24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Volgens HLN en Rtv, gaat Telenet de klantendienst (samen met 200 medewerkers) uitbesteden aan externe firma's (met betrekking de standaardvragen van de klanten). Het digitale platform blijft bij Telenet & Telenet wil in huis een kenniscentrum bouwen dat gericht is op complexere vragen van klanten. Dit alles start op 1 mei 2025.
Maar volgens de NL-internetsite Totaal TV gaat het ook om een vorm van besparing. Men hoopt alleszins dat Ziggo (Nederland) dat voorbeeld in Nederland niet zal volgen.
Die verschuiving van de intern klantendienst naar externe firma's, zou dit een vorm van bezuiniging zijn of/en een opdracht van Liberty Global? Het lijkt erop dat de Amerikanen de plak zwaaien en zal de Vlaamse klanten er beter van worden? Of maakt de Vlaming zich daarin geen zorgen en blijft alles bij het oude?
@igvfer schreef:Is dat nieuws? Ze hebben al jaren externe call centers die een deel van de oproepen beantwoorden. Niets nieuws onder de zon.
Bijvoorbeeld Callexcell in St-Truiden.
Op een mooie locatie onder de tribunes van STVV.
Ik denk dat je dat moet zien in de transformatie van Telenet. De koe moet melk blijven produceren. Waar gaat Telenet staan over 5 jaar? Wat kan preventief gedaan worden om het maximale binnen te halen (uit het standpunt van de controlerende maatschappij of persoon (psersonen)).
Of ergens een call-center met van die verschrikkelijk pratende Hollanders die soms je mooi beschaafd Nederlands niet begrepen, laat staan dat ze het dialect van sommige klanten konden verstaan. 😂🤣
Na het lezen van dit bericht moest ik ook gelijk denken; wat is er dan nieuw. Dit gebeurt toch al lang?
Ik weet niet waar die call-centers zich nu bevinden, maar had inderdaad sterk de indruk dat ik soms bij een Nederlands call center terecht gekomen was.
Ik kan hetzelfde bevestigen: hoeveel Hollanders ik al aan de lijn heb gehad!? En het is niet alleen dat ze ons Algemeen Beschaafd Vlaams niet verstaan, het is ook omgekeerd moeilijk om hun te verstaan. De laatste keer heb ik 3x moeten vragen wat die mens eigenlijk zei. 😮💨
Ja, die spreken dan meestal zoals de West-Vlamingen zeggen "met een hete patat in hun mond". Dan spreken ze van onze tussentaal maar je moet ze eens bezig horen. In vergelijking met de jaren 70 is het op hun Televisie sterk achteruit gegaan qua taalgebruik en uitspraak. Pak nu Linda De Mol of hoe ze ook heet/noemt. Bij ons sturen ze die naar een logopediste.