Beantwoorden
K-330
Experienced Veelweter
Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! WOW! De magic number!

Telenet-klantendienst outsourcen wegens besparing?

Volgens HLN en Rtv, gaat Telenet de klantendienst (samen met 200 medewerkers) uitbesteden aan externe firma's (met betrekking de standaardvragen van de klanten). Het digitale platform blijft bij Telenet & Telenet wil in huis een kenniscentrum bouwen dat gericht is op complexere vragen van klanten. Dit alles start op 1 mei 2025.

Maar volgens de NL-internetsite Totaal TV gaat het ook om een vorm van besparing. Men hoopt alleszins dat Ziggo (Nederland) dat voorbeeld in Nederland niet zal volgen.

Die verschuiving van de intern klantendienst naar externe firma's, zou dit een vorm van bezuiniging zijn of/en een opdracht van Liberty Global? Het lijkt erop dat de Amerikanen de plak zwaaien en zal de Vlaamse klanten er beter van worden? Of maakt de Vlaming zich daarin geen zorgen en blijft alles bij het oude?

Bronnen: https://www.hln.be/economie/telenet-gaat-circa-280-medewerkers-van-callcenter-en-it-afdeling-outsour...

https://www.rtv.be/economisch-nieuws-actualiteit-en-nieuws/telenet-gaat-280-medewerkers-van-callcent...

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-volgt-hopelijk-voorbeeld-telenet-niet-klantenservice-op-de-scho...

8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Is dat nieuws? Ze hebben al jaren externe call centers die een deel van de oproepen beantwoorden. Niets nieuws onder de zon.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@igvfer  schreef:

Is dat nieuws? Ze hebben al jaren externe call centers die een deel van de oproepen beantwoorden. Niets nieuws onder de zon.

Bijvoorbeeld Callexcell in St-Truiden.

Op een mooie locatie onder de tribunes van STVV.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Ik denk dat je dat moet zien in de transformatie van Telenet. De koe moet melk blijven produceren. Waar gaat Telenet staan over 5 jaar? Wat kan preventief gedaan worden om het maximale binnen te halen (uit het standpunt van de controlerende maatschappij of persoon (psersonen)).

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

1000010881.jpg

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Of ergens een call-center met van die verschrikkelijk pratende Hollanders die soms je mooi beschaafd Nederlands niet begrepen, laat staan dat ze het dialect van sommige klanten konden verstaan. 😂🤣

Ignace (igvfer) | Krak
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

Na het lezen van dit bericht moest ik ook gelijk denken; wat is er dan nieuw. Dit gebeurt toch al lang?

Ik weet niet waar die call-centers zich nu bevinden, maar had inderdaad sterk de indruk dat ik soms bij een Nederlands call center terecht gekomen was.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ik kan hetzelfde bevestigen: hoeveel Hollanders ik al aan de lijn heb gehad!? En het is niet alleen dat ze ons Algemeen Beschaafd Vlaams niet verstaan, het is ook omgekeerd moeilijk om hun te verstaan. De laatste keer heb ik 3x moeten vragen wat die mens eigenlijk zei. 😮💨

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
igvfer
Professional Superweter

Ja, die spreken dan meestal zoals de West-Vlamingen zeggen "met een hete patat in hun mond". Dan spreken ze van onze tussentaal maar je moet ze eens bezig horen. In vergelijking met de jaren 70 is het op hun Televisie sterk achteruit gegaan qua taalgebruik en uitspraak. Pak nu Linda De Mol of hoe ze ook heet/noemt. Bij ons sturen ze die naar een logopediste.

Ignace (igvfer) | Krak