou graag zowel de Telenet coax kabel als de Proximus kabel laten aansluiten om zo de put aan de rooilijn en aan het voetpad te kunnen vullen en zo de voorbereidende werken voor de oprit te kunnen starten.
Telenet is de internet provider (of één van de internet providers) die coax gebruikt. De coax kabel zelf is van Wyre.
Tenzij je een abonnement wilt van Telenet (= provider), moet je hiervoor dus Telenet niet contacteren, maar Wyre
Lees hier alles over je aansluiting op het Wyre netwerk : https://www.wyre.be/nl/aansluiting
Of bestudeer de Werfbrochure: https://www.wyre.be/sites/default/files/2025-03/250304_WYRE_Werfbrochure_NL_v01.pdf
Als je dan nog vragen hebt kan je Wyre contacteren via het Contacformulier: https://www.wyre.be/nl/contactformulier
Bedankt voor de nuttige info. Ik wend mij tot Wyre.
Wel vreemd dat de verkoper bij het Telenet center Delanghe in Waregem mij hier niets over gezegd heeft.🤔
Ik vind nochtans Telenet center Delanghe (niet alleen in Waregem) een van de beste Telenet centers, ze zijn doorgaans zéér goed geinformeerd en zéér efficient (vorige week nog door hen "gered" geweest nadat al mijn CI+ modules plots gedeactiveerd werden ...). Intussen heb ik zelfs toegang tot de Telenet TV App, hoewel dit volgens de Helpdesk niet mogelijk was (maar dat is een andere discussie) 😁.
Het onderscheid tussen Wyre en Telenet is natuurlijk een dunne lijn.
Klopt wat je zegt. Delanghe is zeer klantvriendelijk telenet center. Altijd super vriendelijk en snel antwoord indien er vragen zijn. Ik ben dan ook super tevreden over hun diensten. Wat mijn vraag betreft is Wyre echter nooit ter sprake gekomen.
Er is mij enkel verteld dat bij een aanvraag voor het aansluiten van de coax kabel sowieso een abonnement moet besteld worden. Ik begrijp uiteraard wel dat die mensen hun product willen verkopen maar dan best ook alle correcte info mededelen lijkt mij nog beter. Nu kan ik zowel Telenet via Wyre en Proximus kabels laten aansluiten en in een later stadium beslissen welke provider we gaan kiezen.