24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Nou waar zal ik beginnen? Begin februari is er een gsm toestel geretourneerd naar Telenet. Dit toestel had ik foutief besteld en direct geannuleerd, hebben ze ook aangegeven was opgelost maar uiteindelijk werd het toestel alsnog verzonden en geleverd. Toestel dus terug ingepakt en geretourneerd.
Inmiddels zijn we bijna twee maanden verder en word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Via Whatsapp krijg ik telkens vage antwoorden, of ze stoppen het gesprek zomaar. Mails blijven compleet onbeantwoord en inmiddels negeren ze mij op Whatsapp ook volledig.
Ik krijg alleen standaardmails met 'we komen erop terug,' maar vervolgens hoor ik niks meer. Zelfs een klacht indienen via het formulier levert helemaal geen reactie op.
Het begint gewoon op diefstal te lijken. Het toestel is weken geleden al bij Telenet aangekomen, dat is ook te zien via de tracking. Maar volgens Telenet is er ineens niets meer open en kunnen ze niks vinden. Dit terwijl de levering gewoon te zien is binnen het account.
Ik ben Telenet helemaal zat. Dit is ook de reden waarom ik heb besloten om mijn abonnement op te zeggen, zeker nu hier Fiber is gelegd.
Uiteraard wil ik eerst mijn geld terug. Het gaat om €319, en ik vind het schandalig dat ik gewoon helemaal niks van ze hoor. Als wij een rekening niet zouden betalen, staan ze direct klaar om boetes uit te delen, maar doen ze dit zelf negeren ze je dood.
Ik wil deze klacht dan ook hogerop gaan zoeken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
@WannaPlay schreef:Ik wil deze klacht dan ook hogerop gaan zoeken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Klacht indienen bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie: https://www.ombudsmantelecom.be/nl/
Hou alle bewijzen van je correspondentie goed bij
@WannaPlay schreef:Ik ben Telenet helemaal zat. Dit is ook de reden waarom ik heb besloten om mijn abonnement op te zeggen, zeker nu hier Fiber is gelegd. Uiteraard wil ik eerst mijn geld terug.
Waarom wil je eerst je geld terug? Of je nu klant blijft of weggaat maakt eigenlijk geen verschil voor uw recht op terugbetaling ...
Omdat ik zonder klant zijn helemaal geen connectie meer met ze heb. Maar ons fiber is pas net aangelegd, moeten nu even kijken bij welke provider we het beste kunnen gaan zitten. Verder zullen we Telenet niet missen met die belachelijk lage uploadsnelheid en de alsmaar stijgende prijzen. De aanleg van Fiber was alleen onze enige mogelijkheid te vertrekken en dat is dus pas net aangesloten bij ons.
Ik zal die ombudsdienst eens bekijken, het is gewoon belachelijk dat Telenet klanten volledig negeert als het ze te ingewikkeld wordt. Ik snap wel dat mensen hier massaal vertrekken.
@WannaPlay Zoals @flip1953 al aangeeft moet je de procedures volgen. Je dient een klacht in bij Telenet en geen antwoord of reactie die voldoening schept dan wend je u tot de ombudsdienst Telecommunicatie. Dat staat allemaal heel duidelijk aangegeven op de website van Telenet, met de link naar de ombudsdienst. Het is niet omdat je 77 keer met hetzelfde afkomt dat het opgelost geraakt.
Stel dat je eens ernstig van mening verschilt met uw beste vriend. Is die dan niet langer uw vriend meer?
Beoordeel uw leverancier op eenzelfde manier. In dit geval kan je op uw probleem verschillende houdingen aannemen:
Een dreiging voor verlies van klant heeft bij (grote) ondernemingen geen zin, gaat die weg, dan gaat die, dat maakt 0,000 ... percent uit van de omzet.
Trouwens bij de concurrenten van Telenet komen gelijkaardige problemen voor en gelijkaardige reacties.
Ik zou graag gewoon een antwoord krijgen van Telenet, hier kan ik verder niets mee.
Je schreef in je eerste bericht: 'Ik krijg alleen standaardmails met 'we komen erop terug,' maar vervolgens hoor ik niks meer. '.
Dus heb je een antwoord gekregen. Is er een redelijke termijn tussen we komen erop terug en nu? Ja, dan doe je de volgende stap in de normale procedure: klacht bij de ombudsdienst Telecommunicatie.
Eigenlijk intereseert het antwoord van Telenet je niet, het antwoord is hoogstens een tussenstap. Het enige wat van belang is, is je geld te kunnen recupereren.
@WannaPlay heb je ondertussen nog contact gehad met de klantendienst van Telenet (telefonisch of via WhatsApp)? Is er al progressie in jouw dossier?