Beantwoorden
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

"Telenet zal op 5 juni een aanpassing van 6% toepassen op de vaste, maandelijkse abonnementskosten van internet, digitale televisie en kabeltelevisie, mobiele en vaste telefonie. De aanpassing is een gevolg van de inflatie."

“De populaire ONE-bundel gaat bijvoorbeeld van minstens 69,10 euro per maand naar minstens 73,24 euro. Het basisabonnement voor internet (Easy) stijgt van 31,41 euro naar 33,29 euro per maand. Telenet zal klanten in de komende weken persoonlijk op de hoogte brengen."

Meer info: https://press.telenet.be/, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/ & https://www.hln.be/ 

58 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Telenet doet wat anderen al hebben voorgedaan.

Proximus verhoogt tarieven opnieuw (jan. 2023)

Proximus trekt op 1 januari de prijzen van een groot deel van zijn diensten op. Het gaat volgens het telecombedrijf om verhogingen met gemiddeld 4 à 6 procent.

Orange verhoogt prijzen van mobiele en vaste abonnementen (15 jan. 2023)

Tussen de 6% tot zelfs 8 à 10% Bijvoorbeeld van 42 naar 46€ = 9.42%



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Oei,das andere poes😯

Ex-Netweter
 

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

In 2014 was er ook een prijsverhoging bij Telenet. Meer heb ik er niet meer over te zeggen. Discussie gesloten. 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Het komt op het volgende neer:

Vorig jaar 4,7% en nu 6% is een stuk lager als de inflatie toen en nu.

We mogen blij zijn dat het niet meer opgeslagen is (zoals bij de andere providers).

En maar klagen!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Het wordt wel hoog tijd dat die upload van 40Mbps 'n stuk omhoog gaat naar minimaal 100Mbps.

Analoog is al meer dan 'n jaar uitgeschakeld.En veel bandbreedte vrijgekomen.

Na 3 prijsverhogingen is er voor de OneUppers nog steeds niets in de plaats gekomen.

Telenet wordt eens wakker.En denk niet alleen aan jullie eigen beurs.

 

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

als je een dikke loon hebt is dat geen probleem en al de rest dat stijgt in europa, en de kwaliteit naar prijs, sind ik 4 maand geleden naar Orange ben, heb ik geen klachten meer op de lijn, 4/5g, tv dus aan wie lag het Telenet, als de kwaliteit goed zou zijn zou ik niet geklaagt hebben, onze internet moet goed werken omdat 1 van mijn zonen thuis werkt en programeerd bij telenet kon hij nog niet normaal meatings doen, prijs kwaliteit is het zeker bij Telenet niet, en sinds Orange hardware gebruiken van hun eigen en niet meer van Telenet zijn die heel goed verbeterd, heb al meer dan 4 maand mijn modem niet moeten reseten of herstarten, dat ik maandelijk of wekelijks moest doen bij Telenet of modem wisselen en de 4/5G meer geen verbinding dan wel, je gaat toch niet blijven betalen voor iets dat niet werkt, Orange gaat ook over coax waarom hebben zij dan geen problemen of op 4/5G geen problemen, en betaal 153 euro in plaats bij Telenet 182 euro wel een verschil toch en beter kwaliteit, en elke provider stijgt dat weten we allemaal, maar zorg dan ook dat het werkt, en ok 400/40 geen problemen mee gaat even snel als Telenet wand van de 930Mbps in down gebruikte downloade ik tegen 400Mbps soms er over ik zeg wel soms en binnen in huis ligt cat 6E en 7 voor zien al voor fiberklaar van proximus dat pre-orderd is, en dat mensen klagen is normaal bijTelemnet krijg je het miste ook voor de prijs dat je betaald tegenover andere profiders 

en mensen hebben recht op klagen dus waarom niet 😁

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2703
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Er is na een dag veel minder geklaagd dan vroeger  dat is ons opgemerkt

Nu mensen die alleen de keuze hebben  tussen vdsl en kabel die blijven met oude abo verder doen

zeker als je snel internet hebt voor 60 euro bij telenet

Natuurlijk klanten waar fiber , glasvezel die hebben keuze

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

@TheRealDakota 

Dat is een nobrainer als ge content zijt met een pakket van 153 euro bij Orange.

