24756
netweters
|
152403
antwoorden
|
20700
vragen
|
Zoals vele al weten en hebben gemerkt heeft Telenet de afgelopen maanden ons voorzien van extra vast internet. Dat wil concreet zeggen dat de piek en dal uren aangepast zijn omwille de corona crisis die de kop opgestoken is. Nu heeft Telenet tot het einde van dit jaar deze maatregel weer verlengt dus de piek en dal uren zijn nog ongewijzigd.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door/
In de eerste link kan je zien welke uren piek en dal uren zijn en in de tweede link kun je het nog eens nalezen dat Telenet het nog verlengt heeft.
Voor de prijs die we betalen mogen ze de piek en dal uren volledig afschaffen.
Nog maar eens 'n bewijs dat het net dit makkelijk aankan.
@robatoras Aandeelhouders, Market positioning, Verwachtingspatronen, enz... allemaal begrippen die wij als PC geeks, nerds, netwerk enthousiasten enz... niet noodzakelijk begrijpen maar wel moeten ondergaan. Zo lang ze maar niet beginnen of bezig zijn met prijsafspraken want, dat is strafbaar, en begrijp ik wel. We zullen het moeten ondergaan...
Het is een initiatief dat we alleen maar kunnen toejuichen. Maar idd., waarom niet gewoon de cap afschaffen? Het netwerk kan het duidelijk perfect aan, en met het afvoeren van FM is de bandwijdte op de kabel alleen maar toegenomen...
Proximus heft downloadlimieten op voor alle residentiële klanten en sluit winkels vanaf maandag
Telenet doen jullie hetzelfe ?
@robatoras schreef:
Proximus heft downloadlimieten op voor alle residentiële klanten en sluit winkels vanaf maandag
Telenet doen jullie hetzelfe ?
Hey @robatoras, Telenet neemt verschillende maatregelen voor zijn klanten. Daarvan zijn er enkele al sinds maart van toepassing. Zo rekenen we sinds toen maar de helft van het verbruik via vast internet aan, en werden de daluren voor ons onbeperkt internetabonnement uitgebreid, van middernacht tot 17u (ipv tot 12u). Dit blijft nog steeds van kracht.
Even terugkomen op de vraag rond de winkelpunten. Zondag werd het Ministerieel Besluit gepubliceerd en daarin staat dat er geen restricties zijn voor telecomwinkels. Daarom heeft Telenet beslist om deze week alle winkelpunten te openen en niet slechts enkele servicepunten.
Telenet wil de klanten in deze tijden maximaal ondersteunen. Je moet als klant dus geen afspraak maken. Uiteraard zorgt Telenet ervoor dat alles veilig verloopt in de winkels. Op het einde van deze week zal men evalueren of alle winkelpunten open worden gehouden.
Let wel, sommige winkelpunten liggen in een winkelcentrum. De mogelijkheid bestaat dat het winkelcentrum gesloten is en dat ons winkelpunt dus niet bereikbaar is. Kijk daarom altijd in de shoplocator voor de meest recente info.
@Bjarne schreef:
Hey @robatoras, Telenet neemt verschillende maatregelen voor zijn klanten. Daarvan zijn er enkele al sinds maart van toepassing. Zo rekenen we sinds toen maar de helft van het verbruik via vast internet aan, en werden de daluren voor ons onbeperkt internetabonnement uitgebreid, van middernacht tot 17u (ipv tot 12u). Dit blijft nog steeds van kracht.
Dal uren uitbreiden is geen geste,Geen enkele provider heeft piek en dal uren.
Orange omdat ze van Telenet afhangen.
Wat tot 17 uur kan,in volle spits,moet ook kunnen 24 op 24.
We zijn nu 2 jaar verder,het bewijs dat het Net gemakkelijk alles aan kan.
Weg die piek uren tussen 17 en 24H.