|
26.343
netweters
|
163.916
antwoorden
|
|
22.016
vragen
|
Telenet is van plan zijn aandeel in Wyre, de joint venture die het oprichtte met netbeheerder Fluvius, fors te verlagen. Tegelijk wordt Telenet samengevoegd met de Nederlandse telecomprovider Ziggo.
Moederbedrijf Liberty Global maakte dit bekend als onderdeel van zijn plannen om volledige controle te krijgen over de Nederlandse telecomprovider VodafoneZiggo. Daarbij wordt aandeelhouder Vodafone uitgekocht voor 1 miljard euro en krijgt het bedrijf bovendien aandelen in de nieuwe structuur.
Daarnaast brengt Liberty Global het Nederlandse Ziggo en zijn Belgische zusterbedrijf Telenet onder in één nieuwe entiteit: de Ziggo Group.
bron: https://techpulse.be/nieuws/495517/telenet-zet-glasvezelproject-wyre-deels-in-de-verkoop/
@Moaner neen want telenet blijft telenet in belgie en Ziggo blijft ziggo in nederland, er veranderd niet veel enkel dat alles nu in nederland op vlak van beslissingen gaat gebeuren voor ziggo en telenet door Liberty Global.
Bedankt voor u mening ,maar waarom kan men ons niet hetzelfde kunnen geven,kost internet,tv,telefoon
etc meer in Nederland, NEEN.Wij zijn hier de melkkoe van telenet en proximus.
@Master-Magic schreef:Telenet is van plan zijn aandeel in Wyre, de joint venture die het oprichtte met netbeheerder Fluvius, fors te verlagen. Tegelijk wordt Telenet samengevoegd met de Nederlandse telecomprovider Ziggo.
Moederbedrijf Liberty Global maakte dit bekend als onderdeel van zijn plannen om volledige controle te krijgen over de Nederlandse telecomprovider VodafoneZiggo. Daarbij wordt aandeelhouder Vodafone uitgekocht voor 1 miljard euro en krijgt het bedrijf bovendien aandelen in de nieuwe structuur.
Daarnaast brengt Liberty Global het Nederlandse Ziggo en zijn Belgische zusterbedrijf Telenet onder in één nieuwe entiteit: de Ziggo Group.
bron: https://techpulse.be/nieuws/495517/telenet-zet-glasvezelproject-wyre-deels-in-de-verkoop/
@Master-Magic kijk er naar uit, mss verdwijnen de limieten op downloaden dan wel eens, zoals in Nederland al jaar en dag geen limieten zijn.
Denk da we nog de enige in de wereld zijn met een data volume op vast internet 🙄
Heb het weer aan mijne rekker, in de avond een beetje te zot gedaan en zit al over de 3T 😁
Als je niet tevreden bent, kan je bij een andere melkboer goedkoper melk kopen.
Wat blijft er nog over van t Vlaamse karakter en droom van Min. Luc Van den Brande uit 1996, dat wilde concurreren met RTT/Belgacom/Proximus? Een zelfstandige bedrijf als Telenet? Blijkbaar komt daar nu een einde aan?
Hopelijk niet?! Die vraag zullen misschien meerdere mensen zich stellen?
Play sports en al hun exclusieve rechten zijn ook veel geld waard, benieuwd wie dat zou willen kopen, Studio 100 & DPG zie ik beide niet zot investeren in sport
@Kcquipor Als dat ook weg moet, dan kunnen Proximus en/of Orange wel overnemen. Enige tijd geleden hadden we in een andere Posts er ook over. Maar, laat maar hopen dat dit niet gebeurd.
Tot op vandaag blijf dit bij Telenet…
@Ex-Netweter dat zal de toekomst moeten uitwijzen wat het gaat worden.
3TB verbruiken is wel veel al, volgende week zijn we alweer het einde van de maand, hoop dat uw start dag van weer op nul dan valt 😉
ik heb met m'n fiber aansluiting geen overzicht van verbruik, dus heb dit probleem niet, ik kan tot 6TB verbruiken per maand (als het niet meer is).
heb geen limiet normaal gezien (maar er is wel een max download verbruik, maar op 1 jaar en half nog nooit over gezeten of melding gehad.)