Dan gaat ge niet bij Telenet 182 euro geven.

Het pakket dat ik bij Telenet heb kan ik nergens anders goedkoper krijgen.

Maar dat was de vraag niet eigenlijk. Men vindt dat Telenet buitensporig gaat opslaan.

En ik vind van niet als je dit bekijkt t.o.v. de inflatie.

Maar veel mensen kijken lang niet om naar hun pakket om op een moment als dit erachter te komen dat ze veel te veel betalen.

En dan beginnen ze naar Telenet te wijzen en de fout ligt eigenlijk bij hen.

Het is heel eenvoudig, kijk en vergelijk. Is Telenet te duur. Ga dan bij een andere provider.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent


@Jari_Opsomer  schreef:

Wat vinden jullie van deze prijsstijging?


Ik kan dat begrijpen; Telenet heeft dat geld nodig om dit jaar de eSIM eindelijk operationeel te krijgen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 92
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Ik hoop dat dat sarcastich is. 👀

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent


@Jari_Opsomer  schreef:

Wat vinden jullie van deze prijsstijging?


Ik begrijp de commotie niet. Hoeveel een prijs stijgt is toch onbelangrijk?

Wat belangrijk is: wat betaal je voor wat je nodig hebt, en welke provider kan jouw behoefte tegen de beste prijs leveren?

Ik heb Proximus "Internet Essential Fiber" voor 25€ per maand (60mbps download / 8 mbps upload). Meer heb ik niet nodig, en meer wil ik niet betalen.

Gebruik de gelegenheid van elke prijsstijging om nog eens te zien wat je echt nodig hebt, en maak dan de goede keuze ...

 

Als je natuurlijk vergelijkt met het buitenland is het gras altijd groener aan de overkant 😁...

In mijn vakantiewoning (Mallorca) heb ik ook fiber:

  • snelheid: 300mbps symmetrisch, volume onbeperkt onbeperkt, installatie gratis, kostprijs: 300€ per jaar (= 25€ per maand).
  • inflatie: prijs voor volgend jaar wordt 305€ (+ 1.7%) 😊.
Ex-Netweter
 

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent


@flip1953  schreef:


Ik begrijp de commotie niet.


De commotie ontstaat misschien omdat Telenet systematisch liegt over de reden van de prijsstijgingen.

De inflatie zorgt hoegenaamd niet voor 6% stijging van de totale bedrijfskosten van Telenet.

Dus naast het neutraliseren van de beperkte effecten van de inflatie zal Telenet met deze prijsverhoging ook tal van andere zaken bekostigen. De oprichting van Netco en de overname van productiehuis Caviar bijvoorbeeld. Of de winstmarge verhogen. Want dat kan natuurlijk ook, wanneer de kosten zouden dalen in 2023, stijgt de winst.

De klant betaalt uiteindelijk toch de winst? Of niet soms.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Je moet maar durven prijzen met 6% verhogen.

Er zullen weinig klanten afhaken,en waar naartoe.

Als je met 100Mbps tevreden bent,zit je niet bij Telenet.

Voor de hogere klasse is er alleen Telenet en Orange.

Fiber en niet beschikbaar toekomstmuziek,ondertussen zit Telenet ook niet stil op weg naar 6/2Gbps.

Zo blijven ze de concurentie nog jaren voor.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent


@Ex-Netweter  schreef:

De inflatie zorgt hoegenaamd niet voor 6% stijging van de totale bedrijfskosten van Telenet.

 


Ik weet soms niet op welke planeet jij woont hoor??

Ex-Netweter
 

Telenet verhoogt tarieven met 6 procent

Op 2MASS J04414489+2301513.