@Kcquipor ik zie dit als een voordeel als ze de rechten kunnen kopen voor belgie en nederland dat play Sports meer sport zal aanbieden misschien met de toekomst (als dat te realiseren is voor Liberty Global).
@Master-Magic schreef:@Ex-Netweter dat zal de toekomst moeten uitwijzen wat het gaat worden.
3TB verbruiken is wel veel al, volgende week zijn we alweer het einde van de maand, hoop dat uw start dag van weer op nul dan valt 😉
ik heb met m'n fiber aansluiting geen overzicht van verbruik, dus heb dit probleem niet, ik kan tot 6TB verbruiken per maand (als het niet meer is).
heb geen limiet normaal gezien (maar er is wel een max download verbruik, maar op 1 jaar en half nog nooit over gezeten of melding gehad.)
@Master-Magic a zelfs bij glasvezel is er nog een datavolume bij de staatsprovider, belachelijk maar ochja de politiek houd het in stand, nieuwe sociale bundels ook ingevoerd door de vorige minister Peter De Sutter 150gig en gedaan. Ge moet da eens vertellen aan een buitenlander dat wij hier nog datavolume hebben bij vast internet, als enige in de wereld, ze lachen ons gewoon uit!!!
ziggo sport zend wellicht meer volleybal,beachvolleybal en tennis uit dan play sports.
heb dit ooit eens tegengekomen op een website.
maar de sportrechten van ziggo sports zullen wellicht wel enkel in nederland mogen vertoond worden,denk ik.
Nu dat Telenet uitgemolken is door zijn aandeelhouder, begint de citroenpersing. Beter voor de klanten? Beter voor het personeel?
Wat mij betreft mag iedereen gerust het abnormale als normaal beschouwen.
Daar is al lang geleden een einde aangekomen. Het enige wat nog te hopen vant is dat de zeggenschap over het netwerk in Europese en liefst Belgische handen komt.
@janne_man wat ga je ermee doen, er is niks nieuws meer dat je op de kabel kan aanbieden door het kabel aanbod in elke gemeente dat op bepaalde plekken slecht is behandeld in Vlaanderen waardoor er op veel plaatsen problemen zijn op de kabel.
nu kan Liberty global alles overnemen omdat er enkel nog een tv box in de toekomst mogelijk zal zijn.
@Master-Magic De kabel onderhouden kost heel veel geld en Ziggo steekt daar ook veel centjes in. Maar zij zullen ook volgen, net zoals Telenet, meer de glasvezeltour.
Is het huren van films (Telenet) ook al uitbesteed aan Kinepolis, via Play Kinepolis?
Alles blijft wel hetzelfde, zoals bij Telenet was.
Men kan evengoed dvb-c aanbieden op een glasvezel netwerk. De grootste afstand wordt nu al afgelegd via de glasvezel.
Ik ga er niets aan doen en met wel aanpassen aan een veranderde situatie. Telenet betaalt nu de prijs van zijn superioriteit in het verleden, Dat is altijd zo. Waarom denk je dat de Duitse industrie zo belangrijk geworden is? Heel eenvoudig, in Duitsland was alles vernietigd. Onder andere België kon met zijn bestaande infrastructuur direct na de oorlog verder en goed geld verdienen met machines en installaties van voor de oorlog. Duitsland moest nieuwe fabrieken bouwen met nieuwe machines, Dat gaf hen een concurrentieslag voordeel. Eind jaren 50 (ik weet het, dat is de oertijd voor velen) begonnen we overspoeld te worden met Japanse brol, maar na een paar jaar werden dat toonaangevende producten. Hetzelfde nu met China, eerst goedkope bron, dan dominant aanwezig. Iedereen heeft nu wel Chinese spullen in huis, minstens als onderdeel van made in Europe. Dat is een eeuwigdurende herhaling.